Advertisement

Z rynku FMCG

Poznaj globalną historię P&G

Piątek, 24 lutego 2012 Autor: Maja Święcka,
P&G została założona przez producenta świec Williama Proctera oraz wytwórcę mydła Jamesa Gamble w 1837 roku w Cincinnati. Dziś firma oferuje ponad 300 globalnych marek w 180 krajach świata i zatrudnia 138 tys. osób.

Procter & Gamble na świecie 

1837  Producent świec, William Procter oraz wytwórca mydła, James Gamble zakładają małą firmę produkcyjną w Cincinnati, Ohio z początkowym kapitałem 7000 USD. Pierwszymi produktami nowej firmy są świece woskowe i mydło. 

1879  James Norris Gamble, syn założyciela, z zawodu chemik, rozwija technologię produkcji pierwszego rodzimego białego mydła, które ze względu na swój kolor otrzymało nazwę Ivory (Kość słoniowa). 

1887  By wzmocnić poczucie odpowiedzialności za losy firmy, P&G ustanawia pionierski program przyznawania pracownikom swoich akcji. 

1933  P&G reklamuje swoje produkty, głównie mydło, w trakcie nadawania popularnego serialu radiowego. Odtąd seriale radiowe, później także telewizyjne, nazywane są potocznie operami mydlanymi. 

1954  P&G otwiera swoją pierwszą placówkę w Europie, biorąc w leasing małą fabrykę detergentów w Marsylii. 

1955  Na rynek wchodzi nowość w dziedzinie higieny jamy ustnej: pasta do zębów z fluorem Crest, która o wiele skuteczniej niż inne dotychczas dostępne pasty zwalcza próchnicę. 

1961  P&G wprowadza na rynek pierwsze pieluszki jednorazowego użytku Pampers, które zastępują dotąd używane pieluchy tetrowe. Odtąd nazwa Pampers zaczyna funkcjonować jako odpowiednik jednorazowej pieluszki. 

1986  P&G opracowuje nowy rodzaj produktów do pielęgnacji włosów: szampon i odżywka w jednym. 

1991  P&G rozpoczyna działalność w Czechosłowacji, Rosji, na Węgrzech i w Polsce. 

1997  Procter & Gamble jest jedną z największych organizacji gospodarczych świata, sprzedając 40 kategorii produktów w ponad 140 krajach świata, posiadającą 60 fabryk na całym świecie, zatrudniającą blisko 100 000 pracowników. P&G znajduje się w grupie 10 największych firm amerykańskich i 30 światowych (w/g „The Business Week”, Global 1000). Roczne nakłady na badania i rozwój nowych produktów przekraczają 1 miliard USD. 

1999  P&G ogłasza wejście w życie globalnego planu restrukturyzacji firmy znanego jako Organizacja 2005. 

2000  Szefem firmy zostaje A.G. Lafley. 

2008  Społeczność P&G to 180 tys. pracowników w 80 krajach. Firma posiada 23 miliardowe marki, które są dostępne w 180 krajach na całym świecie.  

Więcej na temat historii Procter & Gamble można znaleźć na stronach www.pg.com 

tagi: P&G , Procter&Gamble ,