Wiadomości

HELIO ustanawia kolejne sprzedażowe rekordy

Poniedziałek, 14 listopada 2011
Działająca na rynku bakalii spółka HELIO S.A. opublikowała raport za deficytowy dla swojej branży okres. Mimo że prezentowane wyniki nie ważą na całorocznej ocenie Spółki, są one prognostykiem rekordowego pod względem sprzedaży roku obrotowego. Przeniesienie działalności do nowego zakładu wpłynęło bowiem na dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży oraz poprawiło efektywność operacyjną Spółki. Z uwagi na sezonowość branży, korzyści realizowanej konsekwentnie strategii rozwoju, będą zatem szczególnie widoczne w wynikach kolejnych dwóch kwartałów.
30 września 2011 r. HELIO S.A. zakończyła pierwszy kwartał roku obrotowego 2011/2012 (rok obrotowy spółki trwa od 1 lipca do 30 czerwca). Mimo że był to typowy dla branży okres letniego obniżenia sprzedaży, Spółce udało się poprawić uzyskane przychody o ponad 25% w porównaniu do analogicznego kwartału ubiegłego roku, a tym samym odnotować swój kolejny sprzedażowy rekord. Godnym uwagi jest również fakt, że był to pierwszy kwartał, w którym działalność Spółki prowadzona była już w nowo otwartym zakładzie HELIO S.A. w Brochowie k. Sochaczewa. Dla przypomnienia warto dodać, że jest to największy tego typu kompleks magazynowo-produkcyjno-biurowy w branży w Polsce, oraz jeden z największych w Europie.
- Choć z satysfakcją odnotowuję pierwsze efekty z przeniesienia się do nowego zakładu w Brochowie, podkreślam, że nie jest to jeszcze oczekiwana skala uzyskiwanych korzyści – wyjaśnił Leszek Wąsowicz, Prezes Zarządu HELIO S.A. – Należy bowiem pamiętać, że pierwsze miesiące po oddaniu do użytkowania całkowicie nowego kompleksu to dopiero okres uruchamiania produkcji, kompletnego wyposażania w infrastrukturę produkcyjno-magazynową oraz organizowania pracy w nowych warunkach. W minionym okresie musieliśmy ponieść zatem dodatkowe jednorazowe koszty zorganizowania działalności w nowej siedzibie, w tym np. zakupić dodatkowe wyposażenie administracyjno-biurowe, czy przeprowadzić wszelkie procedury rozruchowe nowych maszyn i urządzeń. Osiągana w tym czasie efektywność produkcji, nie była jeszcze docelowa także z uwagi na finalizowane prac montażowych pozostałych linii produkcyjnych, czy także aspekt ludzki wynikający z aklimatyzacji w nowym miejscu pracy. Pełna zdolność produkcyjna będzie jednak osiągnięta już w II-III kwartale bieżącego roku obrotowego, tj. kluczowym dla naszej branży okresie przedświątecznym – dodał Prezes.
Mimo że Spółka odczuła dopiero pierwsze efekty z przeniesienia się do nowej siedziby, zaowocowało to już znaczną poprawą efektywności kosztowej. W prezentowanych za pierwszy kwartał wynikach odzwierciedliło się to przede wszystkim w poprawie zysku EBITDA (120 tys. PLN zysku względem ubiegłorocznej straty), co jak donosi raport było możliwe przede wszystkim dzięki ograniczeniu kosztów operacyjnych wynikających z optymalizacji logistyki wewnętrznej i ograniczeniu kosztów najmu powierzchni magazynowych. Warto także zauważyć, że pod koniec minionego okresu Spółce udało się renegocjować na swoją korzyść wysokość marż od kredytów inwestycyjnych, co w kontekście zbliżającego się sezonu oraz wdrożonych usprawnień organizacyjno-produkcyjnych, powinno zaowocować rosnącą skalą korzyści również na poziomie zysku netto.
Warto również zauważyć, że dynamika wzrostu osiąganych przychodów ze sprzedaży nadal znacznie wyprzedza branżę, zaś Spółka podejmuje kolejne efektywne działania mające na celu aktywizację nowych rynków zbytu.
- Nasze zwiększone możliwości produkcyjne oraz magazynowe stworzyły potencjał do rozwoju całkowicie nowego segmentu sprzedaży w działalności HELIO, jakim jest sprzedaż bakalii do przemysłu (segment B2B, tj. sprzedaż do producentów słodyczy, piekarni, cukierni itp.). Dział zajmujący się aktywizacją tego segmentu choć pracuje dopiero od kilkunastu tygodni pozyskał już kilkudziesięciu klientów. Mimo że obroty w tym segmencie nie były jeszcze znaczące na tle przychodów ze sprzedaży Spółki, pokrywają się one z naszymi oczekiwaniami. Co więcej, w minionym okresie doprowadziliśmy do nawiązania współpracy z kolejnymi odbiorcami w kanale tradycyjnym. Choć jednostkowo nie są to kontrakty o charakterze umowy znaczącej, ich duża ilość sprawia, że kanał tradycyjny łącznie ma już istotny wpływ na obroty Spółki  – powiedział Prezes Wąsowicz - Liczę, że dzięki nowym odbiorcom i rynkom zbytu uda nam się jeszcze w tym roku uzyskać co najmniej kilkanaście, a może nawet kilkadziesiąt dodatkowych milionów złotych przychodu. Naszym core businessem nadal pozostanie jednak sprzedaż bakalii do krajowego detalu. Jak wskazują bowiem wyniki minionego kwartału, utrzymanie w tym obszarze dwucyfrowej dynamiki rozwoju jest dla HELIO wciąż możliwe – dodał na zakończenie Prezes.

tagi: HELIO ,