Badania Nielsena z okresu od lipca 2009 do czerwca 2010 roku ukazują wartość sprzedaży uniwersalnych domowych środków czystości w liczbie prawie 255 mln zł. W porównaniu z okresem rok wcześniej wartość sprzedaży wzrosła o 2,3%. Największe udziały wartościowe w tym segmencie rynkowym osiągnęły środki w płynie (42,1%) i w kremie (36,4%). Dalsze pozycje zajęły środki w proszku (8,2%), inne (7,4%), ściereczki/chusteczki (3,8%) i środki w paście (2,2%).
Z badania TGI przeprowadzonego przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC w okresie od lipca 2009 do czerwca 2010 roku wynika, że używanie uniwersalnych środków czyszczących -płynów, mleczek i proszków deklaruje 81,9% gospodarstw domowych. 19,64% gospodarstw domowych używa uniwersalnych środków czyszczących – płynów, mleczek i proszków 2 razy w tygodniu, 19,43% 3-4 razy w tygodniu, 18,96% raz dziennie, 11,94% częściej niż raz dziennie, 11,93% 5-6 razy w tygodniu i raz w tygodniu, 6,18% rzadziej niż raz w tygodniu. Szczegółowe informacje dotyczące 10 marek uniwersalnych środków czyszczących – płynów, mleczek i proszków najczęściej używanych przez gospodarstwa domowe, które zadeklarowały ich używanie przedstawia zestawienie tabelaryczne (TOP 10).
To warto mieć
Wysprzątane mieszkanie to wizytówka każdego gospodarza domu. Sprzątamy w miarę możliwości często, raz czy dwa w tygodniu to niezbędne minimum. Tak prosta i szybka czynność jaką jest wytarcie kurzu z mebli w pokoju pomoże oczyścić powietrze w pomieszczeniu. Porządek, który nas otacza, również często przyprawia o lepszy humor. Generalne porządki robimy zazwyczaj na wiosnę oraz zimę. Mycie okien, które podczas jesiennej szarugi zabrudziły się, zabłoconych podłóg i przy okazji dywanów – to tylko niektóre z dodatkowych, związanych z zimą czynności, do których trzeba będzie dokupić odpowiednie środki myjące i pielęgnujące. A oprócz tego oczywiście pozostają inne obowiązki, które należy wykonywać regularnie, mianowicie: mycie urządzeń sanitarnych w łazience, codzienne sprzątanie kuchni, częste wycieranie kurzy, mycie mebli.
Jakie więc środki czystości powinien mieć detalista na półce, aby pomnożyć w zimowym okresie zyski swojego sklepu?
Przede wszystkim mleczka, płyny i proszki do czyszczenia urządzeń w łazience i kuchni. Ważne, by tego typu środki usuwały kamień, wszelkiego rodzaju zabrudzenia i tłuszcz, czyściły na połysk łazienkowe i kuchenne baterie, tak by nie pozostawały na nich zacieki. Sklep należy zaopatrzyć również w detergenty służące do czyszczenia muszli klozetowej. Głównym ich zadaniem jest dezynfekcja, usuwanie kamienia i bakterii oraz odświeżenie toalety. Olśniewająco czysta, higieniczna i pachnąca łazienka to wizytówka domu. Fakt ten potwierdza Małgorzata Polanowska, Brand Manager, Henkel Polska, która poleca ostatnią nowość, jaką jest Bref Tornado Gel. Produkt ten skutecznie zwalcza osad z wapnia, gromadzący się szczególnie pod obrzeżem muszli toalety, a który to sprzyja rozwojowi bakterii. „Bref znalazł sposób nie tylko na czystą zdezynfekowaną toaletę, ale także na uwolnienie nas od męczącego czyszczenia i szorowania. Bref Tornado Gel usuwa kamień z muszli toalety również poniżej poziomu linii wody. Zwykłe chlorowe środki do WC dezynfekują toaletę na krótki czas, a ich formuła nie działa na osad z kamienia. Nowy Bref Tornado Gel ma działanie zarówno dezynfekujące, jak i posiada doskonałą zdolność usuwania kamienia, utrudniając także ponowne tworzenie się osad, dzięki czemu toaleta pozostaje czysta i bez bakterii” – dodaje Małgorzata Polanowska.
Lustra i inne szklane powierzchnie w domu należy myć odpowiednimi płynami do szyb w sprayu. Czyszczą dokładnie i co najważniejsze, nie pozostawiają smug. Do mycia mebli w celu pozbycia się kurzu niezbędne będą odpowiednie emulsje. Delikatnie czyszczą drewniane meble, polerują, usuwają kurz i nadają połysk. Meble umyte odpowiednimi emulsjami na dłużej pozostają czyste, również kurz nie osiada tak szybko, jak po umyciu szmatką zwilżoną wodą. Podłogi należy myć odpowiednimi środkami przeznaczonymi do pielęgnacji konkretnego rodzaju powierzchni. Inne środki musimy mieć na sklepowej półce do mycia paneli czy parkietu i jeszcze inne do płytek. Zimą podłogi brudzą się szybko, w związku z tym częste mycie jest nieuniknione. Podobnie sprawa wygląda z dywanami. Rozbrykane dzieci czy pies po spacerze często wbiegają do pokoju prosto z dworu i dywan, czy wykładzina są do czyszczenia. Dlatego też należy uzupełnić sklepowy asortymentu w płyny do prania i czyszczenia dywanów.
Oczywiście nie można zapomnieć o środku zupełnie uniwersalnym, niezbędnym w każdym domu podczas każdych porządków – chodzi oczywiście o płyn do mycia naczyń. Myje on nie tylko naczynia, ale można go wykorzystać do umycia okien, luster czy podłóg.
Warto również mieć w sklepie produkty ekologiczne, ponieważ coraz więcej klientów zwraca uwagę na potrzebę ochrony środowiska. W ślad za tym trendem podąża firma Lakma. „Obserwując tendencję rynkową oraz doświadczenie rynków zagranicznych, firma Lakma w październiku tego roku wprowadza na rynek nową linię środków ekologicznych pod nową marką Green Vision. Ekologiczne produkty będą dostępne do czyszczenia mebli i łazienki z wygodnym w użyciu atomizerem, do mycia i pielęgnacji podłóg i wszystkich powierzchni twardych, a także do czyszczenia i pielęgnacji dywanów. Doświadczenie rynków zagranicznych pokazuje, że produkty ekologiczne są na tych rynkach w zasadzie wszechobecne, a świadomość ekologiczności produktów i ich braku negatywnego wpływu na środowisko, przy zachowaniu braku negatywnego wpływu również na człowieka (brak alergenów, łagodność dla skóry dłoni) rozwija się bardzo dynamicznie” – mówi Agnieszka Barańska, Junior Brand Manager, Lakma Strefa Sp. z o.o.
Niezbędne dodatki
Do zimowych porządków w każdym domu nie może zbraknąć tradycyjnej szczotki, odpowiednich ściereczek czy rękawiczek gumowych, które ochronią skórę dłoni przed detergentami. Detalista może zwiększyć zyski sklepu zamieszczając na półkach w pobliżu środków czystości ściereczki z mikrofibry, które są idealne do pielęgnacji mebli drewnianych. Każda gospodyni domowa, która będzie kupowała detergenty, z pewnością chętnie dorzuci do zakupowego koszyka ochronne rękawice gumowe. Do zimowych porządków przyda się również szczotka, która pomoże wyczyścić zabrudzony dywan czy wykładzinę.
Zima i okres przedświąteczny, to czas kiedy znacznie wzrasta zainteresowanie klientów produktami z kategorii chemii gospodarczej. Różnego rodzaju środki czystości oraz ściereczki czy rękawice ochronne to produkty, których nie może zabraknąć na sklepowych półkach, zwłaszcza w zimowym okresie. Wysprzątane mieszkanie, czyste podłogi i dywany, błyszczące okna oraz zadbane meble to wizytówka każdego domu. Detalista chcąc ułatwić zmagania domowe nie tylko z kurzem i jednocześnie zwiększyć obroty swojego sklepu nie może zapomnieć o podstawowych środkach czystości.tagi: FMCG , sprzątanie , środki czystości ,
Dotychczasowy dyrektor sprzedaży i członek zarządu w Kraft...
Z najnowszego raportu pt. „Obawy i lęki mikro oraz małych...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...