Na rynku debiutuje Hotprice.pl, platforma wsparcia sprzedaży i kanał dystrybucji kuponów rabatowych, a także medium reklamowe dające marketerom nowe możliwości uzupełniania tradycyjnych kampanii. Twórcy i właściciele Hotprice chcą wykorzystać niedostatki i bolączki tradycyjnych zakupów grupowych, by klientom biznesowym i końcowym zaoferować nową jakość, a tym samym zyskać dla swojej platformy ważne miejsce na rynku. Wśród pierwszych marek obecnych na platformie znalazły się m.in. Regina Fashion, Livia Corsetti, Monella Fashion, Ironica, Smash, IRiver, Mirror Design, Velux, DRE, Invado, Porta, Bramy Wiśniowski, ACV, Royal Canin, Eukanuba, BMW, Peugeot.
Oferta platformy skierowana jest z jednej strony do marketerów i właścicieli ogólnopolskich sieci sklepów stacjonarnych, a także do sklepów internetowych, a z drugiej - do „klienta masowego”. Podstawą działania Hotprice (www.hotprice.pl) będzie bowiem kojarzenie konsumentów zainteresowanych zakupem promocyjnych produktów lub usług, z aktualną ofertą promocyjną partnerów serwisu, z wykorzystaniem tzw. kuponów wartościowych (kuponów rabatowych o konkretnej wartości).
- Kupony rabatowe są popularne na całym świecie, a zwłaszcza w USA. Także polscy konsumenci przyzwyczajają się już do poszukiwania i korzystania z nich w momentach gdy planują zakup potrzebnych im produktów. Jesteśmy pewni, że ten trend będzie coraz silniejszy, a nasza platforma skorzysta na tym, że znajdzie się w Polsce w jego awangardzie – mówi Ewa Kalicka, Prezes Zarządu Hotprice i dodaje: - W pewnym sensie odwracamy do góry nogami bardzo popularną dziś ideę zakupów grupowych. Jest to jak najbardziej świadome i zamierzone działanie, bo zdajemy sobie sprawę z wielu bolączek, które dziś trapią „zwykłe” zakupy grupowe. Nasza platforma, jako kanał dystrybucji kuponów rabatowych, będzie omijać te problemy oferując jasne zasady i realne korzyści finansowe zarówno partnerom biznesowym, jak i konsumentom.
Przykładowe elementy wyróżniające Hotprice.pl na rynku to m.in.
- Koncentracja przede wszystkim na produktach, a nie na usługach
- Rabat od realnych cen rynkowych
- Ogólnopolskość oferty (oferty stacjonarnych sieci sklepów, co dla konsumenta przekłada się na możliwość realizacji kuponu w dogodnym miejscu )
- Współpraca ze sklepami online
- Podział oferty na kategorie tematyczne (jeśli konsumenta interesuje konkretna kategoria produktowa, może zapisać się tylko do niej)
- Stały dostęp do szerokiej gamy ofert promocyjnych oraz „live shopping” - oferta promocyjna w Hotprice ma być dostępna stosunkowo długo, bez nastawienia na intensywną bardzo krótkoterminową sprzedaż, a jednocześnie kupon wartościowy (rabatowy) można zrealizować zaraz po kupieniu go.
- Zależy nam też by odwrócić „tradycyjną kolej rzeczy”. W zakupach grupowych to „kupon wywołuje potrzebę”. W Hotprice chcemy, by „potrzeba szukała kuponu”. Na platformie będzie wiele długotrwających ofert z rozmaitych kategorii produktowych, a klient będzie przychodził i dobierał sobie kupony na to co i tak za chwilę chciałby mieć w koszyku, bo planuje jakiś konkretny zakup - mówi Michał Samojlik, jeden z głównych udziałowców Hotprice.
Oferta platformy uporządkowana będzie w pięć kategorii tematycznych: Elektronika, Motoryzacja, Hobby, Dom i ogród, Moda i uroda.
W momencie startu platformy klienci znajdą na niej kupony zniżkowe na produkty wielu znanych marek, takich jak m.in. Regina Fashion, Livia Corsetti, Monella Fashion, Ironica, Smash, IRiver, Mirror Design, Velux, DRE, Invado, Porta, Bramy Wiśniowski, ACV, Royal Canin, Eukanuba, BMW, Peugeot.
Obecnie trwają rozmowy z wieloma kolejnymi potencjalnymi partnerami, będące już w finalnej fazie, jednak warto pamiętać, że pozyskiwanie partnerów dla platformy będzie procesem ciągłym. Twórcy Hotprice.pl prognozują, że do końca 2011 r. konsumenci będą mogli wybierać spośród 2000 produktów i usług firm (lub marek) dostępnych w ofercie promocyjnej na platformie.
- Z punktu widzenia marketerów jesteśmy, mówiąc w pewnym uproszczeniu, bardzo ciekawym medium reklamowym, w dodatku z natychmiastowym przełożeniem na mierzalne wyniki sprzedażowe. Poprzez dystrybucję kuponów wartościowych danej marki wzmacniamy jej sprzedaż i ekspozycję wybranego asortymentu, dostarczając klientów spoza podstawowej grupy docelowej. Jest to więc bardzo efektywne uzupełnienie tradycyjnych kampanii reklamowych – mówi Ewa Kalicka, Prezes Zarządu Hotprice.
W Hotprice.pl funkcjonować będą dwa rodzaje kuponów: płatne i bezpłatne. W modelu płatnym konsument (użytkownik platformy) nabywa kupon na zniżkę o konkretnej wartości, płacąc za niego oczywiście tylko ułamek tej wartości. Natomiast kupony bezpłatne trafią do rąk konsumentów za darmo, a rozliczenie pomiędzy Hotprice.pl i marketerem następuje na zasadzie flat fee.
Platforma Hotprice.pl jest wspólnym przedsięwzięciem agencji interaktywnej Autentika oraz Grupy E-Budownictwo.pl, która zajmuje 6 miejsce wśród najpopularniejszych wydawców w Polsce w kategorii „Budownictwo i nieruchomości” (z 650 tys. RU, według najnowszej fali badania Megapanel PBI/Gemius).
Głównymi udziałowcami Hotprice.pl są: Michał Samojlik, Prezes Zarządu i współwłaściciel agencji interaktywnej Autentika (oraz udziałowiec internetowych start-upów: Myguidie.com, Szukajauto.pl oraz Misspolski.pl) oraz Ewa Kalicka, współwłaściciel i członek zarządu Grupy E-Budownictwo.pl, która objęła funkcję Prezesa Zarządu spółki Hotprice zarządzającej serwisem Hotprice.pl. Trzecim udziałowcem jest inwestor prywatny Paweł Stomma.