Przy podejmowaniu decyzji o tym wyróżnieniu Narodowa Rada Ekologiczna brała pod uwagę skalę przedsięwzięcia, nowatorstwo, kompleksowość rozwiązań, a przede wszystkim wpływ Browaru w Leżajsku na środowisko naturalne. Ogólnopolski konkurs wyróżnia firmy zaangażowane w edukację ekologiczną, promocję ochrony środowiska i zdrowego trybu życia, organizację imprez proekologicznych oraz podnoszenie świadomości ekologicznej wśród społeczeństwa.
Statuetkę i certyfikat „Firma Przyjazna Środowisku” nadany w XIII Edycji Narodowego Konkursu Ekologicznego „Przyjaźni Środowisku” odebrał Krzysztof Żyrek, dyrektor leżajskiego browaru. „Jesteśmy bardzo dumni z tej nagrody. To rezultat wiedzy i zaangażowania pracowników. W ramach prowadzonego Dialogu Społecznego wychodzimy "poza bramy” browaru, współpracując z mieszkańcami Leżajska także na rzecz ochrony środowiska. Nasze aktywności to tzw. „dobre praktyki”, w których naśladują nas inne browary, zarówno Grupy Żywiec jak i całego Heinekena” – powiedział Krzysztof Żyrek.
Browar w Leżajsku od kilku lat jest inicjatorem aktywności, które budują postawy ekologiczne. Obok swoich pracowników browar angażuje w nie również lokalną społeczność Leżajska i okolic. Co roku podczas Światowego Dnia Ziemi browar organizuje akcję „Daj szansę czystej wodzie”, która polega na zbieraniu śmieci w rejonie ujęć wodnych. W ub. roku w akcji uczestniczyło ponad 70 osób, które zużyły 150 worków o pojemności 120 l, usuwając ponad 1 tonę odpadów zebranych w ciągu 1 godziny. Wspólnie z Miejskim Zakładem Komunalnym w Leżajsku browar organizuje również cykliczny konkurs „Z Ekologią na TY”, w którym edukuje dzieci i młodzieży w zakresie ochrony środowiska.
Na wszystkich imprezach organizowanych przez Browar w Leżajsku prowadzona jest segregacja odpadów. Firma przekazuje także ciekawostki w zakresie ochrony środowiska, np. jak odróżnić odpady przetwarzalne od tych, które nie podlegają przetworzeniu. M.in. za te i inne działania na rzecz lokalnej społeczności w zeszłym roku Browar w Leżajsku otrzymał nagrodę „Filary Polskiej Gospodarki 2010”.
tagi: Grupa Żywiec ,
Profi S.A., jedna z wiodących firm w segmencie produktów...
Subindeks dla tego sektora wyniósł tylko 47,9 pkt., co...
Historyczne wzrosty cen kakao i rosnąca presja kosztowa...
Przepisy wygasają 5 czerwca...
Dwóch na trzech ankietowanych, zaciągając kredyt lub...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...