Wiadomości

Glass is Life

Czwartek, 24 listopada 2011 Autor: Monika Dawiec,
Druga faza „Glass is Life™” – pierwszej na świecie globalnej kampanii marketingowej szkła – rozpoczęła się od przedstawienia dwóch nowych europejskich ambasadorów szkła. Prowadzona przez światowego lidera w dziedzinie opakowań szklanych, firmę O-I, kampania ma na celu promocję niezrównanych zalet szkła w budowaniu tożsamości marki i kreowaniu wartości, podkreślając istotne korzyści wiążące się z jego zastosowaniem, takie jak zdrowie, smak i ekologia.

Po pierwszej fazie w 14 krajach i 7 językach (USA, Kanada, Belgia, Holandia, Luksemburg, Francja, Włochy, Polska, Australia, Nowa Zelandia, Argentyna, Brazylia, Kolumbia i Peru) widać już, że kampania osiągnęła duży sukces. Reklamy w magazynach branżowych dotarły do osób odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji w branży spożywczej na czterech kontynentach, podczas gdy kampania cyfrowa została skierowana do konsumentów, dając im okazję do udziału w dyskusji na temat szkła i opakowań szklanych.

W ciągu pierwszych pięciu miesięcy kampanii 160 000 osób odwiedziło witrynę www.glassislife.com i skorzystało z jej bogatej zawartości, zaś ponad 270 000 obejrzało filmy wideo Glass is Life zamieszczone w serwisie YouTube (http://www.youtube.com/GlassIsLife). Konsumenci mogą też uczestniczyć w kampanii na stronie Glass is Life w serwisie Facebook (http://www.facebook.com/GlassIsLife), która ma 16 000 fanów, i w serwisie Twitter (http://twitter.com/#!/GlassIsLife), gdzie liczba fanów cały czas rośnie.

Druga faza kampanii rozpoczęła się we wrześniu i bierze w niej udział dwóch nowych ambasadorów szkła: Zefferino i Mario Flora Monini, producenci oliwy z pierwszego tłoczenia Monini oraz projektant Francesco Lucchese, który zaprojektował artystyczne wazy szklane dla dobrze znanych firm z Murano (Wenecja). Dołączyli oni do Stefano Agostiniego, prezesa i CEO firmy Sanpellegrino, Nicka Lecloux, współzałożyciela true fruits, Geira Skeie, szefa kuchni i zdobywcy nagrody Bocuse oraz Céline Cousteau, ekolożki i producentki telewizyjnej – którzy wzięli udział w pierwszej fazie kampanii.

Zefferino Monini tak wyjaśnia udział swojej firmy w kampanii: „Oliwki mają bardzo subtelny smak. Razem z moją siostrą Marią Florą staramy się kontynuować rodzinną tradycję, przykładające wiele uwagi do zachowania równowagi i intensywności smaku. Szkło doskonale konserwuje nasze oliwy, dzięki czemu cały świat może posmakować odrobiny Włoch”.

Poza podkreśleniem roli szkła w zachowaniu doskonałości włoskich potraw druga faza kampanii „Glass is Life™” przedstawia również punkt widzenia znanego projektanta i prawdziwego miłośnika szkła, jakim jest Francesco Lucchese. Skupiając się na wszechstronności szkła, Lucchese mówi: „To wspaniałe: sposób, w jaki chwyta światło, kształty, jakie można z niego stworzyć, to przyjemne uczucie w dotyku. W szkle jest coś wiecznego”.

Rozpoczynając kampanię, O-I zamierzało dać głos konsumentom, umożliwiając im wyrażenie swoich potrzeb względem opakowań i wymagań co do zdrowia, smaku i ekologii. Równocześnie dając głos dobrze znanym i wpływowym CEO, O-I chce zachęcić właścicieli marek do zastanowienia się nad wykorzystaniem opakowań szklanych i przemyślenia wartości, jakie szkło może wprowadzić do ich marek w kwestii postrzegania jakości, ochrony zdrowia, wyjątkowego smaku i ekologii.

Jednym z celów kampanii „Glass is Life™” jest wyrażenie prawdziwej natury szkła: materiału, który można bez końca poddawać recyklingowi bez utraty jakości. Wprowadzając jeszcze większe ilości stłuczki szklanej do produkcji nowych butelek, można stworzyć cykl zamknięty, co pozwala uniknąć wykorzystywania nowych zasobów naturalnych. Dając jasny wyraz swojemu zaangażowaniu w ochronę środowiska, O-I ogłosiło zamiar zwiększenia proporcji stłuczki w szklanych butelkach przy jednoczesnym obniżeniu zużycia energii o 50% i redukcji emisji dwutlenku węgla o 65% do 2017 roku. Życie jest przewodnim motywem kampanii, która prezentuje punkty widzenia obrońców przyrody, kucharzy i projektantów na korzyści płynące z wykorzystania szkła.

tagi: Ekologia , szkło , Monini ,