Z rynku FMCG

Wyprzedaże w Twoim sklepie – jak ograniczyć stres i problemy z nimi związane?

Wtorek, 10 stycznia 2012 Autor: Monika Dawiec,
Dla większości polskich sklepów początek roku oznacza wzmożony ruch klientów podyktowany posezonowymi wyprzedażami.
Polacy już od świąt Bożego Narodzenia szykują się na noworoczne promocje organizowane zarówno w sklepach odzieżowych, jak i RTV i AGD oraz hiper- i supermarketach. Dla właścicieli czy szefów placówek detalicznych szał zakupów oznacza oczywiście większe zyski, ale wiąże się także z wieloma problemami, z których najdokuczliwsze są z pewnością: czas i zamieszanie związane ze zmianą cen na towarach i ewentualne pomyłki związane z nieprawidłowym wykonaniem przez pracowników tego zadania.

Niestety wszelkie opóźnienia i błędy w realizacji strategii przecen mogą narazić sklepy na wysokie straty związane z niesprzedanymi towarami, podniesieniem kosztów pracy lub łamaniem przepisów dotyczącym oznaczania wartości produktów.

Szał zakupów dla klientów i spokój dla sprzedawców – czy to możliwe?

Sprawna realizacja procesu zmiany cen, a docelowo zwiększenie zysku placówki, mogą okazać się możliwe dzięki inwestycji w nowoczesne rozwiązania zapewniające szybki ROI (return on investment - zwrot z inwestycji). Jednym z narzędzi wspomagających kupców w okresie przecen jest nowoczesny system metkowania.

Drukarki firmy Zebra zintegrowane z systemem informatycznym sklepów pozwalają firmie szybciej reagować na potrzeby chwili, a pracownikom sprawniej weryfikować ceny i etykietować produkty.
Przenośne drukarki Zebra Technologies zapewniają:
* Oszczędność czasu: trzykrotnie szybsze metkowanie niż za pomocą metkownic ręcznych;
* Ograniczenie błędów: dane potrzebne do drukowania etykiet wysyłane są bezpośrednio z centralnego systemu sklepu. Pracownicy nie muszą wprowadzać informacji, co ogranicza możliwość popełnienia błędu;
* Poprawę warunków pracy: ergonomiczny oraz bardzo prosty w obsłudze i konserwacji zestaw, złożony z terminala PDT i drukarki, jest bardzo łatwy w obsłudze;
* Ograniczenie wymaganych zmian: wdrożenie drukarek QL 220 i połączenie ich z systemem nie wymaga prawie żadnych dodatkowych zmian dzięki otwartym interfejsom urządzeń Zebra.
* Wzrost satysfakcji klientów: profesjonalna obsługa sklepu sprzyja zakupom.

„See More – Do more” / „Zobacz więcej – Zrób więcej” z Zebrą niezależnie od wielkości i profilu sklepu

Oferta Zebry obejmuje gamę drukarek, które stanowią dobrą inwestycję zarówno dla małych sklepów, jak i sieci.

W Europie skorzystały z nich między innymi:
* Francuski detalista odzieży MIM, który dzięki wdrożeniu skrócił o 2/3 czas pracy potrzebny na drukowanie i naklejanie etykiet przecenowych;
* Tesco, które wdrożyło mobilny drukarki Zebra QL220 w 700 sklepach w Wielkiej Brytanii i Republice Irlandii;
* Jumbo – największy detalista zabawek w Grecji (wzrost wydajności jego pracowników wyniósł 80%).

Sukces w supermarketach, sektorze gier i zabawek oraz branży odzieżowej świadczy o wszechstronności oferty Zebry. Drukarki dedykowane branży handlowej to przede wszystkim seria QL Plus, drukarka P4T – przeznaczona do mobilnego druku etykiet, model EM 220 czy MZ 220.

tagi: Zebra ,