Gama: co najmniej cztery nowe placówki miesięcznie
Czwartek, 25 sierpnia 2011
Spółka Partnerski Serwis Detaliczny z Grupy Tradis, wchodzącej w skład holdingu Emperia, chce otworzyć do końca roku co najmniej 20 nowych placówek, a pod szyldem Gama, a w przyszłym rozbudować sieć o kolejne 50 sklepów. Od czerwca ruszyły już cztery sklepy nowej spółdzielczej sieci – w Zakopanem, Stąporkowie, Hajnówce i Kielcach. Najbliższe otwarcia planowane są natomiast w Chełmie, Lubartowie, Kołobrzegu, Pruszczu Gdańskim, Dobrym Mieście i Pułtusku.
Nad projektem utworzenia wspólnej sieci – PSD i współpracujące z nim spółdzielnie – pracowali od kilku miesięcy, tworząc od podstaw koncepcję marki, strategię jej rozwoju oraz znak i hasło handlowe. Kompletna wizja gotowa był wiosną, a już w czerwcu w Zakopanem ruszyła pierwsza placówka sieci Gama - Tradycyjnie dobry wybór. „Cały czas rośniemy w siłę. Zbudowaliśmy grupę 62 spółdzielni, które zarządzają ponad 550 sklepami w całej Polsce. Od początku roku do PSD dołączyło pięć nowych spółdzielni, a z kolejnymi kilkoma prowadzimy bardzo zaawansowane rozmowy, które powinny zakończyć się w najbliższych miesiącach. To potwierdza, że spółdzielcy widzą w naszym projekcie realne szanse rozwoju dla swoich placówek” – mówi Małgorzata Więch, członek zarządu i dyrektor ds. rozwoju PSD. Gama to sieć stworzona przez polskich spółdzielców i spółkę Partnerski Serwis Detaliczny z Grupy Tradis. Bazuje na placówkach już działających oraz nowootwieranych w ramach spółdzielni współpracujących z PSD. Docelowo Gama będzie miała zasięg ogólnopolski. Pomysł utworzenia sieci zrodził się w 2010 roku, a głównym celem jej powołania było wyróżnienie sklepów spółdzielczych na polskim rynku, podniesienie jakości funkcjonowania placówek Społem oraz integracja spółdzielni współpracujących z PSD. Powstanie sieci poprzedziła analiza badań przeprowadzonych specjalnie na potrzeby spółdzielni. Uwzględniały one m.in. typologie i zróżnicowane potrzeby poszczególnych grup klientów sklepów spożywczych, a także reakcje na konkretne projekty wizualizacji. Sieć Gama ma pomóc spółdzielcom w podtrzymaniu lojalności dotychczasowych klientów, a jednocześnie umożliwić im pozyskanie nowych - głównie osób młodych, oczekujących szerokiego wyboru oraz szybkiej, kompleksowej obsługi. Gama oferuje im rozbudowaną ofertę produktów świeżych i regionalnych, wygodne rozmieszczenie towaru, ciekawe promocje i dogodne godzinami otwarcia. W całej Polsce sklepy Gama utrzymują jednolite standardy w zakresie wizualizacji, asortymentu podstawowego i obsługi. Powiększanie grupy współpracujących spółdzielni oraz kolejne otwarcia sieci Gama to nie jedyne projekty, na których obecnie skupia się PSD. Spółka wspólnie z partnerami jest w trackie opracowywania rozwiązań skierowanych do najmniejszych placówek do 100 m2 powierzchni handlowej, które wkrótce zamienią się w sklepy specjalistyczne. W ten sposób umożliwi im budowanie przewagi konkurencyjnej. „Placówki tego formatu obecnie znajdują się w najtrudniejszym położeniu i najszybciej znikają z rynku. Oceniamy ich lokalizację i jeszcze w tym roku zaproponujemy im rozwiązania, które pozwolą stawić czoła napierającej konkurencji” – dodaje Małgorzata Więch. Partnerski Serwis Detaliczny S.A. to spółka Grupy Dystrybucyjnej Tradis powołana do pracy na rzecz Spółdzielni Społem. Działa w aspekcie handlowym, operacyjnym i marketingowym. W imieniu uczestniczących w projekcie spółdzielni PSD zawiera umowy z dostawcami i producentami, przynosząc Spółdzielcom korzyści w postaci bezpieczeństwa dostaw, poprawy warunków handlowych, nowoczesnych rozwiązań informatycznych czy obniżenia dodatkowych kosztów działalności. Pakiet działań operacyjnych motywuje spółdzielnie do zaangażowania i ułatwia utrzymanie dyscypliny, umożliwiających optymalizację kosztów prowadzonej działalności i maksymalne dopasowanie jej do potrzeb klientów. W ramach pakietu spółdzielcy otrzymują kompletne rozwiązania dotyczące aranżacji i rozplanowania powierzchni sprzedaży, zarówno w placówkach działających, jak i nowootwieranych, umożliwiające również uporządkowanie asortymentu. Każda placówka przechodzi regularne audyty, których celem jest analiza działalności i wprowadzenie ewentualnych zmian, prowadzących do zwiększania korzyści z prowadzonej działalności. Spółdzielcy zobowiązują się natomiast, że ich głównymi dostawcami będą spółki dystrybucyjne Grupy Handlowej Emperia. Spółka Partnerski Serwis Detaliczny wchodzi w skład Grupy Dystrybucyjnej Tradis – strategicznego partnera Spółdzielni Społem, współorganizującego nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce. Tradis prowadzi sprzedaż hurtową dóbr FMCG przez magazyny cash&carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment towarów, atrakcyjne warunki handlowe, nowoczesne systemy IT, niezawodna i tania logistyka czynią z Grupy Dystrybucyjnej Tradis wiodącego partnera handlowego dla wszystkich polskich sklepów.
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.