Głównym założeniem wdrożonej strategii komunikacji internetowej sieci było skupienie społeczności wokół serwisu
www.drogerienatura.pl, który miał na celu doradztwo kosmetyczne. W 2009 r. w ramach serwisu został uruchomiony Klub Natura, który spotkał się z pozytywnym odbiorem internautek, tworząc społeczność zarejestrowanych w nim użytkowniczek. Klub Natura stanowi pewnego rodzaju wyróżnienie w całym serwisie internetowym. Uczestnik ma dostęp do wielu dodatkowych atrakcji.
Przede wszystkim otrzymuje newsletter, dzięki któremu jest na bieżąco z działaniami prowadzonymi w sieci Drogerie Natura oraz w serwisie. Posiada także dostęp do większej ilości porad kosmetycznych i artykułów niż użytkownik niezarejestrowany, a także uzyskuje możliwość uczestniczenia w spotkaniach z wizażystą czy konsultacjach z doradcą kosmetycznym. Klub Natura pozwala swoim użytkownikom na utworzenie własnego profilu, uczestniczenia w forum, w konkursach, a także w testowaniu kosmetyków. Najbardziej aktywni internauci otrzymują od sieci upominki oraz świąteczne niespodzianki.
Ponadto, Klub Natura stanowi doskonały nośnik informacji zwrotnej. Internauci przekazują Drogerii swoje sugestie i spostrzeżenia dotyczące zarówno serwisu internetowego, jak również samych sklepów. To dzięki użytkownikom sieć Drogerie Natura zbiera i analizuje wszystkie uwagi na temat działań i treści zamieszczanych w serwisie
www.drogerienatura.pl, ofercie handlowej oraz wskazówki związane z poprawą jakości obsługi w sklepach.
Sieć Drogerie Natura, poza silnie rozbudowanym serwisem internetowym, prowadzi aktywność na portalu społecznościowym Facebook. Na swoim profilu skupia już blisko 10 tys. użytkowników. Komunikacja poprzez Facebook’a daje jej możliwość informowania o akcjach prowadzonych w poszczególnych drogeriach, bieżącej ofercie, aktualnych promocjach. Przede wszystkim jednak tego typu narzędzie umożliwia swobodny dialog z klientami - internautami, obecnymi poprzez przeprowadzanie różnego rodzaju akcji, konkursów i szybką reakcję na pojawiające się zapytania.
Sieć drogerii jest dostępna również na Goldenline – społeczności skupionej na rozwoju kariery i życia zawodowego, co daje możliwość stworzenia i utrzymania wizerunku wiarygodnego pracodawcy i poznanie firmy „od wewnątrz”.
Drogerie angażują się również w innego rodzaju serwisy, w przeważającej mierze adresowane do kobiet z racji grupy docelowej sieci. Ostatnio jednak coraz częściej w dyskusje prowadzone na forach internetowych angażują się również panowie, co oznacza, że grupa serwisów internetowych, na których udziela się sieć Drogerii Natura ulegnie poszerzeniu – komentuje Iwona Borkowska i dodaje, że „właśnie dzięki zaangażowaniu internautów sieć posiada możliwość tworzenia czegoś wspólnie, co będzie wiarygodne i satysfakcjonujące dla obu stron”.