Kategorie produktów

Spółdzielcy z PSD stworzą sieć Gama

Poniedziałek, 25 października 2010 HURT & DETAL Nr 10 (56) / 2010
Będzie nowa sieć na polskim rynku. Stworzą ją spółdzielcy działający w ramach Partnerskiego Serwisu Detalicznego z Grupy Emperia. Przedstawiciele spółdzielni już wykonali pierwszy krok w tym kierunku wybierając nazwę i logo sieci. Ma się nazywać Gama.
Sieć Gama stworzą placówki 54 spółdzielni współpracujących z PSD. Obecnie  jest ich niemal pół tysiąca. Wybór nazwy i logo sieci były jednymi z  głównych punktów ostatniej konferencji strategicznej.
„Wreszcie mamy do czynienia z kompletnym projektem handlowym, gdzie zakupy i  sprzedaż powiązane są w jeden, logiczny system. Naturalną konsekwencją tej  sytuacji jest stworzenie wspólnego logotypu. A to dopiero początek na drodze  do stworzenia przez spółdzielnie, które podpisały umowę handlową z PSD,  jednolitej sieci handlowej” – mówi Wojciech Gach, przewodniczący Rady  Prezesów PSD i prezes PSS Społem Zakopane.
Decyzję o wyborze nazwy i logo poprzedziła analiza badań przeprowadzonych  specjalnie na potrzeby spółdzielni. Uwzględniały one m.in. typologie i  zróżnicowane potrzeby poszczególnych grup klientów sklepów spożywczych.  Spółdzielcy zapoznali się także z wynikami badań przeprowadzonych latem  przez renomowany instytut, który sprawdzał reakcje klientów wybranych PSS-ów  w kraju na konkretne propozycje logo. Podejmując strategiczną decyzję  Partnerzy PSD wybrali nazwę Gama, opatrzoną pomarańczowo-zielonym logo.
„Nazwa ma odzwierciedlać bogactwo oferty spółdzielczych sklepów. Zastosowana  w logo czcionka łączy w sobie klasykę z nowoczesnością, co oddaje także nową  jakość w działalności sklepów współpracujących z PSD, połączoną z  najlepszymi tradycjami polskiej spółdzielczości. Kolory – pomarańczowy i  zielony – odwołują się do ambicji i energii w działaniu, a także harmonii  i obfitości. To logo i ta nazwa idealnie oddają charakter spółdzielczych  sklepów” – podkreśla Małgorzata Więch, członek zarządu PSD.
Sklepy z logo Gama pojawią się na rynku wiosną 2011 roku.

tagi: FMCG , cash & carry , Grupa Emperia , sieć Gamma ,