Kategorie produktów

Gładka skóra w kilka minut

Środa, 17 marca 2010 HURT & DETAL Nr 3 (49) / 2010
Współczesny kanon piękna wymaga od kobiet wielu zabiegów pielęgnacyjnych. Jednym z nich jest depilacja. Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów, firmy kosmetyczne prezentują coraz nowsze i efektywniejsze sposoby usuwania zbędnego owłosienia.

Aksamitnie gładka, pozbawiona niechcianych włosków skóra jest marzeniem każdej kobiety. Zadbany wygląd gwarantuje dobre samopoczucie i wzrost poczucia atrakcyjności. Jednak nie jest to łatwe, kiedy na wszystko brakuje czasu. Dlatego, w związku z coraz intensywniejszym trybem życia, kobiety decydują się na depilację w domu – jest dużo szybsza i tańsza niż ta dokonywana w salonie kosmetycznym. Oczekiwaniom współczesnych kobiet starają się sprostać producenci, prezentujący na rynku szeroki wachlarz artykułów do depilacji. Warto się z nimi zapoznać i dobrze przygotować swój sklep przed nadchodzącym sezonem wiosenno – letnim, który jest najlepszym dla artykułów do depilacji.

Na rynku istnieje wiele produktów, które pozwalają na osiągnięcie oczekiwanego efektu już w kilka minut. Na sklepowych półkach znajdziemy wiele rodzajów kremów, pianek czy też plastrów do depilacji. Mają one różne zapachy, gramatury i czas działania. Są wśród nich kosmetyki przeznaczone do skóry normalnej i wrażliwej oraz do określonych miejsc ciała (np. nogi, okolice bikini, twarz). Nierzadko produkty te są wzbogacane w ekstrakty z np. aloesu, melona czy rumianku, które mają za zadanie łagodzić i nawilżać skórę. „Sprzedaż kosmetyków z tej kategorii ma charakter sezonowy, co widoczne jest szczególnie w kanale tradycyjnym. Tu wzrost zainteresowania artykułami do depilacji rozpoczyna się już w marcu i trwa do końca wakacji, co można zaobserwować po spadku sprzedaży. Mamy jednak wyjątek – preparaty do depilacji twarzy utrzymują równomierną sprzedaż przez cały rok” – mówi Maja Kiżys, Brand Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna.

Rynek produktów do depilacji rozwija się dynamicznie. Prezentowane na nim artykuły są odpowiedzą na potrzeby nowoczesnych kobiet, a ich głównym celem jest trwałe, szybkie i bezbolesne usuwanie zbędnego owłosienia. „Idealny kosmetyk do depilacji z punktu wiedzenia konsumentki, powinien działać w jak najkrótszym czasie, łagodzić podrażnienia, i co najważniejsze opóźniać odrost włosków. Eveline Cosmetics opracowało nowoczesne kremy do depilacji – Just Epil, które są rozwiązaniem dla współczesnych kobiet. Zabieg depilacji produktami Eveline zajmuje jedynie 3 minuty, kremy zawierają łagodzące składniki i wyciągi roślinne, a ponadto zawarty w nich aktywny ekstrakt Larrea divericata spowalnia odrost włosków. Zaletą jest ich kompleksowe działanie, łączące depilację z nawilżaniem i wygładzeniem skóry” – wylicza Aneta Senator, Junior Brand Manager Eveline Cosmetics.

W związku z tym, że kategoria artykułów do depilacji należy do wzrostowych, charakteryzuje ją fakt pojawiania się na rynku nowych graczy, zajmujących się do tej pory jedynie kosmetyką kolorową czy też pielęgnacyjną. Firmy wprowadzają do swojego portfolio produkty usuwające zbędne owłosienie, co sprawia, że rynek ten staje się coraz bardziej konkurencyjny. 

Drugim i równie popularnym sposobem na pozbycie się niechcianych włosków, obok środków do depilacji chemicznej,  są maszynki ręczne do golenia dla kobiet. Są one bardzo popularne i dlatego ten segment rynku rozwija się intensywnie. „Rynek maszynek damskich rośnie bardzo dynamicznie: szybciej niż rynek maszynek męskich. Jeśli chodzi o wartość – rynek powiększa się z roku na rok o ok. 20%” – mówi Justyna Rymkiewicz, External Relations Procter and Gamble. Największą popularnością w omawianej kategorii cieszą się maszynki jednorazowe. Maszynki systemowe natomiast, choć stopniowo zwiększają swoje udziały, nadal stanowią niewielki procent rynku. Zdaniem Justyny Rymkiewicz świadomość polskich konsumentek rośnie. „Coraz więcej kobiet zwraca uwagę na takie cechy jak: ilość i jakość ostrzy, specjalnie profilowana rączka dostosowana do kształtów kobiecego ciała oraz do kobiecych nawyków goleniowych. Kolejna cecha to np. paski nawilżające (szersze niż w męskich) oraz poduszeczki, które wspomagają napinanie skóry podczas golenia. Kobiety poszukują także innych walorów, takich jak wrażenia zapachowe podczas zabiegu golenia. Takie zalety posiada np. najnowsza 3-ostrzowa jednorazowa maszynka Venus Riviera, która uwalnia zapach soczystych moreli pod wpływem wilgoci” – wyjaśnia.

Rynek artykułów do usuwania zbędnego owłosienia przeżywa w ostatnich latach rozkwit i nic nie wskazuje na to, że miałoby się to w najbliższych miesiącach zmienić zwłaszcza, że wielkimi krokami zbliża się wiosna. Dlatego dobrym posunięciem może być przejrzenie zawartości oferty sklepu pod kątem produktów do depilacji i ich odpowiednia ekspozycja, aby klientka mogła je szybko znaleźć.

Aleksandra Syrtów

tagi: Współczesny kanon piękna wymaga od kobiet wielu zabiegów pielęgnacyjnych. Jednym z nich jest depilacja. Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów , firmy kosmetyczne prezentują coraz nowsze i efektywniejsze sposoby usuwania zbędnego owłosienia. ,