Kategorie produktów

Grupa Tradis umacnia współpracę z sieciami franczyzowymi

Poniedziałek, 23 stycznia 2012 HURT & DETAL Nr 1 (71) / 2012
Tradis rozwija współpracę z zrzeszonymi w ramach Grupy Dystrybucyjnej sieciami franczyzowymi. W mijającym roku tylko na Pomorzu i Kujawach do sieci Groszek przystąpiło 31 detalistów, z kolei Lewiatan Północ podpisał umowy z 35 właścicielami sklepów. Na umacnianie współpracy i pozyskiwanie nowych partnerów sieci franczyzowych wpływa przede wszystkim jakość usług serwisowych Tradisu oraz rozwiązania operacyjne, pozwalające oszczędzać czas i usprawniać funkcjonowanie sklepów.

Wśród usług Tradisu, które najbardziej cenią klienci są przede wszystkim nowoczesne rozwiązania IT, szeroki asortyment towarów, atrakcyjne warunki handlowe oraz sprawna logistyka. Tradis na podstawie sugestii i opinii detalistów zrzeszonych w ramach Grupy Dystrybucyjnej stale ulepsza i dostosowuje ofertę do ich potrzeb i preferencji.

„Nieustannie wprowadzamy rozwiązania, które poprawiają efektywność funkcjonowania placówek na rynku. Poszerzamy asortyment, do oferty wprowadzamy kolejne produkty lokalnych producentów. Przygotowujemy listy najlepiej rotujących produktów z danej kategorii w danym regionie, dzięki czemu podpowiadamy detalistom, jaki asortyment powinien być dostępny na sklepowych półkach. Na te kluczowe towary organizujemy promocje cenowe lub pakietowe. Franczyzobiorcom, którzy dokonują płatności w terminie, podczas zamówień przez eHurtownię, umożliwiamy samodzielne obniżanie cen, nawet do 15%. To pozwala im skutecznie walczyć z konkurencją” – mówi Maciej Stefunko, Dyrektor Makroregionu Północ Tradisu.

Franczyzobiorcy sieci zrzeszonych w ramach Grupy Dystrybucyjnej Tradis doceniają przede wszystkim możliwość elektronicznego zamawiania towarów poprzez system eHurtownia. Z takiego rozwiązania korzysta ponad 60% franczyzobiorców sieci Groszek oraz Lewiatan z północy kraju. EHurtownia daje dostęp do pełnej, codziennie aktualizowanej pod względem asortymentu i cen, oferty. Za pośrednictwem eHurtowni kupiec ma stały dostęp do aktualnych promocji oraz akcji lojalnościowych. System daje także możliwość zdalnego ustalenia terminu realizacji dostawy, sposobu płatności (gotówka czy przelew) oraz rodzaju transportu. Kupiec może również w dowolnym momencie sprawdzić stan realizacji zamówienia, ma także dostęp do historii dokumentów dostaw oraz faktur.

„Dla mnie liczą się przede wszystkim rozwiązania, które oszczędzają mój czas. Przez eHurtownię Tradisu mogę zamówić towar bez wychodzenia ze sklepu. Dodatkowo, korzystam z faktur elektronicznych, które spływają na moją pocztę mailową, a ja bezpośrednio wprowadzam je do systemu magazynowo-sprzedażowego. Tu oprócz czasu oszczędzam też pieniądze. Tradis daje mi również dobre ceny na podstawowe produkty, takie jak mleko czy masło. A informacje o aktualnych promocjach dostaje na bieżąco” – mówi pani Katarzyna Krauze, która prowadzi sklep pod szyldem Groszek w Rumii.

Z usługi serwisowej Tradisu, gdzie hurtownia dostarcza towar bezpośrednio do sklepu, korzysta 89% franczyzobiorców sieci Lewiatan i prawie 95% właścicieli Groszków na Pomorzu i Kujawach. Dla detalistów liczy się przede wszystkim otrzymanie towaru na czas. W tym celu Tradis przygotowuje szczegółowe harmonogramy dostaw. Dystrybutor dowozi towar w wyznaczonym przez klienta dniu oraz o ustalonej, dogodnej dla detalisty godzinie.

„Do mojego sklepu Tradis dostarcza towar codziennie. Dzięki temu nie muszę robić zapasów i ponosić kosztów magazynowania produktów. Artykuły docierają do mnie w nienaruszonym stanie, co wskazuje na dobre zabezpieczenie towaru podczas transportu. Doceniam też to, że Tradis realizuje moje zamówienia niemal w 100%”– mówi Arek Kopczyński, franczyzobiorca sieci Lewiatan Północ, który prowadzi sklep w Sopocie.

Wspólnie z polskimi kupcami Grupa Dystrybucyjna Tradis organizuje sieci franczyzowe sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach, dających możliwość wyboru konceptu dopasowanego do oczekiwań, potrzeb i możliwości kupców. Dziś sieci franczyzowe i partnerskie działające w ramach Tradisu liczą ponad 5 200 placówek. Spółki franczyzowe tworzą sieci Lewiatan, Groszek, Koliber, Euro Sklep i Milea. W ostatnim czasie Tradis uzupełnił swoją ofertę o partnerską sieć Minutka, skierowaną do klientów hal Cash & Carry. Tradis w ramach PSD rozwija również współpracę ze spółdzielniami partnerskimi. Wiosną Spółdzielcy i PSD wprowadzili na rynek sieć sklepów Gama, która liczy już 16 placówek.

(opr. maj)

tagi: Tradis ,