W 2000 roku szwedzki koncern Cederroth AB nabył 100% udziałów firmy Soraya S.A. W bieżącym roku, w październiku, do Państwa portfolio dołączyła Dermika – marka kosmetyków ekskluzywnych. Jaki to będzie miało wpływ na pozycję firmy w Polsce i za granicą?
Jako grupa Soraya-Dermika zamierzamy osiągnąć 11-12% wartościowych udziałów w rynku kosmetyków do pielęgnacji twarzy. Już sama konsolidacja daje nam drugie miejsce po grupie L’Oreal, ex equo z Nivea i pierwsze spośród polskich marek. A to dopiero początek. Chcemy umocnić naszą pozycję w pozostałych kategoriach pielęgnacyjnych, planujemy również inwestycje w kanale farmaceutycznym.
Soraya to jedna z najlepiej rozpoznawanych polskich marek. Czy to zasługa ambasadorek, którymi są znane postaci z mediów, czy dobrej jakości produktów?
Z całym przekonaniem mogę zapewnić, że wysokiej jakości produktów, innowacyjnych, skutecznych. Polskie konsumentki są bardzo wymagające i najlepsza reklama nie uniosłaby ciężaru produktów niskiej jakości. Nasze kosmetyki cieszą się dużą popularnością wśród Polek. Na bieżąco śledzimy badania, z których wynika, że jesteśmy liderem w kremach przeciwzmarszczkowych i jedną z najlepiej sprzedających się marek w kategoriach: opalanie, make-upy i płyny do higieny intymnej.
Co wpływa na jakość produktów?
Na tę wartość składa się wiele czynników: postęp technologiczny, ciągły rozwój medycyny i kosmetologii, dostęp do doskonałych substancji czynnych, możliwość badań, profesjonalny zespół pracowników, etc.
Czy po wejściu do Cederroth jakość produktów Soraya wzrosła?
Oczywiście, od tego czasu minęło przecież już dziesięć lat. Nieustannie ulepszamy nasze produkty. Tuż przed wejściem do Cederroth Soraya wdrożyła system zarządzania jakością ISO 9001. Po przyłączeniu fabryka w Radzyminie przeszła surowy audyt szwedzkiego nadzoru farmaceutycznego i musiała dorównać wysokim standardom obowiązującym w koncernie. Bardzo dynamicznie rozwinął się również dział badań i rozwoju, który jest obecnie główną placówką badawczą do spraw kosmetyki białej w całym koncernie. Restrykcyjnie podchodzimy także do bezpieczeństwa produktów, które uwzględnia obecnie zarówno dbałość o najwyższą jakość produktów, jak również troskę o środowisko naturalne. Wnikliwie dobieramy dostawców surowców i opakowań, rozważnie planujemy transport obniżając tym samym, emisję dwutlenku węgla do atmosfery. W perspektywie mamy przejście na paliwa ekologiczne w samochodach służbowych.
Jak przewiduje Pan przyszłość Dermiki? Czy produkty obu marek nie będą się wzajemnie kanibalizować?
Przez ostatnie dziesięć lat, Soraya sześciokrotnie zwiększyła swoje obroty, chciałbym wkrótce to samo powiedzieć o Dermice. Dermika to firma o dużym potencjale, skupiająca zaangażowanych w swoją pracę, doskonałych specjalistów. Obecność w koncernie pozwoli marce jeszcze efektywniej wykorzystać swoje możliwości. Obydwa brandy będą funkcjonowały niezależnie, zachowując odrębne działy sprzedaży, badań i marketingu. Dermika jest marką Premium, która uzupełni portfolio koncernu.
Jakie wsparcie marketingowe planujecie wprowadzić dla marek Cederroth sprzedawanych w Polsce – mam na myśli głównie Sorayę, Dermikę, ale także Salvequick i Pharbio Medical? Jeśli reklama to prasa, telewizja, czy nowoczesne media?
W 2011 planujemy duże wsparcie marketingowe wszystkich naszych kluczowych marek. Będziemy obecni reklamowo w każdym kanale promocyjnym, w zależności od marki i kategorii produktu. W tym roku przeprowadziliśmy szereg konferencji edukacyjnych z udziałem aptek i drogerii, połączonych z koncertem popularnej grupy muzycznej. Niewykluczone, że będziemy kontynuować ten projekt, ponieważ cieszył się dużym uznaniem wśród naszych klientów.
Dziękuję za rozmowę.
Cederroth International AB, to koncern farmaceutyczno-kosmetyczny, funkcjonujący na rynku skandynawskim od 1895 roku. Aktualnie zrzesza 62 marki, wśród których są m.in. Salvequick, Pharbio Medical, Soraya, Family Fresh, HTH, L-300, Grumme, Allevo oraz od października 2010 polska Dermika i ostatni zakup – szwedzka marka LdB.
Przedsiębiorstwo posiada fabryki w Szwecji, Danii, Polsce i Hiszpanii. Cederroth wyróżnia bogate zaplecze naukowe w wielu krajach Europy, a ponadto jest jednym z nielicznych w swojej branży koncernem, zajmującym się całym procesem produkcyjnym – od koncepcji po gotowy produkt.tagi: FMCG , Soraya , Dermika , Cederroth AB ,
Dotychczasowy dyrektor sprzedaży i członek zarządu w Kraft...
Z najnowszego raportu pt. „Obawy i lęki mikro oraz małych...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...