Personalia

Piotr Jurjewicz – prezesem ds. marketingu w Kompanii Piwowarskiej

Poniedziałek, 06 lutego 2012 Autor: Maja Święcka,
Współtwórca sukcesu marki Tyskie – Piotr Jurjewicz – wrócił do Polski. 1 lutego obejął stanowisko wiceprezesa ds. marketingu w Kompanii Piwowarskiej.

Piotr Jurjewicz przyjechał do Polski z Kolumbii, gdzie w SABMiller Bavaria piastował stanowisko wiceprezesa ds. marketingu. Dotychczas przez wiele lat osiągał liczne sukcesy w wielu spółkach grupy SABMiller na świecie. Pełnił funkcję wiceprezesa ds. marketingu w Peru (2006-2009) i Rumunii (2004-2006), a także regionalnego managera marketingu w SABMiller Europa w Budapeszcie (2002-2004). Wcześniej, do 2002 roku związany był z Kompanią Piwowarską.

Z Kompanią od samego początku

Piotr uczestniczył w procesie tworzenia Kompanii Piwowarskiej. Od 1996 roku pracował w Lech Browary Wielkopolski (obecnie KP), najpierw jako brand manager a następnie jako public affairs manager oraz dyrektor ds. innowacji marketingowych. W 1998 roku był dyrektorem ds. marketingu w Browarach Tyskich Górny Śląsk (obecnie KP), aby od 1999 roku piastować stanowisko najpierw brand managera a następnie brand dyrektora już w Kompanii Piwowarskiej.

Ojciec sukcesu marki Tyskie

Jako dyrektor ds. marketingu w browarze w Tychach w 1998 roku współpracował z obecnym prezesem Kompanii Piwowarskiej, Robertem Priday’em. Obaj panowie przepowiedzieli wówczas wielki sukces marki Tyskie, a podjęcie przez nich szeregu strategicznych działań zaowocowało zdobyciem przez Tyskie pierwszego miejsca na podium polskiego rynku piwa. Według obecnego prezesa KP świadczy to niezbicie o ogromnej wiedzy Piotra i jego świetnym wyczuciu rynku. Obecnie Tyskie już od ponad dekady jest największą marką piwa w Polsce.

Wykształcenie i rodzina

Piotr Jurjewicz ma dyplom Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz ukończył MBA na Nottingham Trent University we współpracy z Wielkopolską Szkołą Biznesu w Poznaniu. Jest żonaty i ma dziesięcioletniego syna.

tagi: Piotr Jurjewicz; Kompania Piwowarska ,