„Wyróżniający się, elegancki styl, piękne wykończenie kabiny, łatwość prowadzenia jak w samochodzie osobowym, komfort, wszechstronność i bezpieczeństwo sprawiają, że każda podróż jest przyjemnością”. Tak opisywany jest w folderze reklamowym Opel Vivaro. Postanowiliśmy sprawdzić, czy jest to jedynie slogan reklamowy, czy też faktyczna charakterystyka pojazdu.
Do testów redakcyjnych wybraliśmy wersję z podwójną kabiną (VIVARO D.CAB L2 2.9T MT6), czyli taką, która zapewni transport zarówno ładunku, jak i pasażerów. Auto wyposażone było w 2-litrowy silnik Diesla o mocy 114 KM i maksymalnym momencie obrotowym 290 Nm przy 1600 obr/min.
Wyróżniający się, elegancki styl
Opel Vivaro, to według nas jeden z najlepiej zaprojektowanych wizualnie samochodów jeżdżących po polskich drogach. Nowoczesny kształt nadwozia sprawia, że czuliśmy się w nim bardzo bezpiecznie i pewni siebie. Opływowa sylwetka nie powoduje dużego szumu, jaki często przeszkadza podczas jazdy bardziej kanciastymi „dostawczakami”. Zauważyliśmy też, że ten samochód bardzo podoba się innym użytkownikom dróg, którzy z dużym zainteresowaniem i chyba z lekką zazdrością przypatrywali się jego nowoczesnym kształtom.
Piękne wykończenie kabiny, łatwość prowadzenia jak w samochodzie osobowym, komfort
Podwójna kabina Vivaro podczas jazdy zarówno w ruchu miejskim, jak i na trasie (przejechaliśmy blisko 500 km) zapewnia wysoki komfort podróżowania nawet 6 dorosłym osobom. Funkcjonalność kokpitu oraz ergonomiczny kształt fotela kierowcy powoduje, że mamy wrażenie prowadzenia samochodu osobowego. Podczas jazdy zapominamy o tym, że jedziemy całkiem długim samochodem dostawczym. Poruszając się 2-litrowym Oplem Vivaro możemy czuć się bezpiecznie zarówno podczas szybkiej jazdy na trasie, jak też przemierzając gąszcz ulic w miastach. Samochód zachowuje się bardzo stabilnie, moment obrotowy w zupełności wystarcza na bezpieczne i pewne wyprzedzanie innych pojazdów, nawet w trudnych warunkach drogowych. Producent zapewnia o maksymalnej prędkości Opla Vivaro na poziomie 170 km/h. My sprawdziliśmy, że na długiej prostej pojazd rozpędza się nawet do 185 km/h. Jeżeli chodzi o poziom spalania, to zgadzamy się w zupełności z danymi producenta. Cykl miejski: ok. 9 l/100 km, cykl pozamiejski ok. 7 l/100 km.
Wszechstronność i bezpieczeństwo
Wersja Opla Vivaro z podwójną kabiną, to idealna konfiguracja zapewniająca bezpieczny i ekonomiczny transport pasażerów i ładunku. Wersja ta, oprócz dwurzędowej kabiny pasażerskiej, dysponuje przestrzenią ładunkową o pojemności do 3,8 m3 (wersja testowana) lub 2,9 m3 w wersji z normalnym rozstawem osi. Wersja ta pozwala na przewożenie tradycyjnej europalety. Standardowe wyposażenie obejmuje boczne drzwi przesuwne (wersja testowana: dwoje drzwi przesuwnych), regulowane zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Po drugiej stronie przeszklonej przegrody o pełnej wysokości znajduje się przestrzeń ładunkowa, umożliwiająca wydajny i bezpieczny przewóz towarów.
Testowana wersja zapewniała dodatkowe miejsce na nogi i wygodniejszy kąt ustawienia oparcia drugiego rzędu siedzeń. Pojazd wyposażony był w całą gamę dodatkowego wyposażenia, m.in.: klimatyzację, komputer pokładowy, czujniki parkowania, hak, auto alarm, skórzaną kierownicę, system ESP+, kontrolę trakcji. Bezpieczeństwo ładunku zapewniały punkty mocowania. Dostępne są dodatkowe opcje, takie jak drewniana podłoga i listwy boczne. Wydajność transportu można zwiększyć stosując wewnętrzne systemy transportowe i bagażniki oraz uchwyty dachowe.
Podsumowanie
Przeprowadzony test Opla Vivaro potwierdza, że slogan reklamowy oddaje charakter i właściwości tego pojazdu. Opel Vivaro, to dobry wybór zarówno dla właściciela sklepu, jak i firmy prowadzącej hurtownię. Aby jednak stać się jego posiadaczem, należy wygospodarować blisko 150 000 zł.