Zużycie energii przez chłodnictwo zależy od szeregu czynników takich jak np. warunki atmosferyczne, temperatury zewnętrzne i wewnętrzne, czy wilgotność powietrza. Rosnące oczekiwania rynku sprawiają, że niezwykle ważne jest by urządzenia te zapewniały zarówno atrakcyjną ekspozycję żywności, jak i utrzymały prawidłową temperaturę jej przechowywania. Rozwiązanie zastosowane przez sieć Piotr i Paweł pozwala na oszczędność energii nawet do 50%.
Od ubiegłego roku sieć systematycznie wymienia oświetlenie w swoich sklepach na energooszczędne, zaś w meblach chłodniczych, stosuje oświetlenie LED, co eliminuje substancje szkodliwe, takie jak rtęć, i wydłuża żywotność oświetlenia nawet do 10 lat.
Pierwszy sklep, w którym zastosowano tę technologię to Józefosław koło Warszawy. Obecnie Sieć Piotr i Paweł ma już 17 energooszczędnych sklepów w całej Polsce i przygotowuje się do nowych wdrożeń m.in. nowatorskich rozwiązań technologicznych w zakresie instalacji chłodniczych umożliwiających dodatkowe obniżenie zużycia energii i najnowszej generacji oświetlenia LED, liniowego oraz rastrowego, jako głównego oświetlenia sklepów.
tagi: Piotr i Paweł ,
Marka HELIO została uhonorowana prestiżowym Laurem Konsumenta...
W maju we wszystkich analizowanych typach sklepów ruch był...
Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży...
Uderza ona w krajową branżę transportową...
Wskazują na potrzebę dialogu z kontrolerami...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...