W 2011 roku, po raz pierwszy - dzięki czytelnikom miesięcznika HURT & DETAL, którzy wzięli udział w specjalnym głosowaniu - redakcja mogła zaprezentować te produkty i usługi, które w sposób szczególny wpłynęły w ubiegłym roku na rozwój handlu detalicznego w Polsce i nagrodzić te, które według nich wyróżniały się największą konkurencyjnością na rynku.
„Z niecierpliwością oczekiwaliśmy pierwszego wielkiego finału Konkursu Złoty Paragon - Nagroda Kupców Polskich. Dziś już wszystko jest jasne, ogłoszone 26 maja 2011 roku wyniki są jednoznacznym odzwierciedleniem rynku. Bardzo dziękujemy naszym Czytelnikom za oddawanie głosów, bez nich - bez opinii detalistów, właścicieli sklepów spożywczych i wielobranżowych z całej Polski - przedsięwzięcie nie mogłoby się odbyć. Mamy jednocześnie nadzieję, że przebieg tegorocznej edycji konkursu i moc atrakcji z nią związanych zachęci uczestników do udziału w wydarzeniu także w kolejnych latach" - powiedział Tomasz Pańczyk, Prezes Wydawnictwa Fischer Trading Group Sp. z o.o.
Pierwsza edycja konkursu organizowanego przez miesięcznik HURT & DETAL - przerosła oczekiwania Redakcji i spotkała się z ogromnym zainteresowaniem wśród uczestników! Do rywalizacji o „Złote Paragony" stanęło niemal 350 produktów w 51 kategoriach. Dodatkowo - jako pierwszy tytuł branżowy - oprócz kategorii produktowych - HURT & DETAL nagrodził również firmy, które według Kupców posiadają najlepsze usługi skierowane do handlu detalicznego. Ponadto, Redakcja tworząc regulamin konkursowy nie ograniczyła się wyłącznie do nowości wprowadzonych w 2010 roku - do konkursu mogły nieodpłatnie przystąpić wszystkie produkty, które znajdowały się na półkach sklepowych w ubiegłym roku.
Konkurs przebiegał pod nadzorem jednego z czołowych instytutów badawczych - TNS Pentor. Badanie przeprowadzono na próbie 658 prawidłowo wypełnionych ankiet. Dane pochodziły ze wszystkich formatów sklepów oraz pełnego zakresu geograficznego kraju.
Kupcy Polscy za rok 2010 faworytów rynku wskazali w następujących kategoriach:
- Lider sprzedaży (51 kategorii)
- Nagroda Specjalna Super Produkt
- Bank przyjazny Kupcom
- Samochód Kupca
- Operator sieci komórkowej
- Hurtownia Cash&Carry
- Lider dystrybucji FMCG
- Wsparcie sprzedaży
Ponadto, kolegium redakcji HURT & DETAL wyróżniło firmy w kategoriach:
- Wydarzenie w branży FMCG w 2010 roku
- Firma najbardziej odpowiedzialna społecznie
- Najlepszy Organizator Targów Branży FMCG za granicą
- Promocja polskiej żywności za granicą
(maj)
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...