Dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży Grupy (+14,0 kwartał do kwartału i 28,1% rok do roku) był związany zarówno z rozpoczęciem konsolidacji wyników przejętych spółek (Premium Distributors od 2 sierpnia 2010 r. oraz Pol Cater od 1 marca 2011 r.), jak i wzrostami sprzedaży odnotowanymi w poszczególnych formatach. W szczególności widoczny był wzrost w formacie cash&carry, w 2011 r. wyniósł 16,9% r/r. (a dla stałej liczby hurtowni – like for like: +13,1%). Na koniec 2011 r. Grupa Eurocash prowadziła 137 hurtowni cash&carry (w tym 3 Batna) – wobec 129 rok wcześniej.
Silne wyniki pokazała również sprzedaż do klientów skupionych w ramach sieci franczyzowych prowadzonych przez Grupę Eurocash, w szczególności Delikatesy Centrum. W 2011 r. sprzedaż hurtowa Eurocash do Delikatesów Centrum zwiększyła się o 19,8%, a dla stałej liczby placówek o 8,1%. Warto również dodać, że sprzedaż detaliczna sklepów należących do sieci Delikatesy Centrum (dla stałej liczby placówek) wzrosła o 8,5% w całym ubiegłym roku. Na koniec 2011 r. w sieci Delikatesy Centrum skupionych było 649 placówek (wzrost netto o 88 sklepów rok do roku).
Także Grupa Dystrybucyjna Tradis, która dołączyła do Grupy Eurocash pod koniec 2011 r. zanotowała wzrost sprzedaży spółek dystrybucyjnych na poziomie 8,1% w porównaniu do 2010 r. (wyniki będą konsolidowane z Grupą Eurocash od początku 2012 r.).
Wzrostom sprzedaży towarzyszyły rosnące wyniki, w szczególności na poziomie operacyjnym (EBITDA większa o ponad 15% rok do roku). Zysk netto, który za cały 2011 rok wyniósł ponad 134 mln zł, również pokazał wzrosty, choć mniejszej skali. Wynikało to w szczególności z kosztów odsetek od zadłużenia zaciągniętego na zakup Premium Distributors. Dodatkowo na wynik miały wpływ jednorazowe koszty związane ze sfinalizowaniem transakcji przejęcia Grupy Tradis, które wyniosły ponad 9 mln zł w 2011 r.
,,Za nami dobry rok. Kolejny kwartał utrzymaliśmy wysokie wzrosty przychodów, związane z agresywną polityką zwiększania sprzedaży. Jako partner niezależnego handlu detalicznego wiemy, że musimy konsekwentnie zwiększać skalę działania, by zapewnić sklepom możliwość konkurencji z sieciami hipermarketów i dyskontów. Właśnie dlatego skokowo zwiększamy działalność dzięki kolejnym przejęciom. I tak pod sam koniec ubiegłego roku sfinalizowaliśmy kupno Grupy Tradis, której integracja z dotychczasową Grupą Eurocash ruszyła wraz z początkiem bieżącego roku" – mówi Jacek Owczarek, dyrektor finansowy Eurocash.
,Ale nie tylko akwizycje są motorem naszego rozwoju. Widać to wyraźnie analizując wzrosty sprzedaży naszej sieci cash&carry oraz dynamikę wzrostu sprzedaży naszych klientów, skupionych w prowadzonych przez nas sieciach franczyzowych. Najlepszym tego przykładem są Delikatesy Centrum, będące modelowym przykładem tego, co nazywamy „nowoczesną franczyzą”. Jako hurtownik, który ma skalę i doświadczenie, efektywnie wspieramy niezależnych przedsiębiorców, którzy dzięki temu osiągają rosnącą sprzedaż i wyniki swoich sklepów" – dodaje Owczarek.
tagi: Eurocash ,
Wraz z początkiem lipca funkcję Dyrektora Marketingu...
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki...
Wstępne obliczenia sugerują, że trwające fale upałów w...
Ze wstępnych danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki...
Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone...
Jak wynika z analizy danych MRiT, w maju liczba wniosków...
Według najnowszego rynkowego raportu, obecnie 18,4% Polaków...