Akcja „Mamo, tato, wolę wodę!” doceniona przez europejskich ekspertów ds. walki z otyłością
Poniedziałek, 03 października 2011
Program edukacyjny „Mamo, tato, wolę wodę!” został wyróżniony przez Komisję Europejską oraz Dyrekcję Generalną ds. Zdrowia i Ochrony Konsumenta (DG SANCO) i zaprezentowany jako jedna z najlepszych praktyk tego typu realizowanych w Europie.
29 września 2011 r. w Brukseli odbyła się międzynarodowa konferencja „Obesity Governance Stakeholder Conference”, podczas której zaproszeni goście i eksperci m. in. z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec, Francji, Danii czy Szwecji dzielili się doświadczeniami z projektów prowadzonych na rzecz zwalczania otyłości. W jednym z paneli dyskusyjnych wzięła udział Agnieszka Tokarek-Nowicka, Dyrektor ds. Badań i Rozwoju w Żywiec Zdrój S.A., która jest odpowiedzialna za strategię zdrowotną firmy. Tokarek-Nowicka zaprezentowała mechanizm i efekty programu „Mamo, tato, wolę wodę!”. Komisja oceniła ten projekt, jako doskonały przykład partnerstwa publiczno-prywatnego mającego na celu kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych.
Założeniem „Obesity Governance” jest szerzenie współpracy między instytucjami publicznymi a przedsiębiorcami z branży spożywczej, w celu zapobiegania otyłości. Jednym z elementów jest organizowana co roku „Obesity Governance Stakeholder Conference”, na którą zapraszani są przedstawiciele firm oraz instytucji, stawiających sobie za cel promowanie zdrowego trybu życia i prowadzących w tym celu aktywne działania. Koordynatorem projektu jest SIFO - Narodowy Instytut Badań Konsumenckich w Oslo, autorytet w dziedzinie relacji pomiędzy przedsiębiorcami a konsumentami.
„Mamo, tato, wolę wodę” to nie pierwsza inicjatywa Żywiec Zdrój w obszarze edukacji konsumentów. Firma inicjuje szereg aktywności budujących świadomość Polaków na temat zdrowego stylu życia, właściwych nawyków żywieniowych oraz korzyści, wynikających z picia wody. Żywiec Zdrój stara się również rozszerzać wiedzę Polaków na temat poszanowania środowiska naturalnego, w szczególności drzew, i aktywizować ich do podejmowania działań w lokalnych społecznościach.
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.