Kategorie produktów

Światowy Tydzień Wody 2011

Piątek, 02 września 2011
PepsiCo oraz organizacja Nature Conservacy publikują raport dot. świadomego gospodarowania wodą. Raport powstał dzięki analizie pilotażowego programu badawczego, który przeprowadzono w kilku zakładach produkcyjnych PepsiCo: w Arkansas w Stanach Zjednoczonych, w Wielkiej Brytanii, Chinach, Indiach oraz w Meksyku.
Raport zawiera wnioski płynące z badań oraz zalecenia dla międzynarodowych korporacji odnośnie racjonalnego gospodarowania wodą i jej oszczędzania w fabrykach. Jednym z głównych wniosków raportu jest konieczność dostosowywania programów oszczędzania wody do lokalnych warunków. W raporcie podkreślono tez jak istotna, a przy tym relatywnie rzadka, jest wiedza o źródle pochodzenia wody w każdej
z lokalizacji.

W PepsiCo traktujemy wodę jako podstawową wartość, która pozwala nam działać efektywnie i służyć lokalnym społecznościom. Racjonalne zarządzanie wodą to jeden z najważniejszych filarów naszej korporacyjnej idei Performance with Purpose – naszą misją jest rozwijanie się w sposób zrównoważony, inwestując w lepsze i zdrowsze jutro dla naszej planety. Współpraca z The Nature Conservancy wpisuje się w wieloletnie zaangażowanie PepsiCo w ochronę środowiska i racjonalne zarządzanie zasobami wody, dzięki czemu udaje nam się prowadzić nasz biznes w sposób zrównoważony i konsekwentnie zwiększać dostęp do czystej wody na całym świecie. – powiedział Zein Abdalla, Prezes PepsiCo Europe

Zaangażowaliśmy się we współpracę z PepsiCo, gdyż chcemy pracować z firmami, które mogą pomóc nam formować naszą wspólną przyszłość, dzięki promocji programów zrównoważonego zarządzania wodą. – dodał Brian Richter, z Programu na rzecz światowego dostępu do czystej wody w ramach The Nature Conservancy

PepsiCo od lat aktywnie angażuje się w projekty mające na celu promowanie racjonalnego zarządzania wodą i jej oszczędzania. Od 2005 r. Fundacja PepsiCo przekazała ponad 15 milionów dolarów na projekty związane z zarządzaniem wodą na całym świecie, wspomagając  m.in.:
  • Federację Kobiet Chin grantem w wysokości 5 milionów dolarów na rzecz programów zapewniających dostęp do czystej wody dla  500 000 osób na terenach, gdzie dostęp do wody jest szczególnie utrudniony,
  • Instytut Ziemi Uniwersytetu Kolumbii grantem w wysokości 6 milionów dolarów na programy badające nowatorskie metody oszczędzania wody w rolnictwie,
  • Indyjską organizację Safe Water Network, pomagając jej tym samym zaaplikować rozwiązania zapewniające dostęp do czystej wody w wioskach w Ghanie, Indiach, Kenii oraz Bangladeszu.

Także w Polsce prowadzenie racjonalnej polityki zarządzania zużyciem wody jest dla PepsiCo priorytetem. Do 2015 r. zobowiązaliśmy się ograniczyć zużycie wody o 20%, a już w tym roku prognozujemy redukcję aż o 34% w naszych zakładach produkcyjnych w Grodzisku i Tomaszowie Mazowieckim.  Zakład produkcyjny w Żninie jest europejskim liderem wśród fabryk pod względem racjonalnego zarządzania wodą. Zarówno fabryka w Żninie jak i zakład produkcyjny w Michrowie redukują zużycie wody o mniej więcej 5,5% rocznie co gwarantuje osiągnięcie zakładanego celu 20% redukcji do 2015 r. To ogromny sukces, z którego jesteśmy szczególnie  dumni. Polityka środowiskowa jest na stałe wpisana w strategię biznesową i operacyjną naszej firmy.- powiedziała Małgorzata Skonieczna, Dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej na Europę.

tagi: PepsiCo , Nature Conservacy ,