Wiadomości

56-procentowy wzrost przychodów Grupy Makarony Polskie

Środa, 31 sierpnia 2011
Grupa Makarony Polskie osiągnęła w I połowie 2011 r. przychody ze sprzedaży na poziomie 115,8 mln zł, co stanowi 56-procentowy wzrost w stosunku do I półrocza 2010 r. Mimo niekorzystnej sytuacji na rynku surowców, w II kwartale 2011 r. Grupa wypracowała zysk netto na poziomie 458 tys. zł.

Osiągnięte w I połowie 2011 r. przychody są na poziomie założonego planu – 53,5% realizacji prognozy na cały 2011 r. Ze sprzedaży produktów (bez jęczmienia) Grupa osiągnęła przychody na poziomie 72,9 mln zł, co stanowi wzrost o blisko 20% w stosunku do analogicznego okresu 2010 r. Negatywny wpływ na zysk Grupy w I półroczu 2011 r. miały utrzymujące się wysokie ceny surowców – komentuje Paweł Nowakowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.

W II połowie 2010 r. miał miejsce największy w historii kryzys na rynku surowców, który spowodował wzrost ceny mąki makaronowej o ok. 70%. Negatywne tendencje utrzymywały się również w I kwartale 2011 r., istotnie wpływając na wyniki finansowe tego okresu. Od stycznia do czerwca 2011 r. ceny wzrosły o 19% w stosunku do cen z grudnia 2010 r.

Warto podkreślić poprawę zysku netto, jaką Grupa Makarony Polskie wypracowała w II kwartale 2011 r. W tym okresie Grupa osiągnęła zysk netto na poziomie 458 tys. zł, w stosunku do 1,1 mln zł w analogicznym okresie 2010 r. i straty w wysokości 738 tys. zł w I kwartale 2011 r.

Grupa Makarony Polskie sprzedała w I połowie 2011 r. makarony o wartości 52,2 mln zł, co oznacza 8,5-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2010 r. Największy wzrost sprzedaży produktów Grupa zanotowała w kategorii dżemów – o 94,3% oraz dań gotowych i konserw – o blisko 68%.

W lutym 2011 r. Makarony Polskie S.A. zakupiły od Gardenau Sp. z o.o. zorganizowaną część przedsiębiorstwa Tenczynek, za kwotę 3,1 mln zł. W czerwcu 2011 r. ww. składniki majątku zostały sprzedane spółce Stoczek Sp. z o.o., która będzie kontynuowała produkcję przetworów owocowo-warzywnych pod marką Tenczynek. Przychody ze sprzedaży produktów Tenczynka w I półroczu 2011 r. wyniosły 820 tys. zł. Grupa planuje, że w II połowie 2011 r. przychody ze sprzedaży produktów pod tą marką wyniosą 3,2 mln zł.

Akwizycja Tenczynka posłuży rozwojowi oferty Grupy w kategorii przetworów owocowo-warzywnych. Planujemy, że w 2012 r. sprzedaż produktów pod marką Tenczynek wzrośnie do 8-10 mln zł, a docelowo do 15 mln zł. – dodaje Paweł Nowakowski.

Przeprowadzona akwizycja związana jest ze strategią Grupy Makarony Polskie na lata 2010 – 2012. Zakłada ona konsekwentne umacnianie pozycji Grupy w segmencie makaronów, przetworów warzywnych i owocowych oraz rozwój komplementarnych kategorii artykułów spożywczych.

W I połowie 2011 r. Grupa Makarony Polskie dokonała również istotnych zmian marki Sorenti. Wprowadzono nowe opakowania i zmieniono strukturę asortymentu marki, opierając ją o 12 typowo włoskich form makaronów produkowanych w 100% z pszenicy durum oraz 3 tradycyjne sosy do makaronów przygotowane na bazie naturalnych przecierów pomidorowych.

 

tagi: Grupa Makarony Polskie ,