Specjalna Strefa Ekonomiczna Europark Mielec jest najstarszą specjalną strefą ekonomiczną w Polsce. W 1998 roku rozpoczęła się tu budowa fabryki Zielonej Budki, w której w czerwcu 1999 wyprodukowane zostały pierwsze lody. W marcu 2000 r. fabryka osiąga pełnię mocy produkcyjnych. Powierzchnia operacyjno - produkcyjna Zielonej Budki liczy obecnie 6 500 mkw.
Rozbudowa zakładu Zielonej Budki, która obejmie stworzenie nowej hali produkcyjnej z 5 wysokowydajnymi, w pełni zautomatyzowanymi liniami produkcyjnymi, wyposażonymi w układ nowoczesnych ciągów transportowych zwiększy powierzchnię o ponad 2000 mkw. Mielecka fabryka wzbogaci się również o 7 nowych sprężarek amoniakalnych do układu chłodniczego oraz nowoczesną sprężarkownię powietrzną, wyposażoną w dwie dodatkowe sprężarki. Oprócz tego powstaną dwa tunele hartownicze wytwarzające temperaturę do (-45 stopni C), 10 nowych frezerów mrożących mieszankę lodową, a także 10 dodatkowych zbiorników dojrzewalnych dla mieszanek lodowych o łącznej pojemności 120 tys. litrów.
„Rozbudowa zakładu otworzy nowy rozdział w historii naszej firmy” – mówi Janusz Szwaracki, członek Zarządu Zielonej Budki. „Powiększenie powierzchni produkcyjno-operacyjnej o ponad 2000 mkw. pozwoli nam na rozwinięcie skrzydeł. Zbudujemy nowy magazyn do przechowywania surowców w temperaturze ok. 0 stopni C o pojemności ponad 200 palet, dzięki czemu będziemy mogli zwiększyć efektywność gospodarki magazynowej. Nasza rozbudowa wpłynie korzystnie również na cały region – na terenie nowych hali zatrudnienie znajdzie w sezonie nawet 100 osób.”
Dodatkowo dzięki inwestycji zmodernizowana zostanie rozdzielnia średniego i niskiego napięcia oraz układ wodno-kanalizacyjny. Zmiany dotyczą również wygody pracowników produkcyjnych oraz obsługi magazynowej i technicznej. Działania prowadzone na terenie SSE Europark Mielec umożliwią dalszy rozwój jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek lodowych w Polsce. Dzięki nim wzrosną możliwości produkcyjne zakładu oraz innowacyjność marki. Zielona Budka co roku przedstawia nowe, również sezonowe, produkty w kategoriach lodów familijnych oraz impulsowych. Cieszą się one niezmierną popularnością od 65 lat.
tagi: Zielona Budka ,
Prezes Zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol Tadeusz...
W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i...
„Nagroda Orła ESG to dla nas ogromne wyróżnienie” - z...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...