Italmex Warszawa Sp. z o. o. jest jednym z prekursorów wprowadzenia produktów diety śródziemnomorskiej na polski rynek. Na początku lat 90 – tych oliwa z oliwek Costa d’Oro a trzy lata później Basso była towarem niszowym i tylko nieliczni wiedzieli o jej zaletach. Dopiero w ostatniej dekadzie, wraz ze wzrostem zamożności Polaków i popularyzacją diety śródziemnomorskiej przez lekarzy, dietetyków i media, stała się produktem bardzo pożądanym przez konsumentów. W ślad za oliwą zaczęliśmy wprowadzać na polski rynek kolejne produkty charakterystyczne dla regionów Morza Śródziemnego. Italmex jest importerem i dystrybutorem także hiszpańskich oliwek Jolca, włoskich makaronów Corticella i Baronia, tortellini Pastificio Bolognese, przetworów pomidorowych i warzywnych La Rossa, Deluna i Metteliana, octów winnych i balsamicznych z Modeny marki Monari Federzioni, soli morskiej, włoskich paluszków grissini i wielu innych.
Zmiana nawyków żywieniowych Polaków, a przede wszystkim zastąpienie tłuszczy zwierzęcych roślinnymi, przełożyła się na dynamiczny wzrost sprzedaży tej kategorii. Oliwa extra vergine czy olej z pestek winogron nie są już pojęciem abstrakcyjnym a ich sprzedaż stale rośnie. Od kilkunastu lat Italmex oferuje te produkty reprezentując włoskie marki Costa d’Oro i Basso a od paru lat grecką – Sparta Gold.
Pięć lat temu do grona olejów o charakterze prozdrowotnym dołączyły oleje z ryżu Rizi i Suriny a od 2010 roku także włoskiej marki Basso. W tym segmencie rynku jesteśmy liderem, mając ponad 90% udziału w wartości i ilości sprzedaży. Natomiast odkryciem roku 2009 był funkcjonalny olej Olisana Omega 3-6 marki Costa d’Oro. Jego unikalna, innowacyjna i prozdrowotna formuła szybko zdobyła uznanie klientów.
W celu dotarcia do jak najszerszej rzeszy konsumentów staramy się cały czas wspierać sprzedaż. Akcje promocyjne, gazetkowe, reklama w prasie konsumenckiej, informacje PR i materiały POS są nieodzownym elementem procesu sprzedaży.
Rok 2010 to rok szczególny w naszej wieloletniej współpracy z włoskim producentem oliwy extra vergine i olejów roślinnych – firmą Costa d’Oro. Ta uznana i ceniona przez wielu Polaków marka zmienia swój wizerunek.
W II kwartale br. na półkach sklepów zaczęły pojawiać się nowe, bardzo atrakcyjne butelki z oliwą i olejem winogronowym. Aby ułatwić klientom identyfikację nowych produktów, Italmex wspólnie z producentem zorganizował konkurs dla konsumentów o nazwie „Włoski styl życia, Włoski smak potraw”. W konkursie, który trwa od 17.03.2010 do 01.06.2010 biorą udział wszystkie oliwy i oleje Costa d’Oro. Na czas trwania konkursu wszystkie produkty Costa d’Oro posiadają specjalne zawieszki informacyjne a do wygrania są cenne nagrody pieniężne. Hasło „Zagraj o super kasę” widnieje na froncie zawieszki. Dodatkowo akcja konkursowa wspierana jest licznymi promocjami, reklamą w prasie branżowej i konsumenckiej oraz w internecie. Z tej okazji wydrukowaliśmy wiele ulotek i plakatów.
Wszystkie te działania mają zachęcić klientów do zakupu zdrowych produktów diety śródziemnomorskiej a właścicielom sklepów zapewnić „zdrowe” zyski.
tagi: Italmex Warszawa ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...