Okres przedświąteczny to czas, w którym co roku rośnie sprzedaż na rynku FMCG. Polski konsument w szczególny sposób przygotowuje się do Świąt Bożego Narodzenia, zaopatrując się zarówno w artykuły spożywcze jak i chemiczne oraz różnego rodzaju ozdoby świąteczne, dzięki którym podkreślony jest w ich domach klimat tego z całą pewnością wyjątkowego okresu. Ważne, aby w tym czasie w sklepie mógł kupić wszystkie niezbędne produkty, żeby były one w odpowiedni sposób wyeksponowane na sklepowej półce. I oczywiście sam wystrój placówki handlowej powinien wprowadzać w klimat bożonarodzeniowy. W ofercie sklepów nie powinno zabraknąć zestawów promocyjnych, okazjonalnych. Święta to czas wyjątkowy, a więc większym zainteresowaniem cieszą się produkty z wyższej półki.
Świąteczne słodycze
Boże Narodzenie to okres największych wzrostów sprzedaży na rynku słodyczy czekoladowych. Szczyt sprzedaży w handlu przypada na grudzień. W okresie świątecznym klienci chętnie kupują zwłaszcza bombonierki, które są produktami typowo prezentowymi. Preferują także smaki typowo świąteczne, m.in. takie jak marcepan oraz piernik. Czekolady, czekoladki, czy bombonierki, są doskonałym świątecznym upominkiem, zarówno dla najmłodszych, jak i dla dorosłych. Warto również pamiętać o kalendarzach adwentowych, na które najmłodsi konsumenci czekają z niecierpliwością przez cały rok - dla nich to nie tylko „coś słodkiego", ale również świetna zabawa. Warto w ofercie mieć nie tylko pojedyncze świąteczne słodycze, ale również te w zestawach świątecznych, które w tym okresie są szczególnie poszukiwane.
„W ofercie świątecznej Wawelu znalazło się 19 produktów w pięknej barwnej oprawie graficznej. Wawel tradycyjnie jak co roku objął ofertą świąteczną swoje sztandarowe marki - Malaga, Kasztanki, Tiki Taki, Michałki, Mieszanka Krakowska. Ofertę uzupełniają produkty specjalnie przygotowane na tę okazję: Czekolada Piernikowa ze śliwką - miodowy piernik i aromatyczne śliwki zamknięte w deserowej czekoladzie; Marcepan w czekoladzie; Mieszanka Choinkowa - zestaw najbardziej tradycyjnych smaków zamkniętych w czekoladzie: Trufle, Marcepan, Michałki - idealny sposób na słodkie udekorowanie choinki" - mówi Katarzyna Kierach, Dyrektor Marketingu Wawel S.A. - „Opakowania cechują zróżnicowane motywy graficzne: ozdobne bombki, świąteczne dzwonki oraz inne ozdoby choinkowe połączone ze złotymi akcentami. Całość stanowi wyjątkowo plastyczną, a przy tym bardzo apetyczną kolekcję świątecznych podarunków. Oferta skierowana jest do osób, które nie wyobrażają sobie świąt bez słodkości."
Napoje zimne...
W okresie przedświątecznym doskonale sprzedają się również wszelkiego rodzaju napoje. Święta, jak i czas je poprzedzający - to chwile spędzone z bliskimi na biesiadowaniu. A to oznacza większe niż na co dzień spożywanie różnego rodzaju napojów, zarówno tych zimnych, jak i tych gorących. Warto więc ofertę sklepu wzbogacić o jak najszerszy wachlarz tego rodzaju produktów. Zwłaszcza, że ich termin przydatności do spożycia nie jest krótki, więc w razie nie sprzedania wszystkich oferowanych napojów, można liczyć na ich sprzedaż w okresie karnawału, w którym również napoje są kupowane w większych ilościach. „Co roku odnotowujemy wzrosty w sprzedaży naszych produktów w okresie zimowym, w zestawieniu z tym samym terminem w latach poprzednich. Porównanie okresu świątecznego roku 2008 do analogicznego okresu z roku 2007 wskazuje na 18 procentowy wzrost wartości sprzedaży naszych produktów. Wśród naszych produktów największą popularnością cieszy się Naturalna Woda Mineralna. Duży wpływ na odnotowane wzrosty miało wprowadzenie nowej butelki na wodę gazowaną" - mówi Robert Paczesny, Dyrektor ds. sprzedaży, firma Ustronianka Sp. z o.o. - „Tendencje wzrostowe odnotowujemy też w sprzedaży napojów gazowanych, w szczególności klasycznych smaków, które oferujemy w dwulitrowych opakowaniach. Do najlepiej rotujących smaków należy Grappa Cola. W najbliższym czasie przeprowadzimy silne działania typu trade, które sukcesywnie zwiększają numerykę naszych produktów. W okresie przedświątecznym zaproponujemy też nowy produkt z linii herbat, kierowanych do dzieci, stanowiący idealne uzupełnienie drugiego śniadania spożywanego w szkole lub na wycieczce."
...i gorące
Okres przedświąteczny to również świetny czas dla herbat i kaw, które kupowane są zarówno do domu, jak i na prezenty i upominki świąteczne. Z reguły przełom listopada i grudnia to szaleństwo zakupów, nie inaczej jest z herbatą i kawą, które to w tym okresie notują górkę sprzedażową. Zwłaszcza jeśli chodzi o droższe marki, znane ze swojej jakości, a także produkty specjalne, nie występujące na co dzień w ofercie, zestawy świąteczne, których z całą pewnością nie może zabraknąć w ofercie sklepu. I tak np. Bio-Active przygotował w okresie jesienno świątecznym wiele niespodzianek dla swoich konsumentów. Pierwszą z nich, są już dostępne w sprzedaży zestawy liściastych herbat zielonych i czerwonych z zaparzaczką gratis. Dla miłośników herbat ekspresowych: zielonych, białych i czerwonych, przygotował kolekcję 12 praktycznych korkowych podkładek pod kubek z herbatą. Na tym nie koniec. Już w sprzedaży są także eleganckie bombonierki Kiper's Selection : Green Tea, Red Tea i White Tea, zawierające 32 szt. najwyższej jakości herbat pakowanych w dedykowane kopertki. „To idealny produkt na Święta, na prezent, by podjąć gości a także na co dzień. Do herbaty czerwonej Pu-Erh 40ex, w okresie świątecznym dodamy gratis w postaci ręcznie zwijanej kulki Artistic Tea, z której po zaparzeniu rozwija się wspaniały kwiat. Jak widać stawiamy wyraźnie na promocję sprzedaży i atrakcyjne oferty dla finalnego konsumenta. Wszystko po to by wraz ze sklepami detalicznymi pracować na wspólny zysk w końcówce roku" - mówi Jakub Kosiński, Specjalista d/s Marketingu, Bio-Active Dystrybucja Sp. z o.o. - „Oferta świąteczna to tylko uzupełnienie port folio, jednakże produkty Premium, takie jak nasze bombonierki Kiper's Selection cieszą się sporą popularnością w tym okresie. Najlepiej jeśli jest to coś innego niż herbata czarna, którą większość pija na co dzień. Możemy więc zaskoczyć przyjaciół herbatami zielonymi, białymi czy czerwonymi. Nie kupujemy ich tylko na prezent, ale także po to, by zapraszając gości móc podjąć ich czymś wyjątkowym i dać możliwość spróbowania wielu oryginalnych smaków."
Gratisy poszukiwane
W okresie przedświątecznym detaliści powinni położyć nacisk na produkty z wartością dodaną. W okresie przed świątecznym klienci lubią dostawać praktyczne i ładne gratisy, co zwiększa rotację produktów w sklepach. A takich ofert nie brakuje, w zasadzie wszyscy producenci na ten czas przygotowali takie propozycje. Zarówno produktów spożywczych, jak i kosmetyków, czy kawy lub herbaty. Takie produkty powinny być dobrze wyeksponowane i być na wyciągnięcie ręki dla klienta. Nie zna on ich przecież na co dzień, więc musi je zauważyć - większość z nich to nowości oraz zestawy okazjonalne. "Specjalne oferty i zestawy najlepiej jest moim zdaniem ustawić obok regularnych produktów danej firmy lub na wyższej półce nad nimi, gdyż z reguły są to produkty o wyższej jakości oraz droższe" - mówi Jakub Kosiński.
Kosmetyki pod choinkę
Boże Narodzenie to również okres o bardzo dużym wzroście sprzedaży kosmetyków. Konsumenci poszukują praktycznych zestawów w dobrej cenie, które kompleksowo dbają o pielęgnację ciała i włosów - na przykład zestawów typu żel pod prysznic z balsamem i antyperspirantem, czy też szamponem do włosów. Ponadto poszukują kosmetyków z ciekawymi prezentami typu delikatna, klasyczna biżuteria lub kosmetyczka. Klienci chętnie kupują zestawy kosmetyków na prezenty - są bowiem atrakcyjnym, praktycznym i relatywnie niedrogim upominkiem dla bliskich. Producenci dbają o to, aby szata graficzna była nie tylko związana ze Świętami, ale również aby była jak najbardziej atrakcyjna. Dlatego warto w ofercie sklepu zaproponować klientom kilka różnych zestawów, w zależności od możliwości powierzchni sprzedaży.
„W okresie świątecznym bardzo dobrze sprzedają się nasze kosmetyki oraz zestawy świąteczne takich marek jak Dove, Rexona damska i męska, Axe oraz Signal. Niekwestionowanym liderem wśród wszystkich zestawów jest Dove i bestsellerowy zestaw - Jedwabista Kolekcja. Ten bogaty zestaw prezentowy, składający się aż z 4 kosmetyków z Jedwabistej Kolekcji Dove już od kilku lat w okresie świątecznym jest numerem 1 wśród wszystkich zestawów kosmetycznych dostępnych na rynku w czasie Bożego Narodzenia (najlepiej rotujący zestaw total Polska wg ACN: sprzedaż zestawów kosmetycznych w sztukach ND 2006, 2007, 2008)" - mówi Aneta Wronowska, koordynator projektu Zestawy Świąteczne, Unilever Polska.
Więcej za mniej
Święta to czas wielkich porządków przedświątecznych, do których Polacy przykładają dużą wagę, aby ich domy lśniły czystością i pachniały świeżością w tak ważnym dla nich okresie. Poszukują w szczególności produktów do czyszczenia mebli, podłóg, toalet, a także produktów specjalistycznych, takich jak preparaty do czyszczenia dywanów, pasty do podłóg, płyny do mycia piekarników czy mebli tapicerowanych lub skórzanych. Jest to czas wielkich porządków, prania zasłon i firanek, mycia okien.
I tak np. wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów Libella w swojej ofercie promocyjnej wprowadza na rynek powiększone produkty w cenie standardowych. Do prania dywanów, wykładzin, obić i tapicerek przygotowała promocję cenową „50% gratis" szamponów WEZYR 2w1 (lawendowy, leśny, morski i cytrynowy) oraz WEZYR 3w1 o zapachu kwiatowym wzbogacony w formułę zabezpieczającą włókna przed ponownymi zabrudzeniami. „Należy podkreślić, że nasze szampony i płyny WEZYR nie zawierają wody utlenionej. Ich nowoczesna formuła oparta na środkach powierzchniowo czynnych skutecznie usuwa zabrudzenia nie niszcząc i nie odbarwiając przy tym włókien. W zakresie czyszczenia i pielęgnacji toalet promocja WC SANSED ŻEL „1L w cenie 750ml" w trzech intensywnych zapachach (Pinia, Limonka i Morski), który nie zawiera chloru niszczącego armaturę.
W świątecznym pakiecie promocyjnym pojawiają się również preparaty do czyszczenia i pielęgnacji mebli (CYPRYS mleczko 250ml z kremem CYPRYS Formeb w prezencie). Szczególną uwagę, w tym okresie, należy również zwrócić na nowość wprowadzoną w ofercie Libella, którą jest seria CYPRYS do mycia i pielęgnacji skór" - mówi Agnieszka Balcerak z Libelli. - „W koszyku przedświątecznej gospodyni nie powinno zabraknąć także płynu do prasowania BIL, który bardzo skutecznie pomoże w prasowaniu najtrudniejszych zagnieceń na obrusach i pościeli. A także promocyjnego zestawu płynu do prania tkanin kolorowych BIL Color 1,9L z płynem BIL Sensitive 500ml w prezencie. Na trudne, miejscowe zabrudzenia dywanów, wykładzin i obić doskonałym produktem jest WEZYR SHOT z wygodnym atomizerem. Okres świąteczny w przypadku niektórych grup produktów chemicznych przynosi nawet dwu-, trzykrotny wzrost sprzedaży. Na IV kwartał przypada około 30% rocznej sprzedaży. Bardzo duży wzrost w tym okresie odnotowuje nasza specjalistyczna pasta do podłóg PAŁACOWA, opracowana na bazie najwyższej jakości wosków pszczelich, syntetycznych oraz terpentyn i rozpuszczalników organicznych. Jej szczególne właściwości konserwująco nabłyszczające zabezpieczają powierzchnie drewniane w czasie jesienno-zimowym."
Święto Kupca Polskiego
Pisząc o Bożym Narodzeniu, nie sposób nie wspomnieć o święcie naszych Czytelników, czyli o zbliżającym się Dniu Kupca, które jak co roku obchodzone jest 8 grudnia. Tradycja tego święta sięga początków XX wieku, kiedy to w dniu 8 grudnia 1937 roku, podczas pielgrzymki polskich kupców na Jasną Górę, uroczyście ogłoszono, że będzie to Dzień Kupca Polskiego. Podczas II Wojny Światowej Dzień Kupca był obchodzony tylko dwukrotnie. W latach 1946-49 Święto Kupca było kontynuowane, a w latach realnego socjalizmu zostało niestety wykreślone z kalendarza. Dopiero zmiany ustrojowe po 1989 roku przyczyniły się do ponownego świętowania Dnia Kupca. A warto nie tylko pamiętać o tym święcie, ale i je obchodzić oraz rozpowszechniać, ponieważ daje to okazję do nagłaśniania problemów, z którymi kupcy stykają się w dniu powszednim, jak również do pokazania, jak ważny jest zawód kupca.
Maja Święcka
Justyna Szczebel
Client Executive ACNielsen Polska Sp. z o.o.
The Nielsen Company Manufacturer Client Service
Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że dla producentów słodyczy Święta są bardzo ważnym okresem w roku. Całkowita sprzedaż słodyczy (tabliczek czekoladowych, pralin, batonów i wafli, cukierków, drażetek, figurek sezonowych, sezamków i chałwy) w miesiącach grudzień-styczeń rośnie dynamicznie we wszystkich kanałach dystrybucji, zarówno w ujęciu całościowym, jak i pod względem średniej sprzedaży na placówkę. W zeszłoroczne Święta (okres grudzień-styczeń 2009) na sezonowy wzrost sprzedaży słodyczy nałożył się dodatkowo przyrost sprzedaży rok do roku, wyższy, 12-procentowy w kanale supermarketów z uwzględnieniem dyskontów oraz niższy, 8-procentowy w kanale hipermarketów. Sprzedaż w kanałach tradycyjnych pozostawała stabilna.
Kategorie, które na przestrzeni całego roku (porównanie okresu grudzień-styczeń 2009 do analogicznego okresu rok wcześniej) odznaczały się najwyższą dynamiką sprzedaży i w największym stopniu przyczyniły się do wzrostu rynku praliny, batony i wafle oraz drażetki. Natomiast pośród kategorii, które w największym stopniu przyczyniają się do wzrostu rynku słodyczowego w okresie świątecznym (porównanie sprzedaży w okresie grudzień-styczeń do średniej sprzedaży w okresach luty-listopad) to praliny, tabliczki czekoladowe oraz figurki sezonowe. Pozostałe kategorie w tym czasie tracą na znaczeniu.
W kategorii tabliczek czekoladowych okres świąteczny odpowiada za ponad 1/5 całorocznej sprzedaży, jednak liczba ta spadła w porównaniu z poprzednimi świętami. Wskaźnik ten jest różny dla różnych producentów, wyższy dla tych, w których portfolio przeważają tabliczki premum. Mimo, że udział tabliczek czekoladowych w całym rynku słodyczy jest wyższy w okresie świątecznym, wartość ta rok do roku nieznacznie spada. W ostatnim roku w okresie świątecznym tabliczki wygenerowały 23% sprzedaży słodyczy w całej Polsce. Znaczenie tabliczek niższe jest w placówkach handlu nowoczesnego, a wyższe w handlu tradycyjnym i dyskontach.
W kategorii pralin okres świąteczny odpowiada za ok. 25% całorocznej sprzedaży i wskaźnik ten rok do roku spada. Podobnie jak w przypadku tabliczek czekoladowych waga ta jest różna dla głównych producentów, najwyższa dla producentów pralinek premium. Z uwagi na całoroczny dynamiczny rozwój kategorii pralin, znaczenie tego typu produktów w ogólnej świątecznej sprzedaży rynku słodyczy z roku na rok rośnie. W ostatnim okresie świątecznym na praliny przypadło 28% sprzedaży wszystkich słodyczy. W hipermarketach znaczenie tej kategorii jest szczególnie wyraźne i stanowi już prawie 45%, znacznie mniejsze jest natomiast w handlu tradycyjnym i wynosi tylko 20%.
Zarówno w kategorii pralin jak i w kategorii tabliczek czekoladowych w okresie świątecznym dużym powodzeniem cieszą się produkty w specjalnej ofercie świątecznej oraz produkty z segmentu premium. Figurki sezonowe odpowiadają za zaledwie 3,5% sprzedaży rynku czekoladowego w okresie świątecznym, niemniej jednak ich sprzedaż w ostatnim roku wyniosła ponad 60 mln złotych, z czego nieomal połowa sprzedawana jest w okresie grudzień-styczeń.
Ewa Krzymowska
Senior Brand Manager
Jutrzenka Colian Sp. z o.o.
W okresie przedświątecznym rośnie popyt na artykuły spożywcze, w szczególności na słodycze. Jutrzenka Colian z roku na rok odczuwa coraz większe zainteresowanie konsumentów specjalną, okazjonalną linią słodyczy, które przekłada się na wysokość zysków. W miesiącach listopad - grudzień sprzedaż słodyczy rośnie o 30% w stosunku do średniej z poprzednich miesięcy, a czekolad nawet o 40%. Ponadto, czwarty kwartał roku jest zwykle najlepszym dla branży słodyczy. Zainteresowanie konsumentów linią słodyczy świątecznych wiąże się także ze wzrostem wymagań wobec tych produktów. Klienci uważnie oglądają zawartość sklepowej półki w poszukiwaniu słodyczy, które spełnią ich oczekiwania. Produkt powinien się więc wyróżniać nie tylko atrakcyjną szatą graficzną, ale i kształtem, czy formą podania. Z tego powodu, okres przedświąteczny jest zawsze dużym wyzwaniem dla producentów słodyczy. Intensywna promocja, atrakcyjna, okazjonalna szata graficzna, dodatkowe ekspozycje świąteczne (wyspy, standy, materiały ekspozycyjne, materiały POS) przyczyniają się do wzrostu sprzedaży w okresach przedświątecznych. Jutrzenka Colian przywiązuje duże znaczenie do sposobu eksponowania produktów. W tym roku, słodycze świąteczne dostępne w nowoczesnym kanale sprzedaży będą prezentowane w przygotowanych specjalnie na tę okazję ekspozytorach, umieszczanych na wyspach świątecznych. Natomiast w tradycyjnym kanale sprzedaży produkty będą pokazywane w formie standu. Jutrzenka Colian przygotowała w tym roku produkty, które będą dostępne w limitowanej serii. Po raz pierwszy w specjalnej świątecznej wersji pojawią się Śliwki w czekoladzie. Praliny otrzymały opakowania okazjonalne, nawiązujące kształtem do symboli Bożego Narodzenia. Proponujemy również nową formę podania świątecznych figurek w odświeżonej szacie graficznej, pakowanych po 4 sztuki w eleganckim kartoniku. W sprzedaży będzie też Słodki upominek. Eleganckie kartonowe pudełko kryje w swym wnętrzu Czekoladę Oryginalną Mleczną, Rodzynki w mlecznej czekoladzie, żelki Akuku! Owocki, nadziewanego Mikołaja oraz Aniołka marcepanowego. Wiele produktów zostanie wyróżnionych okazjonalną grafiką. Świąteczne motywy pojawią się na takich produktach, jak czekolady mleczne i nadziewane Goplana, Jeżyki, Mieszanka Teatralna, praliny, galaretka Mella.
Magdalena Bartczak
Brand Manager bakalii Siesta
Jutrzenka
Okres przedświąteczny to czas zdecydowanego wzrostu popytu na bakalie 26% sprzedaży rocznej na rynku bakalii w Polsce to sprzedaż przed Bożym Narodzeniem. Wiąże się to z charakterem polskich świąt, których nie sposób sobie wyobrazić bez tradycyjnych wypieków. Bakalie stanowią dodatek do typowych, bożonarodzeniowych ciast, takich jak piernik, makowiec czy sernik, dlatego w tym gorącym okresie ich sprzedaż wyraźnie wzrasta. Konsumenci kupujący bakalie to przede wszystkim osoby ceniące smak domowych, tradycyjnych ciast, które chcą mieć pewność, że wszystkie składniki, jakich użyją do wypieków, będą świeże i wysokiej jakości. Ponadto, wśród Polaków pojawił się trend na eksperymentowanie w kuchni. Coraz częściej dodajemy bakalie również do innych potraw - na przykład migdały, orzechy i pestki to doskonały dodatek do sałatek, a suszone śliwki i morele coraz częściej wykorzystywane są do pieczeni i innych dań mięsnych. W tym roku w okresie przedświątecznym na sklepowe półki trafią nowe bakalie „Siesta". Zastąpią one „Bakaliadę". Nowe produkty będą dorodnymi, jędrnymi bakaliami doskonałymi do ciast, sałatek oraz mięsa.
Maria Cieślikowska
Dyrektor ds. PR i Komunikacji Zewnętrznej,
Carrefour Polska
W miesiącach listopad grudzień odnotowujemy w naszych sklepach zdecydowanie większe zainteresowanie ze strony klientów wszelkimi produktami - zarówno spożywczymi, jak
i niespożywczymi, związanymi z Bożym Narodzeniem. Oferta świąteczna i związane z nią promocje pojawiają się w sklepach Carrefour już w listopadzie - dotyczy to przede wszystkim produktów na prezenty (np. zabawki, kosmetyki) oraz ozdób świątecznych. Oferta ta jest skierowana nade wszystko do tych osób, które lubią planować swoje wydatki i chcą przygotować się do świąt Bożego Narodzenia z wyprzedzeniem. Największą popularnością cieszą się: zimne ognie, lampki, łańcuchy i ozdoby choinkowe, bombki, sztuczny śnieg, sianko, strój św. Mikołaja, włos anielski, sztuczne choinki. Z kolei w grudniu wzrasta sprzedaż produktów potrzebnych do przygotowania potraw świątecznych, m.in. bakalii, mąki, cukru, dodatków do pieczenia. Rośnie także sprzedaż marek bardziej luksusowych, dotyczy to m.in. kawy i wyrobów czekoladowych. Klienci z jednej strony pragną sprawić sobie trochę luksusu na święta, z drugiej zaś - są to artykuły stanowiące doskonały pomysł na prezent dla rodziny i przyjaciół.
Agnieszka Łukiewicz-Stachera
Rzecznik prasowy
Real Sp. z o.o. i Spółka
Real co roku przygotowuje specjalne katalogi zawierające bogaty wybór artykułów idealnych na prezenty gwiazdkowe . Pomysły na prezenty dla dzieci zawiera katalog z zabawkami obowiązujący od 5 listopada. Inna publikacja z propozycjami upominków to "Katalog prezentów" ze sprzętem RTV i AGD i multimedialnym , zimowym sprzętem sportowym, zabawkami , podarunkowymi zestawami kosmetyków i słodyczami.
Na klientów, którzy planują uświetnić ten czas wyjątkowymi potrawami i wypiekami, czeka wyjątkowa oferta artykułów spożywczych, które potrzebne są do przygotowania dań wigilijnych i świątecznych. Ich bogaty wybór zawiera katalog z artykułami delikatesowymi, idealnymi na świąteczny stół . Przed Świętami znacząco wzrasta sprzedaż nie tylko ryb, ale także wędlin i mięs, dodatków do mięs i sałatek, produktów potrzebnych do ciast (cukier waniliowy, zapachy, proszki do pieczenia, przyprawy, a także mąka i mak). Klienci poszukują produktów renomowanych firm, nie licząc się z ceną w takim stopniu, jak zazwyczaj. Jednocześnie często korzystają z promocji, w ramach któych większe opakowanie zawiera pewną ilość produktu gratis lub umożliwiających oszczędność dzięki zaopatrzeniu się w zestaw kilku produktów. Częściej również zaopatrują się w markowe kawy, herbaty, słodycze i alkohole, sięgając również po produkty premium.
W naszych gazetkach promocyjnych zamieszczamy dekoracje świąteczne - oryginalne bombki i ozdoby choinkowe , a także elementy dekoracji świątecznego stołu oraz świece, lampki i lampiony. Hipermarkety Real w okresie adwentowym ozdabiane są dekoracjami bożonarodzeniowymi. Wraz z rozpoczęciem adwentu ruszy również gwiazdkowa sekcja na stronie internetowej www.real.pl zawierająca wszystkie katalogi, wyjątkowe pomysły na prezenty i świąteczne gadżety (tapety, wygaszacze i kartki on-line).
Przed świętami wzrasta także zainteresowanie będących w stałej ofercie bonów towarowych, które można realizować nie tylko w pięćdziesięciu czterech placówkach Reala, ale również sieciach: Media Markt i Saturn , co daje klientom możliwość swobodnego wyboru miejsca dokonania zakupów na terenie całej Polski. Bony są do nabycia w Punktach Obsługi Klienta w marketach. Przed świętami przygotowujemy oferty dla zainteresowanych zamówieniami przedsiębiorstw. Firmy i zakłady pracy mogą składać zamówienia róznież pocztą, faksem, a od tego roku także on-line za pośrednictwem strony www.real.pl . Pracodawcy bardzo chętnie zamawiają w bony towarowe dla swoich pracowników, ponieważ dzięki nim można swobodnie i wedle własnego uznania rozdysponować kwotę świadczenia. Dostępne nominały to: 10, 20, 50 i 100 złotych W naszych marketach polecamy również kosze upominkowe - przed Bożym Narodzeniem można zamówić kosz w kolorystyce świątecznej, wypełniony wybranymi prezentami, wymarzony pod choinkę.
tagi: boże narodzenie w handlu ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...