Bardzo dobre wyniki finansowe wypracowane w ubiegłym roku przez polską strukturę Pernod Ricard wpłynęły na strategiczną decyzję Grupy o wzmocnieniu jej działalności w Polsce. Jednocześnie po dwóch owocnych latach kierowania polską firmą, Dyrektor Zarządzający Pernod Ricard Polska i Prezes Zarządu, Victor Jerez, został promowany w ramach Grupy na stanowisko Dyrektora ds. Audytu i Rozwoju Biznesu odpowiedzialnego za rozwój strategii fuzji i przejęć Grupy, w siedzibie Pernod Ricard w Paryżu. Od 17 października 2011 roku polską spółką będzie kierował Guillaume Girard-Reydet.
Nowy szef firmy jest związany z Grupą Pernod Ricard od 14 lat. Od 2006 roku pełnił funkcję Dyrektora Sprzedaży firmy Ricard S.A. w Marsylii. Kierując sprzedażą na tym kluczowym dla Grupy rynku, w spółce-założycielce Grupy Pernod Ricard, został uhonorowany tytułem Najlepszego Dyrektora Roku 2010 roku we Francji (Action Commerciale).
W ubiegłym roku polska spółka należąca do Pernod Ricard wzmocniła swoją pozycję rynkową. Jej najważniejszy sukces to osiągnięcie wiodącej pozycji w kategorii whisky (Ballantine’s Finest, Jameson i Chivas Regal uzyskały łącznie 28% rynku). Jednocześnie marka Malibu utrzymała pozycję lidera w kategorii likierów premium (24,5 %). Sprzedaż importowanych alkoholi Pernod Ricard w Polsce rośnie w tempie 29%. To najlepszy wynik na rynku.
W kategorii wódek, kluczowe dla Grupy marki na polskim rynku to Wódka Wyborowa, lider segmentu premium oraz Absolut Vodka, której udział w segmencie top premium rośnie +1,3%.*
*źródło: AC Nielsen czerwiec-lipiec 2011 roku, za okres ostatnich 12 miesięcy
W ciągu ostatnich lat zbudowaliśmy zespół zdolny osiągnąć wiele sukcesów. Wspólnie udało nam się wzmocnić naszą pozycję i przygotować na ambitne cele. Ale to dopiero początek. Jestem przekonany, że z moim następcą - Guillaume Girard-Reydet na czele, Pernod Ricard Polska zostanie liderem rynkowym, wytyczającym wysokie standardy i podchodzącym innowacyjnie do potrzeb klientów i konsumentów, a Polska stanie się jednym z najważniejszych rynków Pernod Ricard na świecie – powiedział Victor Jerez, Dyrektor Zarządzający Pernod Ricard Polska i Prezes Zarządu.
Jestem przekonany, ze mamy w Polsce wszelkie zasoby, aby wzmocnić naszą pozycję w kluczowych kategoriach rynkowych, w szczególności w segmencie alkoholi importowanych premium i lokalnych wódek o zasięgu międzynarodowym. Naszym celem jest kontynuowanie zrównoważonego wzrostu opartego na bardzo dobrym portfelu uzupełniających się wzajemnie marek i fantastycznym, utalentowanym zespole – powiedział Guillaume Girard-Reydet, nowy Dyrektor Zarządzający Pernod Ricard Polska i Prezes Zarządu.
Z dniem 1 października struktura organizacyjna firmy Wyborowa S.A. została dostosowana do sprawdzonego, efektywnego modelu biznesowego Grupy. Skutkiem zmiany będzie pełna integracja polskiej spółki z międzynarodowymi strukturami. W wyniku tej decyzji powstał Oddział Wyborowa S.A. w Warszawie działający pod oznaczeniem Pernod Ricard Polska, który będzie odpowiadał za wszystkie działania dystrybucyjne, w tym za sprzedaż i marketing wszystkich międzynarodowych i lokalnych marek Pernod Ricard dostępnych na polskim rynku. Utworzenie Pernod Ricard Polska otwiera nowy rozdział w historii polskiej firmy, tworząc polskiemu zespołowi jeszcze lepsze warunki do dalszego rozwoju zawodowego w ramach międzynarodowej organizacji Pernod Ricard.