Kategorie produktów

Mięsne przysmaki

Piątek, 18 marca 2011 HURT & DETAL Nr 03 (61) / 2011
Smakowite wędliny oraz różnego rodzaju wyroby i przetwory mięsne to podstawa na każdym wielkanocnym stole. Wysokiej jakości szynki, pasztetu czy smacznej swojskiej kiełbasy nie może zabraknąć w żadnej sklepowej lodówce.
Polskie wędliny i przetwory mięsne to przede wszystkim wysoka jakość, doskonałe walory smakowe oraz tradycyjne metody produkcji. Zbliżające się święta wielkanocne to czas wyborów produktów z wyższej półki. Teraz liczy się przede wszystkim jakość. Cena odgrywa mniejszą rolę.
Podczas przedświątecznych zakupów konsumenci chętniej sięgają po lepsze jakościowo produkty. Jak przypomina Piotr Kłopotowski, Dyrektor Marketingu Produktów Indykpol S.A. w sklepach i na stoiskach mięsno-wędliniarskich nie może w tym czasie zabraknąć pasztetów, najlepszych gatunkowo wędlin, mięs przygotowanych do szybkiego przyrządzenia oraz białej kiełbasy.
Bartosz Ponikło, Kierownik ds. Kategorii ANIMEX podkreśla, że Wielkanoc to czas wzmożonej konsumpcji wszelkiego rodzaju wędlin i przetworów mięsnych. Ponieważ w okresach przedświątecznych w porównaniu do średniej całorocznej siła nabywcza konsumentów zdecydowanie się zwiększa – czyli jesteśmy w stanie wydać więcej na dobra konsumpcyjne – zmienia się struktura zakupów na korzyść wędlin markowych – droższych, wysokojakościowych.
Czas Świąt Wielkanocnych na pewno wpływa na decyzje zakupowe Polaków. Klienci wydają wtedy nieco więcej pieniędzy niż na co dzień i na chwilę zapominają o cenach. Jak zauważa Rafał Trąbski, Specjalista ds. Marketingu ZM Pamso S.A., w czasie przedświątecznych zakupów szukają przede wszystkim dobrych jakościowo produktów, które pozwolą uatrakcyjnić rodzinne spotkania i dadzą poczucie wyjątkowości.
A na wielkanocnym stole
Najczęściej wybieranymi produktami w okresie zarówno Wielkanocy jaki i Świąt Bożego Narodzenia są wędliny Premium.
Jak podkreśla Roksana Szejpo, Kierownik ds. handlu detalicznego, Zakłady Mięsne Niebieszczańscy, w ofercie Niebieszczańskich jest to seria wyrobów ze Starej Spiżarni, do której należą kiełbasy, wędzonki i wyroby podrobowe wytwarzane wg dawnych receptur wywodzących się z najlepszych tradycji polskiego wędliniarstwa. Ich cechą charakterystyczną jest niepowtarzalny smak i wyjątkowy aromat, a wędzenie w opalanej drewnem wędzarni, nadaje brązowo-złocistą barwę wyrobów.
Są to produkty, których nie może zabraknąć na sklepowej półce, szczególnie w okresie przedświątecznym, kiedy klient poszukuje smaku tradycji, wracając wspomnieniami do czasów dzieciństwa.
„Dokładamy wszelkich starań, żeby wspomnienia te przywołać w smaku i aromacie naszych wyrobów… 21 lat tradycji zobowiązuje. Najlepszym i niezaprzeczalnym dowodem uznania ze strony klientów jest zaskakująca dynamika wzrostu sprzedaży w segmencie Premium i to nie tylko w okresach przedświątecznych” – dodaje Roksana Szejpo.
Jak przyznaje Bartosz Ponikło, kategorie wędlin szczególnie zyskujące na znaczeniu przed Wielkanocą to szynki i wędzonki, kiełbasy suche, w tym kabanosy oraz kiełbasy tradycyjne, z kiełbasą białą na czele.
Właśnie w taką ofertę produktów powinien być wyposażony każdy sklep z wędlinami chcący zarobić w tym newralgicznym dla handlu okresie. „Wydaje się, że w okresie długoterminowym konsumpcja wędlin markowych, wysokogatunkowych oraz paczkowanych z wartością dodaną będzie rosła wraz z bogacącym się społeczeństwem i zmieniającymi się zwyczajami zakupowymi” –dodaje Bartosz Ponikło.
Na stołach, w czasie świąt, króluje tradycyjna kuchnia polska, a co za tym idzie najczęściej wybierane są wtedy staropolskie wędzonki, pasztety czy kiełbasa biała surowa. Jak przyznaje Rafał Trąbki patrząc z perspektywy producenta, w okresie Wielkanocy wzrasta zainteresowanie najlepszymi, a co za tym idzie najdroższymi wędzonkami. Sporym wzięciem wtedy cieszą się również inne produkty segmentu Premium. Jednak zamawiając asortyment do sklepu należy zastanowić się do jakiego klienta kierujemy swoją ofertę, jak najlepiej ją dostosować i dobrze wypromować.
„Ciekawym pomysłem na przyciągnięcie klienta jest postawienie na lubiane produkty lokalne, których klienci nie znajdą w supermarketach” – podpowiada Rafał Trąbski.
Prognozy dla branży
Polacy będą co raz chętniej sięgać po dania garmażeryjne, szczególnie te sprawdzonych producentów, które zapewnią im ciepłe obiady nawet, gdy nie ma czasu na ich przygotowywanie. Natomiast powodzenie wędzonek zależy głównie od ich jakości – klient musi mieć świadomość, że dobrze wydaje swoje pieniądze. „Inną sprawą jest ogólna sytuacja ekonomiczna konsumentów – im lepiej będzie się im powodziło, tym lepsze wędliny będą wybierać w sklepach” – dodaje Rafał Trąbski.

tagi: FMCG , HURT&DETAL , wędliny , wyroby mięsne , przetwory mięsne , wielkanocny stół , szynka , pasztet , kiełbasa ,