Firma odnotowuje wysoką dynamikę - estymowany wzrost przychodów ze sprzedaży na koniec roku 2011 sięgnie ponad 20 proc. Żabka Polska S.A. zwiększyła również liczbę sklepów, przekraczając stan 2500. Na tę liczbę składają się głównie sklepy Żabka, jednak coraz większe znaczenie dla Firmy ma format Freshmarket. Są to większe niż Żabka sklepy convenience o bogatszym asortymencie z szerokim wyborem artykułów świeżych oraz wydzieloną mini kawiarnią Freshcafe.
Jestem przekonany, że Freshamarket wyznacza trend na rynku convenience w Polsce. O potencjale tych sklepów świadczy chociażby osiągnięcie progu rentowności projektu już po roku od jego uruchomienia. Wstępne plany zakładające stworzenie sieci posiadającej 500 sklepów były zachowawcze. Teraz jesteśmy już po okresie testowym i dysponujemy kompleksowymi danymi. Nasze analizy wskazują, że potencjał sieci Freshmarket w Polsce to 1000 placówek – mówi Jacek Roszyk, Prezes Zarządu Żabka Polska S.A.
Przyszłoroczne plany ekspansji obu sieci są ambitne. Firma chce otworzyć 250 sklepów Żabka
i 100 Freshmarketów.
Zakładamy dynamiczny rozwój organiczny Spółki, ale przygotowujemy się także do przejęć. Strategia MID Europa Partners zakłada konsolidację rynku handlowego w Polsce. Inwestycja w Żabkę to pierwszy krok w kierunku stworzenia grupy, która znajdzie się w pierwszej piątce największych sieci handlowych – mówi Zbigniew Rekusz Partner w MID Europa Partners.
Prowadzone są analizy oraz rozpoczęły sie rozmowy z pierwszymi firmami.
Żabka Polska intensywnie przygotowuje się do przejęć. Jednym z pierwszych poczynionych kroków była decyzja o stworzeniu kolejnego centrum logistycznego, na Śląsku. Centrum jest już w trakcie budowy i powstanie w pierwszej połowie przyszłego roku.