Ponad 80% ankietowanych klientów pozytywnie ocenia współpracę z Tradisem. W obecnych czasach i warunkach rynkowych trudno o lojalność. Co jest kluczem do sukcesu w Państwa przypadku?
» Tak to prawda, lojalność naszych klientów jest bardzo wysoka. Ponadto, w wielu aspektach, nasze placówki są znacznie wyżej oceniane od konkurencji. Zadowolenie z obsługi i dobre relacje z firmą to jeden z trzech czynników, które zostały ocenione bardzo wysoko. To pokazuje, że detaliści liczą na coś więcej, niż tylko dobra regularna oferta i promocje. Przy długofalowej współpracy potrzebują indywidualnego podejścia i poczucia integracji z dystrybutorem. I tu świetnie sprawdzają się programy lojalnościowe.
Programy lojalnościowe to już standard w wielu firmach. Czy Tradis również posiada tego typu rozwiązanie?
» Naszym autorskim projektem jest program lojalnościowy eProfit. Ogólna zasada jest prosta: punkty przyznawane są za zakupy w naszych oddziałach. Ich liczba powiązana jest jednak z konkretnym towarem, w ten sposób namawiamy klientów do stałego obserwowania oferty punktowej eProfit i udziału w promocjach. To one, a także odpowiednio przeliczane rabaty i gratisy towarowe, umożliwiają zdobycie dodatkowych bonusów punktowych. Coraz częściej program eProfit wykorzystujemy podczas różnego rodzaju akcji promocyjnych, w których zakupy za określoną kwotę premiowane są dodatkową liczbą punktów. Co istotne, punkty nie przepadają po określonym czasie, jak w wielu innych programach, ale sumują się na koncie. Dzięki temu klienci mogą sami decydować, o tym co dostaną. I to się sprawdza.
Czy klienci Tradisu również mogą liczyć na popularne w branży wyjazdy integracyjno-warsztatowe?
» Oczywiście, bezpośrednie relacje z klientami budujemy także poprzez spotkania, wyjazdy i konferencje w różnych ciekawych miejscach świata. Klienci mogą wziąć w nich udział realizując wyznaczone plany zakupowe. To świetna okazja do poznania się i integracji, ale też możliwość wymiany doświadczeń i opinii. W 2010 r. klienci Tradisu odwiedzili m.in. Grecję, Włochy, Cypr, Turcję, Austrię oraz Dubaj.
Producenci prześcigają się w różnego rodzaju akcjach niestandardowych, mających przyciągnąć klienta do określonego produktu. Czy Tradis, jako dystrybutor, również sięga po tego typu rozwiązania?
» Tak, nie boimy się tego typu działań. One służą pozyskiwaniu nowych i utrzymaniu lojalności dotychczasowych klientów. Na przykład w 2010 roku wybrane oddziały Tradisu zapraszały swoich klientów na… śniadanie. Pomysł od razu przypadł do gustu detalistom, którzy zwykle bardzo wcześnie rano zaczynają dzień i często nie mają czasu, żeby zjeść śniadanie w domu. Każdego dnia rano specjalna firma cateringowa serwowała klientom śniadania w formie szwedzkiego stołu. Klienci byli zachwyceni. Akcja zaowocowała nie tylko sympatią klientów, ale też wzrostem sprzedaży.
Mijający rok to także urodziny sieci. Czy w jakiś sposób klienci świętowali z Państwem ten jubileusz?
» Poprzez urodziny oddziałów staraliśmy się pogłębiać nasze więzi z klientem. Z okazji obchodów 20-tej rocznicy firmy zorganizowaliśmy cykl promocji pakietowych, animacji i degustacji w halach C&C. Postawiliśmy na dobrą zabawę i nagrody. W samo południe ruszał „gwóźdź cenowy” – czyli specjalne ceny na wybrany asortyment. Jak na prawdziwe urodziny przystało, nie mogło też zabraknąć urodzinowego tortu. Po dużej dawce wrażeń i zrobieniu zakupów każdy z naszych gości zostawiał swój odcisk dłoni w Kupieckiej Galerii Klientów. Po urodzinach, pozostał smak dobrej zabawy, nowych przyjaźni i wiele ciepłych wspomnień.
Dziękuję za rozmowę.
tagi: FMCG , Tradis Sp. z o.o. ,
Tchibo ogłosiło nową, globalną strategię klimatyczną...
Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys...
W pierwszym półroczu 2025 roku sieci handlowe w Polsce...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...
Bitcoin może kosztować nawet 200 tys. dolarów...
Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej...