W konkursie o tytuł Lidera Odpowiedzialnego Biznesu rywalizowały firmy, które w swojej działalności kierują się standardami odpowiedzialnego biznesu. Wszystkie przedsiębiorstwa ubiegające się o ten tytuł wypełniały szczegółową ankietę zawierającą pytania dotyczące najważniejszych obszarów odpowiedzialności społecznej biznesu (CSR), zgodnych z zasadami Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu. Rada Ekspertów organizacji Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej i Kapituła Konkursu oceniały m.in. to, jak kandydaci wspierają rozwój gospodarczy i społeczny, zapewniają godne warunki pracy oraz jak przejawiają odpowiedzialność za środowisko naturalne. Tytuł Lidera Odpowiedzialnego Biznesu otrzymało 5 firm w 5 kategoriach.
Kryteria oceny podzielono na podstawowe, takie same dla każdej z branż, oraz dodatkowe – wyznaczone wyłącznie dla danej branży. W sumie do zdobycia było 100 punktów, z czego 70 przyznawano w ramach kryteriów podstawowych, a 30 można było uzyskać dzięki kryteriom dodatkowym. W kategorii FMCG Coca-Cola HBC Polska zdobyła pierwsze miejsce, uzyskując łącznie 85,5 punktów i tytuł Lidera Odpowiedzialnego Biznesu.
Odbierając statuetkę Lidera Odpowiedzialnego Biznesu podczas uroczystej Gali zorganizowanej 21 listopada br. dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska, Ahmed Elafifi, powiedział: „Dla obu spółek z systemu Coca-Cola społeczna odpowiedzialność biznesu jest jednym ze strategicznych priorytetów. Uważamy, że każda firma, która chce się rozwijać w zrównoważony sposób, musi harmonijnie łączyć troskę o potrzeby i wymagania inwestorów z jednej strony – z dbałością o potrzeby jej pracowników, lokalnych społeczności, w których działa i środowiska naturalnego, które jest naszym wspólnym dobrem. To, co ważne w naszym przypadku to fakt, że obszary i przedsięwzięcia, na których staramy się skupiać szczególną uwagę, wybraliśmy wspólnie z naszymi interesariuszami. Nie decydowaliśmy arbitralnie, co jest, a co nie jest ważne – zapytaliśmy natomiast szerokie grono partnerów społecznych naszej firmy, w jakich obszarach nasz wkład przynosiłby ich zdaniem najlepsze efekty.”
Konkurs o tytuł Lidera Odpowiedzialnego Biznesu jest realizowany w ramach projektu „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu” – inicjatywy Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej oraz jej sześciu partnerskich firm.
Na zdjęciu: Ahmed Elafifi dyrektor generalny odbiera statuetkę
Przypomnijmy, że w konkursie „Złoty Paragon 2011” organizowanym przez miesięcznik Hurt & Detal Coca-Cola HBC Polska otrzymała nagrodę Złoty Paragon w kategorii: Firma najbardziej odpowiedzialna społecznie.
tagi: Coca-Cola , Złoty Paragon ,
Maspex Romania SRL, spółka należąca do Grupy Maspex, w dniu...
Polska Izba Mleka podczas majowego Walnego Zgromadzenia...
Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie...
Przepisy wygasają 5 czerwca...
Dwóch na trzech ankietowanych, zaciągając kredyt lub...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...