Kampanie i Promocje

Henio z Tesco śpiewa na Facebooku

Poniedziałek, 17 października 2011
Od kilku dni znany z reklam telewizyjnych Henio rapuje na profilu Tesco. Aplikacja już od początku cieszy się dużym powodzeniem, bo bohater potrafi zaśpiewać całą prawdę o użytkownikach.
Agencja Adv.pl we współpracy z Tesco postanowiła pokazać Henia z zupełnie innej, prywatnej strony. Jako rapera przecież nikt z konsumentów go nie zna. Należy zaznaczyć, że jest prawdziwym raperem, który nie owija w bawełnę i prosto w oczy śpiewa, co myśli o użytkownikach.
„To jedna z pierwszych odsłon przyjętej przez nas strategii. Wzmacniamy rolę naszych brand heroes w komunikacji marki poprzez social media. Oprócz Facebooka rozpoczęliśmy także działania na serwisie YouTube oraz prowadzimy blog kulinarny Krysi. Widzimy, jak ciekawie zachodzi interakcja miedzy bohaterami a użytkownikami w tych kanałach.” – mówi Arkadiusz Jędrysiak, Kierownik ds. e-marketingu.
Aplikacja „Henio śpiewa” dostępna jest na profilu  Ekspertów Tesco na Facebooku. Podczas rapowania głównego bohatera na ekranie umieszczonym za nim pojawia się historia o konkretnym użytkowniku. Henio śpiewając, prezentuje najciekawsze wpisy facebookowicza, przedstawia jego przyjaciół i pasje. Jeśli trafi na leniwego użytkownika, nie omieszka tego skomentować.
Publikacja aplikacji miała miejsce 11 października 2011 i w ciągu pierwszego tygodnia skorzystało z niej niemal 60 tys. osób, a liczba fanów Ekspertów Tesco wzrosła do prawie 25 tys., co pozwoliło się wbić Heniowi i Krysi do grupy 100 najpopularniejszych markowych fanpage'y w Polsce. Co istotne, wraz z przyrostem ilości obserwujących osób, nie słabnie ich zaangażowanie.
Tesco Polska jest jedną z największych sieci detalicznych w Polsce z prawie 400 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia prawie 30 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco w całym kraju odwiedza 5 milionów klientów.

tagi: Tesco ,