Wykorzystywany w kampanii plakat eksponuje logo programu „Wiem, co wybieram" i tłumaczy konsumentom znaczenie logotypu w codziennych wyborach produktów spożywczych przy półce sklepowej.
Natomiast w sierpniu br. na łamach wysokonakładowych magazynów: Świat Kobiety, Kobieta i Życie, Chwila dla Ciebie oraz Tina zostaną opublikowane advertoriale przybliżające czytelniczkom istotę programu oraz rolę logo „Wiem, co wybieram" podczas dokonywania wyborów produktów żywnościowych przy półce sklepowej. Kampania advertorialowa programu jest powiązana z konkursem odbywającym się w tym samym miesiącu na portalu www.kobieta.interia.pl. Na zwycięzców konkursu czeka 20 koszy z produktami z logo „Wiem, co wybieram".
„Wiem, co wybieram" jest częścią międzynarodowego programu „Choices" wprowadzanego na świecie od 2006 roku. W Polsce program „Wiem, co wybieram" został wprowadzony w 2008 r. wspólnie przez czterech producentów żywności, firmy: Bakalland, FRoSTA, Rieber Foods Polska i Unilever Polska. W ostatnich dwóch latach do grona firm partnerskich dołączyły Agros Nova z marką Fortuna, POSTI, HOOP Polska z marką Arctic oraz Sawex z marką Britta. Obecnie w programie uczestniczy 8 producentów żywności.
Program „Wiem, co wybieram" jest odpowiedzią producentów żywności na apel Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) o ograniczenie spożycia czterech składników odżywczych tj. tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych typu trans, soli (sodu) oraz cukru, które spożywane w nadmiarze zwiększają ryzyko zapadalności na choroby cywilizacyjne.
Logo „Wiem, co wybieram" umieszczone na opakowaniu produktów żywnościowych stanowi czytelną i łatwo dostępną informację o tym, że zawartość tych czterech składników w danym produkcie jest zgodna z międzynarodowymi zaleceniami żywieniowymi. Celem programu jest ułatwienie konsumentom dokonywania wyboru produktów spożywczych o lepszym profilu żywieniowym. Program jest otwarty dla wszystkich producentów żywności, których produkty spełniają kryteria pozwalające na umieszczenie logo programu na opakowaniach ich produktów.
Już ponad 120 produktów w Polsce otrzymało logo Programu „Wiem, co wybieram". Kolejne produkty będą sukcesywnie wprowadzane.
(M.D)
tagi: wiem co wybieram ,
Jak wynika z najnowszego raportu firmy technologicznej...
Dzięki podpisanej z Axpo Polska umowie route-to-market sklepy...
Lidl jako pierwsza sieć handlowa zamontowała butelkomaty we...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....