Rynek słodyczy jest bardzo stabilny, z roku na rok rośnie i wszystko wskazuje na to, że jego perspektywy są obiecujące. Wpływ na taką sytuację ma kilka czynników. Przede wszystkim lubimy słodycze. Są one również doskonałym podarunkiem na każdą okazję, zarówno mniejszą, jak i większą. Na popularność słodyczy wpływa również wprowadzanie przez producentów nowości asortymentowych, co jest m.in. odpowiedzią na to, że polscy konsumenci poszukują coraz bardziej wyrafinowanych propozycji – zarówno pod względem smaku, jak i opakowania.
„Pomimo kryzysu finansowego, który w ostatnim czasie znacząco wpłynął na decyzje zakupowe naszych klientów, rynek słodyczy regularnie rośnie i jest to obecnie jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się kategorii FMCG. Mimo iż w ostatnich latach jest moda na zdrowe odżywianie to i tak klienci nie potrafią tak do końca oprzeć się słodyczom, niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się batony, wafle, praliny, tabliczki czekoladowe oraz drażetki” – mówi Leszek Stefański, Kierownik Działu Marketingu PWC Odra S.A. – „Coraz bogatsza oferta segmentu premium jest wynikiem zwiększonego popytu na ten rodzaj ekskluzywnych czekoladek. Z badań wynika, że będzie on regularnie rósł. Społeczeństwo staje się coraz bardziej wysublimowane. Rośnie kategoria konsumentów, którzy oczekują wyrobów wysokiej jakości, nawet jeśli muszą zapłacić za nie wyższą cenę. A taką kategorią są właśnie praliny nadziewane będące słodyczami z wyższej półki. Badania wskazują, że rynek pralin ma największe tendencje wzrostowe.”
Z raportu Nielsena wynika, że w okresie od grudnia 2008 do listopada 2009 roku sprzedaż słodyczy czekoladowych wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej o 5% wartościowo,
ilościowo o 0,4%, a wartość całego rynku wyniosła blisko 4,5 mld zł. Wolumen sprzedaży w tym okresie wyniósł prawie 15 mld kilogramów.
Rynek cukierków w okresie od grudnia 2008 do listopada 2009 roku wart był ponad miliard złotych, a ich sprzedaż wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej o 4,1% wartościowo, ilościowo o 1,4%, a wolumen sprzedaży w tym okresie wyniósł prawie 3,7 mld kg.
Czas słodkości…
Sprzedaż słodyczy charakteryzuje się sezonowością. Najgorszy dla nich czas to lato, zwłaszcza, gdy jest upalne. Najlepszy – to oczywiście okresy przedświąteczne – przed Świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Sprzedaż słodyczy wzrasta również przed Walentynkami, Komunią Świętą. Słodycze są doskonałym prezentem, obdarowujemy nimi rodzinę, przyjaciół, znajomych, a zwłaszcza chętnie tych najmłodszych. „Czekolada i czekoladki są częstym prezentem mikołajkowym i świątecznym oraz nieodłącznym elementem wielkanocnego stołu” – mówi Anna Telakowiec, Dyrektor Marketingu Wedel S.A. – „Dodatkowo Polska jest krajem, w którym obserwujemy mocno zakorzeniony zwyczaj obdarowywania się drobnymi upominkami czekoladowymi, zarówno popularnymi i cenowo dostępnymi tabliczkami, jak i bombonierkami – niezwykle popularną Pasjonatą czy innymi pralinami w pudełkach – Wedlowskim Ptasim Mleczkiem, które jest powszechnym prezentem w kategorii słodyczy. Ogromnym powodzeniem cieszy się również tradycyjny Torcik Wedlowski, któremu można nadać indywidualny charakter dzięki osobistej dedykacji wykonanej ręcznie.” Ważnym okresem, w którym następuje wzrost sprzedaży słodyczy to oczywiście popularne imieniny, jak i wszystkie ważniejsze dni w kalendarzu, takie jak Dzień Dziecka, Dzień Matki, Dzień Babci, czy Dzień Kobiet. „Sprzedaż słodyczy, w szczególności pralin, jest ściśle powiązana ze specjalnymi okazjami, takimi jak Dzień Kobiet, Wielkanoc, Dzień Matki, Boże Narodzenie, imieniny. Sprzedaż słodyczy w tych okresach jest bardzo dynamiczna i stanowi znaczący procent udziału całkowitej sprzedaży” – mówi Robert Jutka, Dyrektor Handlowy ZPC Vobro.
… i ich ulubione miejsca
Słodycze czekoladowe największą popularnością cieszą się w supermarketach. „Kanał nowoczesny jest bardzo ważnym kanałem sprzedaży, nie tylko ze względu na wielkość generowanej w nim sprzedaży, ale też bycie jednym z kluczowych środków dotarcia do konsumenta oraz komunikacji z nim. Duża część konsumentów dokonuje zakupów właśnie w tym kanale” – mówi Gabriela Broda, Kierownik ds. kategorii słodyczowych w Nestlé Polska.
– „Pod względem generowanego wolumenu znaczenie tego kanału zależy od danej kategorii – największa jego waga notowana jest na rynku pralin i tabliczek, zaś wyraźnie mniejsza dla kategorii impulsowych takich jak batony, wafle w czekoladzie czy cukierki.”
Leszek Stefański podkreśla, że słodycze Odry lepiej sprzedają się w handlu tradycyjnym, chociaż kanał nowoczesny rośnie, zwłaszcza w sprzedaży produktów marki własnej. Wyroby ZPC Vobro bardzo dobrze sprzedają sie zarówno w kanale nowoczesnym, jak i tradycyjnym. „Elastyczność doboru asortymentu dla poszczególnych kanałów oraz segmentów sprzedaży spowodowała, że dostępność wyrobów ZPC Vobro jest i w kanale tradycyjnym i sieciowym” – podkreśla Robert Jutka. Również Dorota Weres, PR Manager Eurovity, podkreśla, że oba kanały są równie ważne, a udział sprzedaży marek rozkłada się w nich mniej więcej po równo.
„W placówkach handlu nowoczesnego Wedel jest obecny odkąd takie punkty sprzedaży pojawiły się w kraju. Polacy docenili wygodę i kompleksowość zakupów w hipermarketach ponad dziesięć lat temu. To zachęciło producentów do współpracy i podpisywania umów handlowych, najczęściej rocznych, bezpośrednio z właścicielami sieci” – opowiada Anna Telakowiec. – „Po kilku latach rozwoju tych sieci, przejęć i łączenia się firm oraz wraz ze wzrostem zamożności Polaków w ostatnich latach zauważyliśmy wzrosty sprzedaży w sieciach delikatesowych, o bardziej luksusowym charakterze. Nasi konsumenci najchętniej kupują ekskluzywne bomboniery Wedla i luksusowe czekolady z serii Maestria. W super, hipermarketach i na stacjach benzynowych najlepiej sprzedają się najbardziej popularne Wedlowskie produkty: Czekolady nadziewane i Ptasie Mleczko. W dyskontach najczęściej można spotkać Wedlowską Mleczną i Wedlowską Gorzką czekoladę, które traktowane są przez te sklepy, jak produkt z wyższej półki.”
Podobnie jak słodycze czekoladowe, tak i inne największą popularnością cieszą się w supermarketach, a najmniej w ujęciu wartościowym sprzedaje się ich w sklepach winno-cukierniczych i kioskach.
„Sklepy handlu tradycyjnego są najistotniejszym kanałem dystrybucji batonów i wafli, odpowiadając za 58% ich obrotu w całej Polsce. Świadczy to o impulsowości kategorii – konsumenci rzadko planują jej zakup, raczej kierują się chęcią zjedzenia czegoś słodkiego w danej chwili, wstępując do sklepu, który mają akurat po drodze. Warto zatem zadbać o dostępność batonów i wafli w sklepach handlu tradycyjnego/niezsieciowanych i z uwagą dobierać asortyment decydując się na marki sprawdzone, cieszące się największą popularnością” – mówi Gabriela Broda.
Produkty Jutrzenki Colian są dostępne również w obu kanałach sprzedaży. „Mamy bardzo silną pozycję w kanale tradycyjnym, ale jako prężnie rozwijająca się grupa kapitałowa, współpracujemy również z sieciami, niemal od momentu ich wejścia na polski rynek” – mówi Anna Gorzan, Kierownik Marketingu, Jutrzenka Colian Sp. z o.o. – „Obserwujemy intensywny rozwój tzw. rynku nowoczesnego. Sprzedaż generowana w tym kanale dystrybucji notuje wyższe wskaźniki wzrostu niż w kanale tradycyjnym. Spodziewamy się, że obroty firmy notowane w sieciach dyskontowych będą jeszcze wyższe, ponieważ produkty firmy są tam sprzedawane w atrakcyjnych cenach. Przewidujemy, że konsumenci będą częściej robili zakupy w tych placówkach handlowych.”
Wsparcie sprzedaży
Bardzo ważnym elementem w sprzedaży słodyczy jest wsparcie ze strony producentów. I tak firma Wedel przygotowuje dla swoich klientów pomoc w ekspozycji handlowej. Detaliści mają do wyboru kilka rodzajów stojaków dostosowanych do wielkości i formatu sklepu, a także szereg materiałów POS (m.in. woblery, plakaty i owijki paletowe). „Naszym Klientom przedstawiamy rozwiązania, które sprawiają że produkty są lepiej widoczne i generują większy ruch na półce. W okresach świątecznych Wedel dodatkowo wykorzystuje zwiększone zainteresowanie słodyczami, w tym czasie ekspozycja sama w sobie musi być dopasowana do tematyki świąt” – zapewnia Anna Telakowiec. – „Z klientami pracujemy na zasadzie partnerstwa oraz doradztwa w zakresie najlepszych form ekspozycji naszych produktów w sklepach. Zawsze staramy się przedstawić rozwiązania, które sprawiają że produkt jest lepiej wyeksponowany i zapewnia większą rotację na półce. W okresach świątecznych zapewniamy ekspozycje nawiązujące graficznie do tematyki świąt.”
Eurovita wspiera sprzedaż swoich produktów w sklepach dwuetapowo – poprzez promocje tradeowe, dzięki którym produkty, w tym nowości, mają szanse znaleźć się na półkach i być lepiej wyeksponowane oraz poprzez działania skierowane do konsumentów, a więc promocyjna cena, atrakcyjne gratisy, dodatkowe materiały POS. „Aby osiągnąć największą efektywność, oba etapy wsparcia powinny być ze sobą skoordynowane i stosowane łącznie” – przekonuje Dorota Weres. – „Przedstawiciele handlowi mają stały kontakt z detalistami i do ich zadań należy między innymi porządkowanie i właściwe eksponowanie produktów na półce, zgodnie z zasadą „pierwsze weszło, pierwsze wyszło” oraz nadzór nad sprzedażą. To przedstawiciel handlowy zapewnia detaliście bezpieczeństwo jakości produktów, mając stały nadzór nad produktami i ich ekspozycją. On również obserwując rotację na półce może zaproponować obniżenie ceny produktu, czy dodatkowe miejsce sprzedaży.
W zależności od rodzaju promocji korzyścią dla detalisty jest gratis, lepsza cena, dodatkowe narzędzia ekspozycyjne.”
Wsparcie sprzedaży wyrobów ZPC Vobro odbywa sie poprzez specjalne dodatkowe ekspozycje w sklepach (standy), promocje konsumenckie, plakaty, gazetki, degustacje, czy darmowe próbki. „Detalista otrzymuje towar najwyższej jakości w efektownej szacie graficznej, bardzo często wspartej akcjami ekspozycyjnymi oraz promocyjnymi i degustacjami.
Wsparte jest to bardzo dobrą dystrybucją wyrobów ZPC Vobro na terenie całej Polski. Detalista otrzymuje dodatkowo w przypadku ofert okazjonalnych (np. bombonierki) bardzo szeroką ofertę wspartą różnorodnymi narzędziami marketingowymi” – mówi Robert Jutka.
Współpracując z Nestlé detalista może liczyć na pomoc w zakresie zwiększania sprzedaży całej kategorii. Aby osiągnąć ten cel firma organizuje atrakcyjne promocje, a także wspiera detalistów w znalezieniu optymalnego umiejscowienia kategorii słodyczy w jego sklepie, projektuje wzór półki przeznaczonej na dane kategorie zgodny z oczekiwaniami osób kupujących te produkty, rekomenduje właściwy dobór asortymentu, który pozwoli na maksymalizację zysku z tej kategorii. „Sprzedaż naszych produktów (głównie batonów i wafli) staramy się wspierać w oparciu o wszystkie dostępne środki. Wykorzystujemy działania związane z prawidłowym umiejscowieniem produktu na półce, z zastosowaniem materiałów POS, komunikujących zalety produktu, lecz przede wszystkim stanowiących dodatkowe miejsce sprzedaży, które w przypadku produktów impulsowych znacząco zwiększa sprzedaż” – opowiada Gabriela Broda. – „Stosujemy również różne mechanizmy promocyjne – tradycyjnie uczestniczymy w promocjach gazetowych, połączonych z dodatkowymi ekspozycjami i obniżką ceny, lecz również przygotowujemy promocje skierowane specjalnie pod kątem potrzeb nabywcy w każdym kanale. Do formatów większych, gdzie zakupy są bardziej planowane, przygotowujemy promocje multipackowe typu 3+1, w kanale tradycyjnym wspieramy sprzedaż pojedynczych produktów, zachęcając konsumenta działaniami typu 20% więcej.”
Odra wspiera sprzedaż swoich produktów w placówkach detalicznych poprzez organizowanie konkursów skierowanych do ostatecznego klienta, umieszczanie produktów w gazetkach promocyjnych, udzielanie dodatkowych rabatów cenowych, emitowanie reklam w telewizji ogólnopolskiej, przeprowadzanie promocji z wartością dodaną i organizowanie degustacji. Ze strony Odry detalista może liczyć na obsługę przedstawiciela handlowego, regularny dostęp do informacji o produktach, nowościach i ofertach okolicznościowych (katalogi, plakaty, ulotki informacyjne, gadżety reklamowe), czy serwis placówki związany z realizacją i rozliczeniem zamówień. Natomiast gdy kończy się termin przydatności do spożycia – w pierwszej kolejności produkty są przeceniane, a następnie wymieniane przez przedstawiciela handlowego na te w terminie przydatności.
Jutrzenka Colian, z myślą o konsumentach, często przygotowuje atrakcyjne promocje. Aby zwrócić uwagę klientów na asortyment firmy, wspiera sprzedaż w placówkach detalicznych za pomocą takich nośników jak: materiały POS. Dla produktów okazjonalnych powstają specjalne standy. „Przykładem może być choćby oferta słodyczy na Wielkanoc. Dla sklepów funkcjonujących w tradycyjnym handlu zaprojektowaliśmy standy konfekcjonowane, które razem z produktem opuszczają magazyn firmy (nie wymagają układania towaru w sklepie lub hali). Dla nowoczesnego kanału sprzedaży przygotowaliśmy gotowe do ekspozycji moduły, dedykowane poszczególnym klientom” – mówi Anna Gorzan.
A jak Jutrzenka wspiera detalistę, gdy kończy się termin przydatności do spożycia jej produktów? „Zawsze istnieje ryzyko, że towar może się nie sprzedać, zwłaszcza w przypadku ofert okazjonalnych. Mamy kilka sposobów na zminimalizowanie ewentualnych strat w tym przypadku” – opowiada Anna Gorzan. – „Jedną z możliwości jest przygotowanie dodatkowych ekspozycji. Kolejną, często ostatnio obserwowaną, jest zaprojektowanie grafiki świątecznych opakowań produktów w taki sposób, aby wydłużyć okres jego sprzedaży. Przykładowo szata graficzna asortymentu na Wielkanoc jest bardziej wiosenna niż świąteczna, a na Boże Narodzenie bardziej zimowa.”
Nowości, nowości!
W tym roku w ofercie Wawel, poza sztandarowymi produktami jak: Kasztanki, Malaga, Tiki Taki, Michałki, Adwokat, Śliwka w czekoladzie, Trufle oraz Mieszanka Krakowska, pojawią się także specjalne, limitowane wersje produktów, np. z okazji Bożego Narodzenia czy Wielkanocy, w których nie zabraknie również nowości. „Także w tym roku, z okazji obchodzonego jubileuszu 100-lecia firmy, zaproponujemy naszym konsumentom specjalną ofertę jubileuszową, w której znajdą się m.in. karmelki Portero (porterowe) i Miodzio (miodowo-cytrynowe), czekolada Miętowa oraz Cytrynowa z zieloną herbatą, a także nowe limitowane smaki Mieszanki Krakowskiej. Dla naszych klientów przygotowujemy także tradycyjnie promocje, m.in. Promocję Jubileuszową Michałków Zamkowych, w której główną nagrodą jest samochód” – mówi Katarzyna Kierach, Dyrektor Marketingu Wawel S.A..
W pierwszym kwartale 2010 roku na rynku ukazały się nowości Mieszko – Zozole Owocowa Frajda: karmelki nadziewane wzbogacone sokiem owocowym i witaminami w dwóch smakach: pomarańczowy z cytrynowym oraz jabłkowy z wiśniowym. Cukierki oparte są wyłącznie na naturalnych barwnikach.
Zozole Hello Żelo Cola: żelki w kształcie paska o smaku coli z orzeźwiającą, kwaśną posypką. Żelki uzupełnią grupę bardzo popularnych produktów w kształcie paska – Zozole Hello Żelo Rainbow oraz Zozole Hello Żelo Sticks. Ofertę wielkanocną tworzą najpopularniejsze marki z trzech grup w portfelu: bombonier premium, czekoladek tradycyjnych oraz słodyczy dla dzieci oferowanych pod marką Zozole. W ofercie na Wielkanoc 2010 znalazły się także produkty dla najmłodszych – cukierki i żelki pod marką Zozole: nowość Owocowa Frajda, karmelki nadziewane z sokiem owocowym, witaminami, oparte wyłącznie na naturalnych barwnikach. Do oferty włączono także karmelki musujące Zozole w torebkach 75 g oraz najpopularniejsze żelki Zozole – Zozole Hello Żelo Rainbow, Zozole Hello Żelo Sticks oraz nowość Zozole Hello Żelo Cola. 75 g – żelki w pasku o smaku coli z kwaśną posypką.
„Linię bombonier premium tworzą Magnifique, Chocoladorro, Amoretta, A’madorro, Soleil, puszka Choco Amore, La Stella oraz wiśnie w likierze Cherrissimo. Opakowania produktów wzbogacono specjalnymi nakładkami, których grafika w subtelny i elegancki sposób nawiązuje do okazji” – mówi Adrianna Ottlik, Kierownik Kategorii Mieszko S.A. – „Linia czekoladek tradycyjnych jest zdecydowanie bardziej kolorowa, wiosenna i nawiązuje do tradycyjnych motywów świątecznych. W linii przygotowaliśmy bombonierki Twój Sekret, Wiśnie w likierze oraz czekoladki Michaszki, Trufle, Marcepan, praliny Klejnoty, Mieszankę Rodzinną i galaretki w czekoladzie Solo.”
Wedel w ostatnim czasie również wprowadził wiele nowości. Na rynku pojawiły się pierwsze dwusmakowe czekolady – Duety. W każdej z nowych tabliczek znajdują się rządki kostek, które naprzemiennie mają zupełnie inne owocowe nadzienie. „To innowacyjne podejście do produktu, jakim jest nadziewana czekolada. Zaproponowaliśmy naszym klientom trzy smaki: jagodowo-poziomkowy,
porzeczka z gruszką oraz śliwkowo- jabłkowy” – mówi Anna Telakowiec. – „W portfolio pojawił się też nowy smak, jedynego prawdziwego, Ptasiego Mleczka od Wedla. Smakołyk ten już od wielu pokoleń towarzyszy Polakom i jest jednym z ich ulubionych słodyczy. Występuje w różnych wariantach smakowych: wanilia, śmietanka, mus kakaowy, cytryna, czekolada, wanilia z galaretką truskawkową. Do tej gamy dołączył właśnie koktajl truskawkowy w mocno mlecznej czekoladzie. W związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi przygotowaliśmy też ofertę sezonową, która obejmuje kilkanaście produktów. Składa się ona z trzech elementów: standardowych produktów w świątecznej szacie graficznej, limitowanej oferty tematycznej związanej ze świętami oraz z nowości. W Wielkanocnej ofercie Wedla znajdziemy czekoladowe wielkanocne pisanki w trzech smakach: toffi, wanilia i truskawka, są one pakowane po sześć sztuk i są zapakowane w gustowne pudełka. Zaproponowaliśmy także naszym klientom dużą Pisankę z wyśmienitej wedlowskiej czekolady oraz tradycyjny hit Wielkanocy czekoladowe pisanki wielkości naturalnego jajka, pakowane osobno w bajecznie kolorowe sreberka.”
Wśród nowości firmy Nestlé znajdziemy m.in. nową PRINCESSĘ CarmeLove, która jest połączeniem kruchego, okrągłego wafla z karmelem. PRINCESSA VITALE wprowadzona na rynek w ubiegłym roku, to wafelek wypiekany z pełnoziarnistej mąki, jest on źródłem wartościowego błonnika. Nowy produkt Nestlé – czekoladowy MAXER XXL to wafel stworzony z myślą o młodych mężczyznach.
Już od marcu konsumenci mogą skorzystać z kolejnej edycji promocji marki PRINCESSA – PRINCESSA mleczna i orzechowa powiększona o 20% w cenie produktów standardowych. Marka ta przygotowała w marcu jeszcze jedną niespodziankę dla konsumentów – promocyjny multipack PRINCESSA czekoladowa 3+1 gratis. Kolejna propozycja Nestlé to baton LION +20% – większy o 20% w tej samej cenie. „Zgodnie z głównym hasłem marki KIT KAT: Czas na przerwę. Czas na KIT KAT chcemy zachęcić kobiety, aby znalazły chwilę przerwy w ciągu dnia i przypomnieć im, że zasługują na chwilę przyjemności podczas codziennych obowiązków. Wszystkim kobietom poszukującym odrobiny czekoladowej przyjemności, która osłodzi ich chwilę przerwy proponujemy nowy, batonik KIT KAT® SENSES®: chrupiący, orzechowy i mocno czekoladowy. KIT KAT® SENSES® to wyjątkowa przyjemność, którą można się delektować kostka po kostce bez poczucia winy… w końcu to tylko 165 kalorii” – mówi Paweł Patyra, Dyrektor Działu Wyrobów Cukierniczych Nestlé Polska.
Jutrzenka Colian wprowadziła do sprzedaży serię słodyczy przygotowaną specjalnie na Wielkanoc. W ofercie znalazły się produkty w limitowanych edycjach okazjonalnych oraz sztandarowe artykuły w świątecznych owijkach. Unikalnymi produktami tegorocznej oferty okazjonalnej są praliny Mieszanka Teatralna w opakowaniu w kształcie wielkanocnego zająca oraz bombonierki Złote Róże z motywem świątecznym na froncie pudełka. Jutrzenka poleca także figurki Zajączka i Kurczaka w czekoladzie o smaku karmelowym oraz Baranka z nadzieniem marcepanowym. Okazjonalne nakładki z motywem świątecznym znajdą się również na galaretce Mella, dostępnej w pięciu smakach: cytrynowym, pomarańczowym, malinowym, wiśniowym, czarnej porzeczki oraz Rajskim Mleczku o smaku waniliowym. Ofertę uzupełniają Czekolada Truskawkowa oraz Czekolada Alpejska Mleczna, dostępne w sprzedaży w opakowaniach z wielkanocną grafiką.
Z myślą o swoich klientach, PWC Odra S.A. co roku przygotowuje oferty okolicznościowe na Walentynki, Wielkanoc, Komunię Świętą i Boże Narodzenie.
„Co roku zmieniamy grafikę oraz proponujemy coraz to nowsze produkty. Regularnie od 4 lat rozszerzamy gamę naszych produktów czekoladowych i w wyniku tego wprowadziliśmy na rynek nową bombonierkę Bon Ton 232 g, Chocolate Dreams 254 g, Chocolate Classico 92 g oraz praliny Czekoladowe Marzenia sprzedawane na luz oraz w pudełku 200 g” – mówi Leszek Stefański. Oprócz tego Odra przygotowuje produkty pod specjalne zamówienia, jak krówki Tina, Lisa i Paula, które w późniejszym okresie zostały pozytywnie zweryfikowane przez rynek i znalazły swoje stałe w nim miejsce. „Ze względu na ciągle zmieniające się trendy i rosnące wymagania klientów regularnie modyfikujemy grafikę opakowania oraz formę jego podania. Produkty jakie ostatnio zostały zmodyfikowane to karmelki twarde lodowce 100 g i 1 kg, landrynusy 90 g, leśne 90 g, mini owocowe 100 g oraz czekoladki nadziewane Carmen” – dodaje Leszek Stefański.
Wśród nowości Eurovita Sp. z o.o. znajdziemy takie produkty, jak: Terravita
KIDS – linia produktów dla dzieci z licencyjnym bohaterem Scooby-Doo, a więc kremy do smarowania, tabliczki oraz produkty okazjonalne; Happy TRIO – czekoladki nadziewane w trzech smakach: mousse au chocolat, kokosowym i adwokat oraz ofertę na Wielkanoc 2010 – czekoladę mleczną z gruszką i zająca 70 g.
ZPC Vobro również cały czas uaktualnia swoją ofertę o nowe wyroby, co oczywiście wynika z potrzeb klientów oraz ze zmian na rynku sprzedaży.
„Rozszerzamy i uzupełniamy naszą ofertę w pralinach poprzez wprowadzenie małego 45 g opakowania Frutti di Mare, puszki 350 g Frutti di Mare, puszki 300 g Wiśnie „Love&Cherry”. ZPC Vobro powiększyło swoją ofertę o dwa nowe wyroby w formie butonierek Choco Party Best Wishes 117 g i Cherry Roses 98, które spotkały się bardzo dużym zainteresowaniem klientów. W najbliższym czasie ZPC Vobro sukcesywnie będzie wprowadzać nowe wyroby” – mówi Robert Jutka.
Słodycze to produkty, które sprzedają się bardzo dobrze. W roku jest niezmiernie wiele okazji, kiedy klienci kupują ich więcej, m.in. na prezenty, jak i upominki. A tym samym zwiększają zarobki detalistów. Dodatkowo biorąc pod uwagę wsparcie ze strony producentów w sprzedaży tych smakołyków – z całym przekonaniem można stwierdzić, że warto posiadać jak największy wybór słodyczy na sklepowych półkach.
Maja Święcka
tagi: Boże Narodzenie , Wielkanoc , Walentynki , Komunia Święta , imieniny , Dzień Kobiet , Dzień Dziecka , Dzień Matki – co łączy te tak różne święta w kalendarzu? Rosnąca sprzedaż słodyczy. ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...