W plenarnym posiedzeniu Platformy Unii Europejskiej ds. Żywienia, Aktywności Fizycznej i Zdrowia, które odbyło się przed kilkoma dniami, wzięli udział przedstawiciele Komisji Europejskiej oraz sygnatariusze kodeksu „EU Pledge”, skupiającego firmy z branży żywnościowej.
Polska kampania „Mamo, tato, wolę wodę!”, realizowana już od 3 lat w przedszkolach na terenie całego kraju, została uznana za inicjatywę, która bardzo dobrze adresuje problem społeczny, jakim jest otyłość. Agnieszka Tokarek-Nowicka, Dyrektor ds. Badań i Rozwoju, odpowiadająca za strategię zdrowotną w Żywiec Zdrój S.A., przedstawiła założenia i efekty tej ogólnopolskiej kampanii.
Podczas konferencji zaprezentowano także wyniki monitoringu rezultatów prac unijnej Platformy ds. Żywienia, Aktywności Fizycznej i Zdrowia oraz planowane aktywności. Jako motywację do dalszego działania przedstawiono najnowsze dane dotyczące zdrowia dzieci poniżej 12 roku życia, według których 21% chłopców oraz 16% dziewczynek ma nadwagę lub cierpi na otyłość. W ramach programu „EU Pledge” najwięksi producenci żywności i napojów, zobowiązali się do zmniejszenia oddziaływania marketingowego na najmłodszych poprzez zmiany w reklamach kierowanych do dzieci.
Program realizowany przez Żywiec Zdrój został wyróżniony na arenie europejskiej nie po raz pierwszy. We wrześniu br., podczas dorocznej konferencji organizowanej w ramach inicjatywy „Obesity Governance”, zaprezentowano akcję „Mamo, tato, wolę wodę!” jako bardzo dobry przykład partnerstwa publiczno-prywatnego mającego na celu kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych.
tagi: „Mamo , tato , wolę wodę!” , Żywiec Zdrój ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...