Raport, przygotowany przez PwC – wiodącą, globalną organizację świadczącą usługi doradcze – potwierdza, że Tchibo Warszawa nie tylko deklaruje, ale również w praktyce wdraża zasady Kodeksu.
Kodeks Odpowiedzialnego Biznesu jest kanonem dziewięciu zasad, jakimi powinny kierować się odpowiedzialne przedsiębiorstwa. Stworzony został w ramach inicjatywy „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu”, realizowanej przez organizację Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej. Przy opracowywaniu Kodeksu wykorzystane zostały międzynarodowe, powszechnie znane i stosowane standardy dotyczące odpowiedzialnego postępowania firm: Wytyczne Global Reporting Initiative G3, Zasady Global Compact, Wytyczne OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych oraz ISO 26000.
„Zagadnienia związane ze zrównoważonym rozwojem i odpowiedzialnością biznesu zostały wpisane w naszą strategię biznesową” – wyjaśnia Artur Starek, dyrektor zarządzający Tchibo Warszawa. - „Jesteśmy konkurencyjną, przedsiębiorczą organizacją, która bazuje na kompetentnym zespole i rozwija się w sposób zrównoważony. Oferujemy klientom produkty, które są wyprodukowane w warunkach społecznie i ekologicznie odpowiedzialnych. Dlatego zdecydowaliśmy się przystąpić do „Koalicji na rzecz odpowiedzialnego biznesu” i dobrowolnie poddać ocenie nasze praktyki biznesowe w tym obszarze”.
Tchibo Warszawa, po podpisaniu deklaracji przestrzegania Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu poddane zostało niezależnej weryfikacji, przeprowadzanej przez firmę doradczą PwC – partnera merytorycznego „Koalicji na rzecz odpowiedzialnego biznesu”. Raport PwC potwierdza, że Tchibo Warszawa przestrzega zasad Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu i w sposób kompleksowy wdraża zasady odpowiedzialnego biznesu w odniesieniu do rynku, miejsca pracy, środowiska i społeczności lokalnych.
Eksperci przygotowujący raport zwrócili uwagę na szereg działań podejmowanych przez Tchibo, wyróżniających firmę oraz stanowiących dobrą praktykę i świadczących o innowacyjnym podejściu do odpowiedzialnego biznesu. Przykładem takich inicjatyw są projekty edukacyjne skierowane do konsumentów i pracowników, procedury wewnętrzne Tchibo uwzględniające dodatkowe wymagania w zakresie odpowiedzialnego biznesu, Kodeks Postępowania Tchibo czy program wolontariatu pracowniczego „Wolontariusz Tchibo. Chcę pomagać!”.
tagi: Tchibo ,
Polska Izba Mleka podczas majowego Walnego Zgromadzenia...
W I kwartale br. sądy załatwiły blisko 23 tys. spraw...
Przepisy wygasają 5 czerwca...
Dwóch na trzech ankietowanych, zaciągając kredyt lub...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...