Wybór Krakowa jest wynikiem szeroko zakrojonej analizy, którą Firma przeprowadziła w kilku krajach Europy. Analiza ta obejmowała zdefiniowanie wewnętrznych potrzeb, porównanie z istniejącymi centrami tego typu oraz wizje lokalne w potencjalnych lokalizacjach. Kraków został wybrany głównie z uwagi na jakość i dostępność kadry, koszty operacyjne, łatwość dojazdu oraz techniczną infrastrukturę.
„Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem jakości kadr oraz ogólnego otoczenia biznesowego, a szczególnie dojrzałości sektora usług w Krakowie” - powiedział Frans Eusman odpowiedzialny za Globalne Usługi Biznesowe HEINEKENA. – „Kraków udowodnił, że pod względem biznesowym jest najlepszym miejscem dla naszego Centrum Usług Finansowych. Z niecierpliwością oczekujemy współpracy z miastem Kraków oraz jego wspaniałymi kadrami, co pozwoli na skuteczne uruchomienie i prowadzenie Centrum”.
Początkowo Centrum Usług Finansowych będzie świadczyć usługi na rzecz regionów europejskich HEINEKENA. W przyszłości jednostka będzie zatrudniać kilkaset osób.
Inicjatywa Centrum Usług Finansowych stanowi integralną część jednostki Globalnych Usług Biznesowych (GUB) firmy HEINEKEN, utworzonej w październiku 2010 r., aby umożliwić Firmie lepsze wykorzystanie efektu skali oraz optymalizację wydajności. GUB HEINEKENA koncentruje się na trzech istotnych obszarach: Procesy Biznesowe i Technologia, Zakupy oraz Usługi w zakresie Transakcji Finansowych. Jednostka GUB ma na celu zapewnienie usług najwyższej jakości po najniższych możliwych kosztach poprzez standaryzację, poprawę procesów oraz wdrażanie wspólnych usług dla różnych krajów.