Tradis organizując targi handlowe już od wielu lat integruje przedstawicieli rynku spożywczego w poszczególnych regionach kraju. W tym miesiącu dystrybutorzy, producenci i detaliści z Podlasia spotkali się na jedenastej już edycji targów handlowych w Białymstoku. Makroregion Północny-Zachód Tradisu zorganizował spotkanie dla detalistów z województwa zachodniopomorskiego oraz okolic. Z kolei w październiku targi w Dąbrowie Górniczej zgromadziły przedsiębiorców branży spożywczej z południowej części Polski.
Podczas targów producenci artykułów spożywczych, alkoholowych, nabiałowych oraz chemiczno-kosmetycznych przedstawili detalistom specjalnie przygotowaną ofertę, która obok nowości zawierała także typowo świąteczne produkty.
- Listopad i grudzień to dla branży handlowej intensywny okres. Regionalny charakter targów Tradisu daje możliwość udoskonalenia zaopatrzenia placówek i przygotowania przez właścicieli sklepów przedświątecznej oferty odpowiadającej na lokalne potrzeby konsumentów. To przekłada się na zwiększenie obrotu w ich placówkach - przekonuje Jarosław Rudnicki, dyrektor zakupu, członek zarządu Tradisu.
Targi to także okazja do uzyskania dodatkowych rabatów od producentów.
- Nic nie zachęca odwiedzających bardziej niż atrakcyjna oferta przygotowana specjalnie na ten dzień. Targi dają możliwość zakupu towarów w konkurencyjnych cenach, dzięki czemu klientom łatwiej jest funkcjonować na rynku, gdzie każdego dnia muszą zabiegać o konsumenta - mówi Piotr Suchocki, dyrektor sprzedaży Makroregionu Północny-Wschód Tradisu.
Uczestnicy targów zorganizowanych przez makroregiony Tradisu mogli skorzystać z degustacji oraz wziąć udział w licznych konkursach, w których do wygrania były m.in. telewizory, kino domowe oraz laptopy. Podczas imprezy w Białymstoku wystawcom przyznano także statuetki w kategoriach: najmilszej i najbardziej kompetentnej obsługi - dla Maspex Wadowice, najładniejszego stoiska targowego - dla Prima Sara Lee oraz najlepszej oferty targowej - dla Hoop Polska.
Tradis prowadzi dystrybucję artykułów FMCG przez magazyny Cash & Carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Działalność operacyjna spółki została uporządkowana geograficznie bądź funkcjonalnie w ramach ośmiu Makroregionów: Północ, Północny-Wschód, Północny-Zachód, Zachód, Centrum, Południowy-Wschód, Południe, Południowy-Zachód. Szeroki asortyment artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, korzystne warunki handlowe, nowoczesny system informatyczny i logistyczny oraz ciągła praca nad zaspokajaniem oczekiwań klientów czynią z niej wiodącego partnera handlowego dla ponad 50 tysięcy polskich sklepów. Spółka jest również kluczowym dostawcą do ponad 1 400 sklepów stacji Orlen i Bliska.
Grupa Dystrybucyjna Tradis skupia spółki Tradis, Ambra i DEF, a także spółki Detal Koncept, Lewiatan i Euro Sklep prowadzące sieci franczyzowe sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach. Tradis jest również strategicznym partnerem spółdzielni Społem i wraz z nimi współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce.
Po niezrealizowaniu przez Eurocash umowy inwestycyjnej dotyczącej połączenia spółek, zarząd Tradisu przystąpił do kontynuowania przyjętej w ubiegłym roku strategii. W najbliższym czasie spółka chce się intensywnie rozwijać, zarówno organicznie, jak i przez przyłączanie kolejnych podmiotów. Zarząd Tradisu już wznowił zawieszone ze względu na umowę inwestycyjną rozmowy z firmami, które chciały dołączyć do Grupy. Negocjuje głównie z dystrybutorami regionalnymi. Celem tych działań jest umocnienie pozycji Tradisu w każdym regionie kraju, a w konsekwencji osiągnięcie pozycji lidera dystrybucji FMCG w Polsce.
Grupa będzie także umacniać pozycję swoich sieci, które rozwijają się w ramach własnych formatów. Dziś sieci franczyzowe i partnerskie działające w Grupie Dystrybucyjnej Tradis liczą ponad 5 200 placówek. W ostatnim czasie spółka uzupełniła swoją ofertę o partnerską sieć Minutka, skierowaną do klientów hal Cash & Carry Tradisu.
Właścicielem Tradisu jest Grupa Handlowa Emperia.