Ranking został sporządzony według autorskiej metodologii Kondej Marketing na podstawie wyników badania Detal Spożywczy w Polsce. Poszczególne sieci detaliczne są w nim oceniane według 15 kryteriów marketingowych, z których każde zostało podzielone jeszcze na 5 podkategorii. Oznacza to, że każda sieć detaliczna uzyskuje oceny w 75 kategoriach, które dają ostateczną łączną ocenę punktową zawartą w skali od jednego do 100. Biedronka otrzymała w rankingu 80,15 pkt, o 0,14 więcej niż w poprzedniej edycji.
„Powodem mocniejszej pozycji sieci sklepów Biedronka są przede wszystkim aktywne działania promocyjne, utrzymanie wysokiej dynamiki rozwoju sieci oraz plany rozwojowe i inwestycyjne na 2012 rok” – mówi Andrzej Kondej, właściciel firmy Kondej Marketing. Jak dodał, na ten wynik nie miała wpływu zapowiedź rebrandingu sieci, która zostanie uwzględniona dopiero w następnej edycji rankingu.
W 2011 roku sieć Biedronka otworzyła kolejne 239 placówek i liczy obecnie już około 1 900 sklepów. Do 2015 roku, Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci, planuje zwiększyć tę liczbę do 3000. W br. na rozwój sieci JMD zamierza przeznaczyć ok. 2 mld zł.
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych prowadzony jest od maja 2010 roku. Klasyfikacja ta posiada charakter ciągły, a ranking obecnie jest aktualizowany co kwartał – najnowsza edycja jest już 10. z kolei. Zmiany ocen dokonywane są na podstawie aktualnych informacji dotyczących poszczególnych firm, najnowszych danych liczbowych i bieżących analiz Kondej Marketing.
tagi: Biedronka , JMD , Jeronimo Martins ,
Prezes Zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol Tadeusz...
W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i...
„Nagroda Orła ESG to dla nas ogromne wyróżnienie” - z...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...