Kategorie produktów

Franczyza

Poniedziałek, 25 października 2010 HURT & DETAL Nr 10 (56) / 2010
Rozmowa z Robertem Paździorem, Prezesem LD Holding

Panie Prezesie, jakie zmiany zaszły w sieci eLDe od czasu ubiegłorocznej  konferencji?

Przede wszystkim pozyskaliśmy 48 nowych sklepów. Stworzyliśmy również  specjalny dział, odpowiedzialny za rozwój placówek na terenie Śląska,  Małopolski i najbliższych województw. Uważam, że odniósł on dość duży  sukces, mając na względzie liczbę operatorów sieci franczyzowych w Polsce,  a szczególnie w województwach, w których działamy. Nie używamy chwytów  marketingowych w celu pozyskania nowych placówek, dajemy naszym partnerom  bardzo dobrą ofertę współpracy. Chcemy prowadzić marketing w sposób właściwy  i logiczny, aby nasz partner już na samym początku wiedział co go czeka  w tej sieci, jakie są kierunki wspólnego rozwoju.
Kolejnym elementem, który od zeszłego roku zaistniał w naszej sieci, to  nawiązanie bardzo ścisłej współpracy ze sklepami Gminnej Spółdzielni  „Samopomoc Chłopska”. Bardzo sobie cenię fakt, że Gminne Spółdzielnie  zdecydowały się na współpracę właśnie z siecią franczyzową eLDe, gdyż ich  sklepy operują na tych terenach, gdzie znajdują się Delikatesy Centrum,  Lewiatan i wiele innych sieci sklepów.

Na poprzedniej konferencji sygnalizował Pan zamiar wprowadzenia nowego  modelu funkcjonowania franczyzy w sieci eLDe?

Zgodnie z tym co sygnalizowałem, uruchomiliśmy nowy projekt pod nazwą  „franczyza miękka PLUS”. Jest to system oparty na tym, że firma LD Holding  inwestuje. W zamian za pewne możliwości we współzarządzaniu sklepem,  LD Holding inwestuje w rozwój placówki handlowej, sprzęt komputerowy,  technologie informatyczne oraz inne rzeczy potrzebne sklepowi. Właściciel  sklepu ma również szansę na wymianę wyposażenia, a często nawet może dokonać  remontu sklepu. Jest to koncepcja, która bardzo fajnie nam się rozwija i  mogę powiedzieć, że jest to forma, której oczekuje rynek.

Co przyniesie nowy rok?

Już od stycznia 2011 roku zarówno dla naszych dotychczasowych, jak i nowych  partnerów wprowadzimy trzy nowe pakiety franczyzowe. Będzie zatem możliwość  wyboru, czy partner pozostaje przy dotychczasowm modelu franczyzowym, czy  też wybierze inny, nowy pakiet. Planujemy również przeznaczyć 1,5 mln zł na  inwestycje dla nowych i dotychczasowych franczyzobiorców oraz kolejne 1,5  mln zł na pozyskanie nowych partnerów. Będzie to inwestycja w rozwój  ilościowy i jakościowy sieci franczyzowej. Planujemy wejść w nowy rok  z siecią 280 – 290 sklepów franczyzowych z logo eLDe, a zamknąć rok 2011  ilością ok. 400 sklepów. Zamierzamy również poprawić rentowność na sklepach,  renegocjując dotychczasowe umowy z producentami i dystrybutorami.

Dziękuję za rozmowę.

 

 W dniu 23 września w Szczyrku odbyła się XI Ogólnopolska Konferencja  Franczyzobiorców i Partnerów Handlowych sieci eLDe. W tegorocznej edycji  uczestniczyło ponad 300 gości. Wśród nich byli franczyzobiorcy,  dystrybutorzy, producenci, partnerzy handlowi oraz przedstawiciele prasy  branżowej. Tradycyjnie już konferencję otworzył Prezes LD Holding – Robert  Paździor – prezentując dotychczasowy dorobek sieci eLDe oraz najbliższe  plany.
Podczas konferencji odbył się finał konkursu „Złoty Koszyk”. Jego laureatami  zostali: Agros Nova Sp. z o.o. – w kategorii „Najlepszy Producent”, Frito  Lay Poland Sp. z o.o. – w kategorii „Najlepszy Dystrybutor”, Cas Polska Sp.  z o.o. – w kategorii „Nasz Partner”, Sklep Tisław z Godowa – w kategorii  „Najlepszy Sklep”, Prima-Sara Lee Coffee and Tea Poland S.A. – w kategorii  „Regionalny Partner Handlowy”. Laureaci konkursu – tradycyjnie już –  otrzymali statuetki „Złoty Koszyk 2010”.
O część artystyczną konferencji zadbały gwiazdy polskiej estrady.

tagi: FMCG , LD Holding , eLDe ,