Procter & Gamble na świecie
1837 Producent świec, William Procter oraz wytwórca mydła, James Gamble zakładają małą firmę produkcyjną w Cincinnati, Ohio z początkowym kapitałem 7000 USD. Pierwszymi produktami nowej firmy są świece woskowe i mydło.
1879 James Norris Gamble, syn założyciela, z zawodu chemik, rozwija technologię produkcji pierwszego rodzimego białego mydła, które ze względu na swój kolor otrzymało nazwę Ivory (Kość słoniowa).
1887 By wzmocnić poczucie odpowiedzialności za losy firmy, P&G ustanawia pionierski program przyznawania pracownikom swoich akcji.
1933 P&G reklamuje swoje produkty, głównie mydło, w trakcie nadawania popularnego serialu radiowego. Odtąd seriale radiowe, później także telewizyjne, nazywane są potocznie operami mydlanymi.
1954 P&G otwiera swoją pierwszą placówkę w Europie, biorąc w leasing małą fabrykę detergentów w Marsylii.
1955 Na rynek wchodzi nowość w dziedzinie higieny jamy ustnej: pasta do zębów z fluorem Crest, która o wiele skuteczniej niż inne dotychczas dostępne pasty zwalcza próchnicę.
1961 P&G wprowadza na rynek pierwsze pieluszki jednorazowego użytku Pampers, które zastępują dotąd używane pieluchy tetrowe. Odtąd nazwa Pampers zaczyna funkcjonować jako odpowiednik jednorazowej pieluszki.
1986 P&G opracowuje nowy rodzaj produktów do pielęgnacji włosów: szampon i odżywka w jednym.
1991 P&G rozpoczyna działalność w Czechosłowacji, Rosji, na Węgrzech i w Polsce.
1997 Procter & Gamble jest jedną z największych organizacji gospodarczych świata, sprzedając 40 kategorii produktów w ponad 140 krajach świata, posiadającą 60 fabryk na całym świecie, zatrudniającą blisko 100 000 pracowników. P&G znajduje się w grupie 10 największych firm amerykańskich i 30 światowych (w/g „The Business Week”, Global 1000). Roczne nakłady na badania i rozwój nowych produktów przekraczają 1 miliard USD.
1999 P&G ogłasza wejście w życie globalnego planu restrukturyzacji firmy znanego jako Organizacja 2005.
2000 Szefem firmy zostaje A.G. Lafley.
2008 Społeczność P&G to 180 tys. pracowników w 80 krajach. Firma posiada 23 miliardowe marki, które są dostępne w 180 krajach na całym świecie.
Więcej na temat historii Procter & Gamble można znaleźć na stronach www.pg.com
tagi: P&G , Procter&Gamble ,
Związek Polskich Przetwórców Mleka apeluje o utrzymanie...
W maju rdr. spadł ruch w placówkach sieci fast food – w...
W maju br. kawa mielona zdrożała rdr. w sklepach o 25,1%, a...
Ze wstępnych danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki...
Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone...
Jak wynika z analizy danych MRiT, w maju liczba wniosków...
Według najnowszego rynkowego raportu, obecnie 18,4% Polaków...
W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów...