Proszę opowiedzieć o rynku artykułów higienicznych, jak on ewoluuje, jak zmieniają się preferencje konsumentek?
Polski rynek produktów higienicznych dla kobiet jest rynkiem rozwiniętym i stabilnym, pod względem ilościowym. Najważniejszą, zachodzącą na nim zmianą jest wzrost udziałowy cienkich podpasek i jednocześnie zmniejszający się udział podpasek grubych. W ujęciu wartościowym, podpaski cienkie stanowią już dzisiaj ponad połowę rynku.
Czy istotne jest przywiązanie do danej marki? Czy klientki chętnie sięgają po nowości?
Polskie konsumentki dobrze znają obecne na rynku marki i, kiedy trafią na produkt zapewniający odpowiednią wartość, postają mu lojalne. Oczekują jednak, że produkt ten będzie się zmieniał, że wprowadzane będą w jego ramach udoskonalenia i innowacje, które sprawią, że będzie on coraz lepiej spełniał ich oczekiwania. Znając te oczekiwania konsumentek, marka Always nieustająco poszukuje nowych, coraz doskonalszych rozwiązań i może być traktowana jako lider innowacyjności w swojej kategorii produktów.
Detalista planując zatowarowanie półki z artykułami higienicznymi o jakich Waszych produktach powinien pamiętać?
Z punktu widzenia detalisty, prawidłowe zagospodarowanie półki jest bardzo istotnym czynnikiem, znacząco wpływającym na obroty, a co za tym idzie, także na dochody sklepu. Ważne jest więc, by na półce znalazły się te wyroby, które są najczęściej wybierane przez konsumentki, natomiast produkty cieszące się mniejszym zainteresowaniem mogą znajdować się w miejscu, z którego poda je sprzedawca. W sklepie handlu tradycyjnego, na dobrze widocznym miejscu na półce nie powinno więc zabraknąć podpasek Always Ultra, Always Classic, klasycznych podpasek Naturella i wkładek Discreet.
W jaki sposób powinien zaplanować półkę z artykułami higienicznymi?
W sklepie handlu nowoczesnego, w których półka spełnia rolę swoistego magazynu, bardzo istotne jest zapewnienie produktom mającym największy udział w rynku części półki odpowiadającej temu udziałowi. W ten sposób najłatwiej będzie uniknąć braków towarowych na półce i jednocześnie zaspokoić oczekiwania konsumentów. Także tutaj podpaski Always Ultra, Always Classic, Naturella klasyczna i wkładki Discreet powinny mieć zapewnioną odpowiednią ilość miejsca.
Jakie macie plany reklamowe na najbliższy czas? Które produkty (mówimy oczywiście o artykułach higienicznych) będą wspierane silnymi kampaniami telewizyjnymi? Proszę opowiedzieć i o samych produktach i o ich kampaniach.
Marki produktów higieny osobistej dla kobiet należące do firmy Procter & Gamble mają wszechstronne wsparcie komunikacyjne. Always jest najczęściej reklamowaną w telewizji marką w ramach kategorii, poza tym wspierana jest szeroko zakrojoną reklamą prasową. Bardzo aktywnie działa platforma internetowa dla dziewcząt www.mydziewczyny.pl. Detalista może też liczyć na nowoczesne, dobrej jakości materiały POS, takie jak ramki, wobblery, etc. Staramy się też wprowadzać do asortymentu duże opakowania produktów, nawet poczwórne paczki, których zakup buduje lojalność klienta zarówno do marki jak i sklepu.
Dziękuję za rozmowę.
Maja Święcka
tagi: O rynku artykułów higienicznych dla kobiet i odpowiednim zatowarowaniu sklepowej półki , rozmawiamy z Małgorzatą Mejer, PR Managerem Procter & Gamble DS Polska Sp. z o.o. ,
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
W tym roku konsumenci, którzy chcą zrobić zakupy z okazji...
Inwestycja zasili produkcję kultowych marek, takich jak...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...