04 października 2011 r. podczas IV Forum Rynku Spożywczego, wręczono coroczne Nagrody Rynku Spożywczego. W kategorii „Innowacja roku” laureatem został ZUH ROBICO. Eksperci docenili konsekwentną politykę marki w promocję produktów mlecznych w szklanych opakowaniach. Wysiłek ROBICO został zaznaczony szczególnie w kontekście polskiego rynku mleczarskiego, tradycyjnie zdominowanego przez opakowania typu PET. Nagrodę na uroczystej gali odebrał Leszek Cieciura, Z-ca Dyrektora firmy.
„Odbierając nagrodę czułem się zaszczycony i dumny z faktu, że reprezentuję firmę, która zdecydowała się wprowadzić na rynek produkt w innowacyjnym, zdrowym
i ekologicznym opakowaniu. Ta nagroda jest dowodem na to, że nasza decyzja okazała się trafna. Nie zamierzamy spocząć na laurach i dlatego już niedługo na sklepowych półkach będzie można podziwiać śmietanę w szkle – kolejny produkt Robico.” podsumował Leszek Cieciura.
To właśnie z myślą o zaletach opakowań szklanych firma ROBICO prowadziła wspólnie z O-I, światowym liderem w produkcji szklanych opakowań edukacyjną kampanię „Zdrowo w szkle”. Jej głównym celem była uświadomienie zarówno konsumentom jak i producentom, walorów zdrowotnych i smakowych produktów żywnościowych w opakowaniach szklanych, a także ich pozytywnego wpływu na środowisko naturalne. Od listopada 2010 obie firmy konsekwentnie komunikowały polskim konsumentom zalety szklanych opakowań. Adresaci kampanii mogli poznać ekologiczne walory szkła, dowiedzieć się o tym, że jako jedyny materiał chroniący żywność, zachowujący jej czysty smak i jest w pełni odnawialny. Dodatkowo przekazano im szereg informacji wskazujących na brak szkodliwej interakcji pomiędzy opakowaniem szklanym a produktem, który się w nim znajduje.
„Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że starania w zakresie konsekwentnego rozwoju i inwestycje w opakowania szklane doprowadziły firmę ROBICO do nagrody innowacji przyznanej podczas Forum Rynku Spożywczego. Polscy konsumenci dostrzegają zalety szkła, a produkty i marki w szklanych opakowaniach przyciągają świadomych zdrowotnie i ekologicznie klientów. Coraz częściej potrzebują oni także gwarancji pełnowartościowego produktu, który jest doskonale chroniony i nie traci swoich wartości odżywczych i smakowych. A taką zapewnia właśnie firma ROBICO, poprzez ofertę produktów mlecznych w szkle”, informuje Viivika Remmel, O-I European Food Marketing Manager.
Dla O-I istotny jest także aspekt edukacyjny w ramach którego prowadzona jest długofalowa polityka promocji opakowań szklanych. Firma od kilku miesięcy aktywnie realizuje światową kampanię Glass is Life™ (http://GlassIsLife.com), której celem jest propagowanie szkła jako materiału opakowaniowego dla produktów. Kampania wskazuje na 6 zalet szkła. Tylko szkło jest całkowicie odnawialne i zdrowe. Ma ono jednocześnie potencjał budowania wizerunku marki i zachowuje świeżość oraz niezmieniony smak produktów. Dodatkowo, szkło jest uniwersalnym materiałem opakowaniowym, a jego przejrzystość pozwala konsumentom dostrzec jakość produktów, które znajdują się w szklanych opakowaniach.