Wiadomości

Sprzedaż kaw Lavazza ostro w górę

Wtorek, 21 lutego 2012 Autor: Monika Dawiec,
Mija rok od podpisania umowy dystrybucyjnej pomiędzy Mokate SA, a włoskim koncernem Lavazza. W tym czasie sprzedaż kaw ziarnistych zwiększyła się w Polsce o blisko 42%, a udział włoskiej marki - dystrybuowanej przez Mokate - w tej kategorii osiągnął blisko 13,5%, co daje wysokie 2 miejsce w ujęciu wartościowym.

Ten imponujący wzrost był możliwy tylko dzięki wykorzystania do dystrybucji i sprzedaży Lavazzy, budowanej latami i należącej do jednej z najefektywniejszych na rynku, sieci dystrybucyjnej Mokate.
„Doskonałe rozpoznanie rynku i doświadczenie to nasze niewątpliwe atuty" – podkreśla Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate SA. – „Przy sprzedaży kaw Lavazza wykorzystujemy zarówno tradycyjne, jak i nowoczesne kanały dystrybucji. Systematycznie wprowadzamy też do oferty kolejne produkty włoskiej marki".

Struktury sił sprzedaży grupy Mokate pokrywają obszar całego kraju, a ich logistycznym wsparciem jest bardzo liczna i nowoczesna flota, oraz doskonała lokalizacja magazynów dystrybucyjnych. „Nie chcemy tylko dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia rynkowego i preferencji konsumenckich. Wyprzedzamy je, a nawet inicjujemy - udowodniliśmy to już wielokrotnie. Naszą odpowiedzią na wysoką sprzedaż ciśnieniowych ekspresów do kawy i podążający w ślad za tym popyt na kawy ziarniste i mielone z segmentu premium, było nawiązanie współpracy z Lavazzą "– mówi Sylwia Mokrysz.

Udział kaw premium w sprzedaży kawy w Polsce szacowany jest według różnych źródeł na około 10 – 15% tego wartego około 3 miliardów złotych rynku. W ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedaż Lavazzy ziarnistej rosła ilościowo średnio o 1,8% miesięcznie. W efekcie osiągnięto wzrost o 22,7% w ujęciu wartościowym, jak i ilościowym.

Kolejne wzrosty na rynku HORECA
Od wielu lat, w 9 na 10 badanych sklepów spożywczych, można znaleźć przynajmniej jeden produkt ze spółek Mokate. To jeden z najwyższych wskaźników na rynku. – „Dziś oczekujemy podobnych wskaźników na rynku HORECA. Nie tylko zresztą w kawach" – zapewnia Sylwia Mokrysz.

Rynek gastronomiczny w Polsce czeka rok szybkiego rozwoju. Firma badawcza Euromonitor International, na którą powołują się pisma branżowe, podała nawet estymację, zgodnie z którą w 2012 roku Polacy wydadzą w restauracjach, barach i kawiarniach łącznie ok. 7,4 mld euro, czyli ponad 30 mld zł. To o prawie 2 mld zł więcej niż w 2011 r. Zdaniem Euromonitora Polacy będą także coraz częściej odwiedzać kawiarnie. Za cztery lata wartość tego segmentu rynku ma wynieść 2 miliardy 100 milionów euro.

tagi: Mokate ,