Zakłady Tłuszczowe „Bielmar”, laureat prestiżowego tytułu „przedsiębiorstwo Fair Play”, zgodnie ze
statutem konkursu zaangażowane są w inicjatywy lokalne oraz działania społeczne. Jednym z takich
projektów jest zakończona w połowie listopada druga edycja akcji Śniadaniowa Klasa.
„Celem przedsięwzięcia było przede wszystkim promowanie zdrowych nawyków żywieniowych wśród
dzieci z klas II i III szkoły podstawowej. Pamiętajmy, że właściwe postawy, zwłaszcza te związane z
prawidłowym odżywianiem, należy kształtować jak najwcześniej. Dlatego cieszymy się, że akcja, której inicjatorem były Z.T. „Bielmar” spotkała się z zainteresowaniem szkół" – mówi Małgorzata Sienkiewicz, technolog żywienia z Z.T. „Bielmar”.
Nauka w formie zabawy
Dzieci biorące udział w Śniadaniowej Klasie uczyły się zasad zdrowego odżywiania w trakcie zabawy.
Główne zadanie przedsięwzięcia polegało na przygotowaniu przez uczniów klas II i III apatycznej kanapki oraz – według uznania – prac plastycznych lub wierszyków zachęcających do zbilansowanej diety. Spośród nadesłanych prac jury wytypowało trzy szkoły z każdego powiatu, które otrzymają interesujące wycieczki. Za zajęcie pierwszego miejsca dzieci pojadą do parku tematycznego, w przypadku drugiej i trzeciej lokaty dzieci wybiorą się – w zależności od decyzji dyrekcji – do kina lub na basen. Dodatkowo wszyscy uczestnicy akcji otrzymali kolorowe śniadaniówki, które mają przypominać najmłodszym o konieczności zabrania drugiego śniadania do szkoły.
„Mamy nadzieję, że wiedza zdobyta przez dzieci w czasie trwania akcji zaprocentuje, a młodzi specjaliści w przygotowywaniu drugiego śniadania będą dbali o prawidłową dietę jeszcze długo po zakończeniu Śniadaniowej Klasy" – podsumowuje Aleksander Szałajko, specjalista ds. PR z Z.T. „Bielmar”.
tagi: ZT Bielmar ,
Polska Izba Mleka podczas majowego Walnego Zgromadzenia...
W I kwartale br. sądy załatwiły blisko 23 tys. spraw...
Przepisy wygasają 5 czerwca...
Dwóch na trzech ankietowanych, zaciągając kredyt lub...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...