Walentynki to dla producentów zwłaszcza słodyczy okres bardzo ważny, kiedy znacznie wzrasta sprzedaż. Polscy konsumenci coraz chętniej obdarowują w ten dzień ukochane osoby drobnymi upominkami, w tym słodyczami. Ale nie tylko. Zwiększa się sprzedaż w takich kategoriach jak: alkohole – szczególnie wina, wermuty, produkty dedykowane Walentynkom, lepsze gatunkowo kawy. Klienci walentynkowe zakupy robią na kilka dni przed samym świętem, ale zasadnicza sprzedaż odbywa się w same Walentynki lub dzień wcześniej. "Nierzadko jednak wielu klientów przychodzi do naszych sklepów "za pięć dwunasta" 14 lutego poszukując jakiegoś atrakcyjnego prezentu walentynkowego. Zawsze w takich przypadkach służymy pomocą i taki klient na pewno nie wyjdzie z Netto bez ciekawego prezentu dla swojej Walentynki" – mówi Daniel Grabka, Szef Zakupów z sieci Netto. – "W naszej ofercie klienci, oprócz szerokiej oferty słodyczy, mogą znaleźć również drobne prezenty walentynkowe, takie jak: zestawy kosmetyków, maskotki nawiązujące charakterem do Walentynek, kubki z nadrukiem, bieliznę, pościel oraz odzież z motywami "miłosnymi". W tym okresie również mamy szerszą niż zwykle ofertę kwiatów ciętych i doniczkowych. Nie zabraknie również kartek walentynkowych, karnecików oraz akcesoriów do pakowania prezentów. Praca nad przygotowaniem oferty walentynkowej dla naszych placówek odbywa się kilka miesięcy przed dniem Świętego Walentego, jednak pierwsze pomysły i dyskusje odbywają się zaraz po zakończeniu Walentynek, w momencie, gdy konkluzje i wnioski są najświeższe."
Walentynkowa oferta
Walentynki to czas, kiedy oferta producentów poszerza się o produkty przygotowane specjalnie na tę okazję. „Tegoroczna oferta przygotowana przez firmę Mieszko na Walentynki jest bardzo bogata, obejmuje najbardziej popularne bombonierki o zróżnicowanym charakterze i w różnych gramaturach” – mówi Adrianna Ottlik, Kierownik Kategorii Mieszko. W ofercie dostępna jest nowość tego producenta – nowoczesna i elegancka bomboniera Magnifique z kompozycją ciekawych pralin, w tym praliną o smaku szampana z dodatkiem Marc D’Champagne. "Na walentynki przygotowaliśmy także bombonierkę Chocoladorro i A’madorro oraz puszkę Choco Amore. Dostępna jest także klasyczna bombonierka Amoretta. Dla miłośników wiśni w likierze przygotowaliśmy kilka produktów z linii Cherrissimo: elegancką puszkę, dwuwarstwowy kuferek, a także poręczne pudełko z czekoladkami Cherrissimo" – dodaje Adrianna Ottlik. Szatę produktów przygotowano w dwóch wersjach – opakowania zdobi elegancka czerwona róża, bądź romantyczne różowe serce.
Natomiast marka After Eight w okresie walentynkowym postawiła na hasło "Poczuj miętę w Walentynki". "W tym roku oferta walentynkowa After Eight jest dodatkowo wzbogacona o specjalnie dedykowane tej okazji rękawy na opakowania 200 g i 400 g. Rękawy mają na celu lepsze dopasowanie produktów After Eight do wyjątkowego klimatu Walentynek. Ponadto, w okresie Walentynek w sklepach pojawią się podesty After Eight z dedykowanym toperem, na których After Eight może być lepiej wyeksponowany" – mówi Wojciech Michalik, Junior Product Manager w Dziale Słodyczy, Nestlé Polska.
Tylko dla Ciebie to nowa linia produktów marki Terravita w eleganckich prezentowych opakowaniach. Tegoroczna oferta to kilka nowości, które nawiązują swym charakterem do dnia zakochanych, ale także kojarzą się z pozytywnymi uczuciami i świetnie nadają się na miły upominek. "Takim czekoladowym podarunkiem z dedykacją Tylko dla Ciebie możemy wyrazić miłość, przyjaźń i sympatię, nie tylko w Walentynki, ale również przy innych okazjach, obdarowując swoich bliskich" – mówi Dorota Weres, PR Manager Eurovita.
Czekolada mleczna z całymi migdałami z okienkiem i Czekolada mleczna z truskawką i nutą szampana to dwie nowe najciekawsze pozycje w ofercie Terravity, przeznaczone do wszystkich kanałów dystrybucji na rynku krajowym. Nowością są także czekoladowe pralinki z nadzieniem marcepanowym o smaku pomarańczy w ozdobnym kartoniku. W ofercie tego producenta oczywiście nie zabraknie czekoladowych serduszek, które występują w kilku wersjach smakowych: z nadzieniem adwokat, tiramisu, mousse au chocolat, z czekolady mlecznej, czekolady mlecznej z wierszem "Pytania" oraz tradycyjnej 100 g tabliczki i malutkiej 18 g czekoladki. „Podarunkowy charakter oferty oprócz nadzień i dodatków podkreślają wykwintne opakowania. W budowaniu portfolio uwzględniamy Walentynki, gdyż jest to jedna z tych kategorii wyrobów okazjonalnych, która ma spory potencjał rozwoju i dobrze wpisuje się w nasz produkt, czyli czekoladę" – dodaje Dorota Weres.
W tym roku, już po raz kolejny, Milka przygotowała dla konsumentów ofertę specjalną. "Akcji walentynkowej będzie towarzyszyć po raz pierwszy w historii marki Milka tak silne wsparcie w mediach oraz punktach sprzedaży. Na sklepowych półkach, pośród rozbudowanego wsparcia, w postaci materiałów reklamowych, pojawią się słodkie praliny I love Milka dedykowane Walentynkom oraz absolutna nowość na polskim rynku – praliny Thank You, idealne na każdą okazję" – mówi Beata Kucejko-Pełka, Brand Manager Milka Gifting & Sharing, Kraft Foods Polska. Walentynkowe edycje pralin będą również silnie wspierane reklamowo – w telewizji i kinach emitowane będą spoty reklamowe zarówno pralin I love Milka, jak i Thank you. Pojawią się również reklamy na nośnikach zewnętrznych, w internecie oraz w punktach sprzedaży.
W tym roku praliny I love Milka dostępne są w nowych, odświeżonych opakowaniach, w kilku wersjach oraz gramaturach. Najmniejsze, słodkie opakowanie w kształcie serca, o gramaturze 42 g, ozdobione zostało czerwoną różą. Prostokątne opakowanie o wadze 120 g ozdabia czerwona wstążka w kształcie serca. Natomiast praliny I love Milka o największej gramaturze 150 g są dostępne aż w trzech wariantach opakowań – wszystkie w kształcie serca zawierają różne motywy graficzne. Poza charakterystycznym, wyróżniającym Milkowe produkty, fioletowym opakowaniem znalazły się również warianty z żółtym tulipanem oraz fiołkiem alpejskim, tak charakterystycznym dla marki Milka. "Praliny I love Milka, w eleganckim opakowaniu w kształcie serca, to doskonały słodki upominek dla najbliższej osoby. W opakowaniach o unikalnym kształcie i wyglądzie znajdują się delikatne, czekoladowe serduszka wypełnione kremem orzechowym, oblane najdelikatniejszą czekoladą Milka" – mówi Beata Kucejko-Pełka.
W te Walentynki Milka wprowadza na rynek nowość – praliny Thank you. W okrągłym pudełku, w kształcie kwiatka znaleźć można czekoladki, również w kształcie kwiatka, z nadzieniem o smaku czekoladowego musu, oblanego czekoladą. Opakowania w fioletowym kolorze Milki, ozdobione biało-żółtymi margaretkami pojawiają się w trzech gramaturach – małej, 42 g i dużej 150 g w opakowaniu w kształcie kwiatka oraz średniej, 120 g w kształcie prostokąta.
Nasuwki i naklejki
Tak, jak w przypadku wszystkich okolicznościowych produktów, tak i z ofertą walentynkową, wiąże się pytanie zadawane przez sieci handlowe i sklepy detaliczne – ile zamówić towaru, aby jego ilość była wystarczająca? Jeśli produktów będzie zbyt mało i klientowi nie uda się kupić prezentu – więcej do sklepu nie wróci. Jeśli będzie ich zbyt dużo – właściciel placówki zostanie z niesprzedanymi czekoladami i czekoladkami z różnego rodzaju sercami i serduszkami. Najprostszym rozwiązaniem tego problemu są coraz częściej stosowane przez producentów okolicznościowe nasuwki i naklejki na produkty. Jeżeli produkt nie zdąży się sprzedać w okresie Walentynek, wystarczy po prostu ściągnąć kartonowy rękaw i standardowe opakowanie może być dalej sprzedawane. "W przypadku oferty Mieszko nie ma problemu z produktem, który zostaje na półkach – wystarczy zdjąć nalepki Walentynkowe z produktów. W skład oferty wchodzą top produkty Mieszko, których rotacja jest bardzo wysoka, i nie będzie problemów z ich sprzedażą w okresie po Walentynkach" – mówi Adrianna Ottlik z Mieszko. – "Ofertę przygotowaną na 14 lutego warto eksponować także po dniu Świętego Walentego, część klientów, która nie celebruje Walentynek, nadal kupuje kwiaty i czekoladki z okazji dnia 8 marca."
"Od kilku lat wiele produktów nasi kontrahenci przygotowują w bezpiecznej formie, gdzie na danym produkcie motyw walentynkowy występuje tylko na nasuwce" – mówi Daniel Grabka z sieci Netto. – "Rozwiązanie takie oczywiście również dla nas jest bardzo praktyczne, bo pozwala na sprzedaż danego produktu później jako standardową ofertę. W rozwiązaniu tym przodują zdecydowanie dostawcy słodyczy, ale coraz częściej można spotkać również podobne oferty w innych kategoriach."
Dla wielu klientów Walentynki to ważne święto. Będą chcieli obdarować swoich bliskich słodkościami i innymi upominkami. Warto na ten okres przygotować ciekawą i szeroką ofertę produktów, zwłaszcza, że producenci przygotowali wiele atrakcyjnych propozycji. Warto również odpowiednio je wyeksponować i zadbać o Walentynowy wystrój sklepu.
Maja Święcka
tagi: walentynki ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...