Wiadomości

Tradis chce być liderem polskiej dystrybucji FMCG

Poniedziałek, 12 września 2011
Tradis będzie dążył do pozycji lidera polskiej dystrybucji FMCG i zbuduje wokół siebie silną grupę, skupiającą spółki dystrybucyjne, formaty franczyzowe i współpracujące spółdzielnie Społem. Spółka chce być wiodącym dostawcą dla niezależnego detalu oraz sklepów przy stacjach benzynowych w Polsce. Ma się rozwijać organicznie oraz poprzez fuzje i połączenia. Takie plany przedstawił nowy zarząd Tradisu.
Po niezrealizowaniu przez Eurocash umowy inwestycyjnej dotyczącej połączenia spółek, zarząd Tradisu przystąpił do kontynuowania przyjętej w ubiegłym roku strategii. Samodzielnie chce zapewnić polskim kupcom perspektywę dynamicznego rozwoju, atrakcyjne warunki współpracy handlowej i perfekcyjny serwis. W najbliższym czasie grupa chce się intensywnie rozwijać, zarówno organicznie, jak i przez przyłączanie kolejnych podmiotów. Zarząd Tradisu już wznowił zawieszone ze względu na umowę inwestycyjną rozmowy z firmami, które chciały dołączyć do grupy. Negocjuje głównie z dystrybutorami regionalnymi. W ubiegłym tygodniu podpisał List Intencyjny dotyczący nabycia aktywów hurtowych toruńskiej spółki Nadwiślanka – teraz czeka na zgodę UOKiK na koncentrację.

Tradis poprawia także kompletność oferty dla sklepów, poszerzając asortyment o kolejne, testowane wcześniej kategorie, które dotychczas były niedostępne lub zbyt słabo reprezentowane, i reorganizuje sieć dystrybucji. W ten sposób chce jeszcze efektywniej zarządzać zapasami, skrócić czas dostaw i pilnować ich terminowości. Wszystko po to, by jak najpełniej zaspokajać potrzeby detalistów i pozyskiwać ich lojalność.

- Nasi klienci wykazali się wyrozumiałością i lojalnością kontynuując współpracę z Grupą Dystrybucyjną Tradis, mimo niepewności związanej z perspektywą połączenia z Eurocash. Tuż po podpisaniu umowy inwestycyjnej widzieliśmy pewną ostrożność wśród detalistów, jednak im bardziej perspektywa połączenia się oddalała, tym bardziej nasi klienci otwierali się na dalszą współpracę. W sierpniu, kiedy okazało się, że Eurocash nie zrealizował transakcji i umowa nie obowiązuje, zanotowaliśmy rekordowe obroty. Tę tendencję chcemy utrzymać  - mówi Kazimierz Mars, prezes zarządu Tradisu.

Grupa będzie także umacniać pozycję swoich sieci franczyzowych, które mają się rozwijać w ramach swoich formatów. Dziś sieci franczyzowe działające w ramach Grupy Dystrybucyjnej Tradis liczą ponad 4 100 placówek. Jednak w najbliższych tygodniach spółka chce uzupełnić swoją ofertę franczyzową o koncept skierowany do nowej grupy klientów.

Tradis rozwija również współpracę w ramach PSD z kolejnymi spółdzielniami partnerskimi. Teraz z Grupą współpracują 63 spółdzielnie, zarządzające ponad 520 sklepami. Spółdzielcy i PSD właśnie wprowadzili na rynek wspólną sieć sklepów Gama, która do grudnia będzie liczyła co najmniej 25 placówek, a w przyszłym roku powiększy się o minimum 50 kolejnych lokalizacji. Tylko we wrześniu Gama pojawi się m.in. w Kołobrzegu, Pruszczu Gdańskim, Dobrym Mieście i Pułtusku

Grupa Dystrybucyjna cały czas pracuje nad pozyskiwaniem nowych klientów oraz utrzymywaniem lojalności obecnych. Tradis chce być silnym i rzetelnym partnerem dla niezależnych detalistów, gwarantującym atrakcyjne warunki współpracy i najlepszą na rynku ofertę. Spółka wdrożyła nową politykę handlową. Premiuje lojalność i chęć zacieśniania współpracy – detaliści, którzy zdecydują się na stalą, bliską współpracę otrzymują lepsze warunki handlowe i dodatkowe bonusy.

W I półroczu 2011 r. Grupa Dystrybucyjna Tradis wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 2,58 mld zł, jest to wynik wyższy o 8,5%  w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto wyniósł 26,5 mln zł, co daje wzrost o 12,7% w porównaniu do I półrocza roku 2010. Wyniki świadczą o konsekwentnym umacnianiu pozycji Tradisu jako kompleksowego dostawcy towarów FMCG do sklepów ogólnospożywczych.

Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi sprzedaż hurtową dóbr FMCG przez magazyny cash&carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Wśród współpracujących ze spółką sieci znajdują się: sieci franczyzowe, PSD wraz ze spółdzielniami Społem, stowarzyszenia kupieckie oraz supermarkety. Tradis specjalizuje się w obsłudze sieciowych punktów sprzedaży, których liczba wynosi już ponad 10.000, w tym aż 8.800 dla sieci powyżej 100 sklepów. Spółka jest również kluczowym dostawcą do ponad 1.400 sklepów stacji Orlen i Bliska.

Badania potwierdzają, że placówki Tradisu cieszą się dużą lojalnością klientów. Jakość dostaw bardzo dobrze ocenia aż 90% ankietowanych, natomiast terminowość 81% respondentów. Dowodem na potwierdzenie najwyższej jakości usług, jakie oferuje Tradis, jest przyznanie przez klientów nagrody „Złoty Paragon” w kategorii „Lider dystrybucji FMCG”.

Właścicielem Tradisu jest Grupa Handlowa Emperia.

tagi: tradis , emperia ,