Kategorie produktów

Zdrowe zyski z Italmexem

Środa, 28 kwietnia 2010 HURT & DETAL Nr 4 (50) / 2010
O tym jak rozwija się rynek produktów diety śródziemnomorskiej mówią Tomasz Kandefer – Prezes Zarządu firmy Italmex Warszawa Sp. z o.o. oraz Anna Adaszewska – Marketing Manager.

Italmex Warszawa Sp. z o. o. jest jednym z prekursorów wprowadzenia produktów diety śródziemnomorskiej na polski rynek. Na początku lat 90 – tych oliwa z oliwek Costa d’Oro a trzy lata później Basso była towarem niszowym i tylko nieliczni wiedzieli o jej zaletach. Dopiero w ostatniej dekadzie, wraz ze wzrostem zamożności Polaków i popularyzacją diety śródziemnomorskiej przez lekarzy, dietetyków i media, stała się produktem bardzo pożądanym przez konsumentów. W ślad za oliwą zaczęliśmy wprowadzać na polski rynek kolejne produkty charakterystyczne dla regionów Morza Śródziemnego. Italmex jest importerem i dystrybutorem także hiszpańskich oliwek Jolca, włoskich makaronów Corticella i Baronia, tortellini Pastificio Bolognese, przetworów pomidorowych i warzywnych La Rossa, Deluna i Metteliana, octów winnych i balsamicznych z Modeny marki Monari Federzioni, soli morskiej, włoskich paluszków grissini i wielu innych.

Zmiana nawyków żywieniowych Polaków, a przede wszystkim zastąpienie tłuszczy zwierzęcych roślinnymi, przełożyła się na dynamiczny wzrost sprzedaży tej kategorii. Oliwa extra vergine czy olej z pestek winogron nie są już pojęciem abstrakcyjnym a ich sprzedaż stale rośnie. Od kilkunastu lat Italmex oferuje te produkty reprezentując włoskie marki Costa d’Oro i Basso a od paru lat grecką – Sparta Gold.

Pięć lat temu do grona olejów o charakterze prozdrowotnym dołączyły oleje z ryżu Rizi i Suriny a od 2010 roku także włoskiej marki Basso. W tym segmencie rynku jesteśmy liderem, mając ponad 90% udziału w wartości i ilości sprzedaży. Natomiast odkryciem roku 2009 był funkcjonalny olej Olisana Omega 3-6 marki Costa d’Oro. Jego unikalna, innowacyjna i prozdrowotna formuła szybko zdobyła uznanie klientów.

W celu dotarcia do jak najszerszej rzeszy konsumentów staramy się cały czas wspierać sprzedaż. Akcje promocyjne, gazetkowe, reklama w prasie konsumenckiej, informacje PR i materiały POS są nieodzownym elementem procesu sprzedaży.

Rok 2010 to rok szczególny w naszej wieloletniej współpracy z włoskim producentem oliwy extra vergine i olejów roślinnych – firmą Costa d’Oro. Ta uznana i ceniona przez wielu Polaków marka zmienia swój wizerunek.
W II kwartale br. na półkach sklepów zaczęły pojawiać się nowe, bardzo atrakcyjne butelki z oliwą i olejem winogronowym. Aby ułatwić klientom identyfikację nowych produktów, Italmex wspólnie z producentem zorganizował konkurs dla konsumentów o nazwie „Włoski styl życia, Włoski smak potraw”. W konkursie, który trwa od 17.03.2010 do 01.06.2010 biorą udział wszystkie oliwy i oleje Costa d’Oro. Na czas trwania konkursu wszystkie produkty Costa d’Oro posiadają specjalne zawieszki informacyjne a do wygrania są cenne nagrody pieniężne. Hasło „Zagraj o super kasę” widnieje na froncie zawieszki. Dodatkowo akcja konkursowa wspierana jest licznymi promocjami, reklamą w prasie branżowej i konsumenckiej oraz w internecie. Z tej okazji wydrukowaliśmy wiele ulotek i plakatów.

Wszystkie te działania mają zachęcić klientów do zakupu zdrowych produktów diety śródziemnomorskiej a właścicielom sklepów zapewnić „zdrowe” zyski.

tagi: Italmex Warszawa ,