Trzon projektu stanowiły szkolenia w ramach Akademii Obsługi Klienta dla trenerów wewnętrznych oraz z obsługi klienta (70% szkoleń stacjonarnych). Szkolenia trenerów wewnętrznych zostały organizowane specjalnie dla kierowników i doświadczonych pracowników liniowych marketów w celu przygotowania ich do pełnienia roli trenerów wewnętrznych fachowo i skutecznie szkolących współpracowników, radzących sobie z trudnymi uczestnikami szkoleń, przekazujących wiedzę na temat standardów obsługi klienta w sieci Real. Szkolenia z obsługi klienta zostały zaadresowane do pracowników marketów mających kontakt z klientami. W czasie tych szkoleń także przeszkoleni wcześniej trenerzy wewnętrzni mieli możliwość prowadzenia fragmentów warsztatów z pomocą trenera z firmy szkoleniowej. W ten sposób ćwiczyli nowe umiejętności i umocnili swój autorytet jako trenera wewnętrznego.
Kolejne 20% szkoleń stacjonarnych dotyczyło prawa konsumenckiego i obsługi reklamacji, rozpoznawania fałszywych pieniędzy oraz systemu HACCP i zapewnienia identyfikowalności towarów.
Pozostałe szkolenia stacjonarne zaoferowano pracownikom marketów w wieku 45+.
W sieci Real wdrożono także szkolenia e-learningowe. Pierwsze dotyczące systemu HACCP 2011, również w ramach Akademii Obsługi Klienta, ukończyło i zaliczyło ok. 4 700 pracowników REAL. Sam e-learning został dobrze oceniony przez większość pracowników, a platforma - jako wartość dodana projektu - będzie służyć kolejnym szkoleniom e-learningowym, choćby do nauki języka angielskiego na różnych poziomach zaawansowania.