Wiadomości

Z liderami o nowoczesnym handlu

Wtorek, 14 lutego 2012 Autor: Maja Święcka,
Konferencje, warsztaty, gry symulacyjne oraz spotkania z praktykami z branży handlu detalicznego to propozycje dla najlepszych studentów i absolwentów, przygotowane przez właściciela sieci sklepów Biedronka w ramach cyklu „Rethink Retail – Jeronimo Martins Career Development Academy”. Jego inauguracja odbyła się w lutym br. w Warszawie.

Nowa formuła to efekt konsolidacji doświadczeń zdobytych przez firmę podczas aktywności na studenckim rynku pracy w ciągu kilku ostatnich lat.

„Jako liderowi branży i jednej z największych firm w Polsce zależy nam na szerzeniu wiedzy o nowoczesnym handlu. Skupiamy się na tym, aby każde spotkanie było dla uczestników cennym doświadczeniem, które zaprocentuje przy wchodzeniu na rynek pracy” – mówi Wojciech Żytkowiak, menedżer działu rekrutacji w JMD.

W inauguracyjnym spotkaniu w Warszawie wzięło udział 50 liderów polskich i międzynarodowych organizacji studenckich – AEGEE, BEST, CEMS, JADE, NZS, SIFE. Reprezentowali oni największe ośrodki akademickie, m.in.: Warszawę, Kraków, Łódź, Gdańsk i Poznań. Podczas spotkania mieli okazję posłuchać o zmianach w branży handlu detalicznego i specyfice pracy w dziale zakupów. Poznali również kulisy powstania nowej ogólnopolskiej kampanii reklamowej „Daj się zaskoczyć jakością Biedronki”. Niezwykle ważnym elementem spotkania była wymiana opinii na temat rynku pracy w Polsce i wyzwań, przed którymi stoją dzisiejsi absolwenci i liderzy organizacji studenckich.

„Dzięki zaangażowaniu w projekt wielu ekspertów wewnętrznych i doświadczonych menedżerów reprezentujących różne obszary biznesowe możemy pokazać studentom, jak działa firma handlowa. Uczestnicy konfrontują wiedzę akademicką z rzeczywistością biznesową – to dla nich bardzo inspirujące doświadczenie – podkreśla Kinga Gałęcka, menedżer odpowiedzialny w zespole rekrutacji JMD za kontakt ze studenckim rynkiem pracy.

Jedną z aktywności realizowanych w ramach Jeronimo Martins Career Development Academy jest „Projekt Biedronka”, gra symulacyjna kształtująca umiejętności z zakresu zarządzania projektem. Celem graczy jest otwarcie nowego sklepu sieci Biedronka. Uczestnicy przechodzą przez wszystkie etapy realizacji projektu, począwszy od zaplanowania działań, aż po realizację planu. Muszą poradzić sobie w wielu nieprzewidzianych sytuacjach.

„Udział w grze jest niepowtarzalną okazją do wcielenia się na kilka godzin w rolę menedżera projektu. Otwarcie sklepu to złożone przedsięwzięcie, realizowane pod presją czasu, przy jasno określonych zasobach ludzkich i finansowych oraz z wysoko postawioną poprzeczką jakościową. Przy okazji to też świetna zabawa” – mówi Jakub Falk, absolwent programu menedżerskiego JMD Dojrzewalnia Talentów, prowadzący grę symulacyjną.

Więcej informacji na temat działań JMD adresowanych do studentów i absolwentów można znaleźć na www.karierawjmd.pl.

Najbliższe spotkania z cyklu „Rethink Retail – Jeronimo Martins Career Development Academy” odbędą się:

16 lutego br.:
Graduate Programme Day – Targi Programów Managerskich
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
„Career guide – co rozwijać, by osiągnąć sukces?” (warsztat rozwojowy)

2 marca br.:
Rethink Retail – Jeronimo Martins Career Development Academy
Biuro Główne Jeronimo Martins Dystrybucja, Warszawa
Interaktywne prezentacje z udziałem ekspertów i warsztat rozwojowy

tagi: Biedronka , Jeronimo Martins Career Development Academy , Jeronimo Martins , JMD ,