Kategorie produktów

Nowy wymiar transportu - Nowy Doblò Cargo

Niedziela, 21 lutego 2010 HURT & DETAL Nr 2 (48) / 2010
Założeniem dla konstruktorów nowego Doblò Cargo było stworzenie samochodu o najwyższych osiągach, funkcjonalnego, ładownego i wydajnego, oszczędnego pod względem zużycia paliwa i kosztów obsługi. Dlatego właśnie model ten stanowi idealne rozwiązanie dla profesjonalistów, którzy za kierownicą spędzają większość dnia. Uroczysta polska premiera nowego Doblò Cargo odbyła się w Łodzi, w dniach 9-10 lutego 2010.

Wykonany na nowej płycie podłogowej, nowy Doblò Cargo może poszczycić się licznymi atutami w porównaniu z konkurentami ze swojej kategorii: długością wewnętrzną sięgającą 2,17 m, szerokością pomiędzy nadkolami 1,23 m, pojemnością od 3,4 do 4,6 m3, ładownością od 750 do 1000 kg, zużyciem paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 4,8 l /100 km i zasięgiem do 1 250 km przy silniku 1.3 Multijet o mocy 90 KM.

Nowy Doblò Cargo posiada, niespotykane dotychczas w tym segmencie, niezależne zawieszenie tylne typu Bi-link, które podnosi komfort jazdy i łatwość prowadzenia, oraz znacząco powiększa pojemność ładunkową. Znakomitą i niezawodną przyczepność zapewniają także najnowocześniejsze systemy elektroniczne: ABS z elektronicznym korektorem hamowania EBD oraz ESP, wyposażony w system Hill-holder, wspomagający kierowcę podczas ruszania pod górę.

Nowy Doblò Cargo został zaprojektowany i skonstruowany także z myślą o zapewnieniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa biernego, o które dba karoseria z kontrolowanymi strefami zgniotu, a także przednie poduszki powietrzne i innowacyjne przednio-boczne, spełniające funkcję ochrony nie tylko głowy, ale też klatki piersiowej. Model ten to wreszcie szereg drobnych, ale pomysłowych rozwiązań, dzięki którym kabina przekształca się w prawdziwe „biuro na czterech kółkach”. Pomyślano też o rozwiązaniach i technologiach, zapewniających najwyższy komfort jazdy: od klimatyzacji, dostępnej także w wersji automatycznej, przez układ Cruise Control, czujniki parkowania, zintegrowany zestaw głośnomówiący Blue&Me, aż po nawigację „Blue&Me – TomTom”.

Gama modeli oferuje 7 rodzajów nadwozia: furgon z krótkim i długim rozstawem osi, furgon z podwyższonym dachem, 5-miejscową wersję Kombi z krótkim i długim rozstawem osi oraz – szczególnie interesujące wersje – platformy do zabudowy (pianale) z krótkim lub długim rozstawem osi, przeznaczone do indywidualnej adaptacji nadwozia. Zarówno wersja Cargo, jaki i Kombi dostępna jest w 2 wersjach wyposażenia – standardowej i SX. W sumie zatem możliwych jest około 400 różnych kombinacji!

Innowacyjny design nowego Doblò Cargo uwypukla te cechy wyglądu zewnętrznego, które kojarzą się z samochodem praktycznym, solidnym i funkcjonalnym, natomiast wnętrze jest komfortowe i doświetlone, dokładnie takie, jakiego należy oczekiwać po pojeździe „wielozadaniowym”.

Z myślą o środowisku naturalnym i redukcji zużycia paliwa, w nowym modelu zastosowano system Start&Stop, który steruje automatycznym wyłączaniem silnika, a następnie jego ponownym uruchomieniem, przez co zapewnia redukcję zużycia paliwa i ciszę w kabinie w czasie, gdy silnik jest wyłączony. 

(opr. Redakcja)

tagi: Nowy Doblò Cargo ,