Firma Lidl we współpracy z Fundacją przygotowała specjalną ofertę produktów przyjaznych sercu, a wśród nich artykuły rybne, nabiał, kasze, oliwki, a także soki. Na ich opakowaniach widnieje logotyp Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii, który informuje klientów, iż wybór tych artykułów ma nie tylko znaczenie w codziennej profilaktyce chorób układu krążenia, ale również wspiera rozwój polskiej kardiochirurgii.
Ponadto sieć handlowa Lidl od 2010 roku wspiera działalność Fundacji również w ramach kampanii „Mały procent, wielka pomoc”. Zapoczątkowana dwa lata temu akcja informacyjna miała na celu przekonanie klientów i pracowników firmy, by skorzystali z możliwości przekazania 1% swojego podatku na jedną z 4 wspieranych przez Lidla organizacji, w tym także na Fundację Rozwoju Kardiochirurgii. Na stronie internetowej www.lidl.pl klienci mogli pobrać bezpłatny program do rozliczenia zeznań podatkowych, który ułatwiał przekazanie darowizny na jedną z wybranych organizacji pożytku publicznego.
Koncert „Serce za Serce”, który odbył się dzisiaj w Zabrzu, wieńczy cykl uroczystości jubileuszowych, związanych z 20. rocznicą działalności Fundacji, założonej przez prof. Zbigniewa Religę, wybitnego polskiego kardiochirurga. Tegoroczne obchody zostały uświetnione występami znakomitych solistów operowych: Małgorzaty Walewskiej, Katarzyny Trylnik, Arnolda Rutkowskiego oraz Artura Rucińskiego. Gościom zaprezentowano kliniczną wersję protezy serca dla dzieci w wieku szkolnym. Jest to priorytetowy projekt Fundacji, który w 2012 roku wejdzie w fazę eksperymentu klinicznego.
„Jest nam ogromnie miło, że Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii doceniła nasze wsparcie. Przyglądamy się unikatowej nie tylko na polską, ale i europejską skalę działalności badawczej tej organizacji i czujemy się dumni, że mogliśmy przyczynić się do rozwoju projektów badawczych. Problemy kardiologiczne dotykają coraz większą część polskiego społeczeństwa, dlatego nasza sieć aktywnie wspiera Fundację” – mówi Michał Łagunionek, prezes Lidl Polska.