Kategorie produktów

Ustalanie sztywnych lub minimalnych cen

Poniedziałek, 20 lutego 2012 HURT & DETAL Nr 2 (72) / 2012
Ustalanie sztywnych lub minimalnych cen odsprzedaży w umowach dystrybucyjnych – praktyka wciąż często stosowana przez przedsiębiorców, jak pokazują wydane ostatnio decyzje UOKiK w sprawie YES i JBB – stanowi jedno z najcięższych naruszeń reguł konkurencji w świetle polskiego i europejskiego prawa antymonopolowego.

Zakazane jest zarówno narzucanie cen wprost, jak i pośrednio, np. poprzez ustalanie wysokości rabatów. Za stosowanie praktyk antykonkurencyjnych grożą sankcje finansowe sięgające do maks. 10 proc. przychodu przedsiębiorcy w roku poprzedzającym wydanie decyzji.

Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
www.kochanski.pl

tagi: Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy ,