Kampanie i Promocje

Mały browar z dużym piwem i… reklamą

Piątek, 20 maja 2011
Po blisko 50-procentowym wzroście sprzedaży piwa Łomża w pierwszym kwartale 2011 roku w stosunku do analogicznego okresu 2010, ruszyła największa w dotychczasowej historii marki kampania reklamowa. Działania reklamowe obejmują spoty w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, reklamę na największych portalach internetowych oraz kampanię na nośnikach reklamy zewnętrznej. Kampania reklamowa prowadzona jest pod hasłem „Łomża. Mały browar z dużym piwem".  

W ciągu pierwszego kwartału 2011 roku sprzedaż piwa Łomża - flagowej marki Browarów Regionalnych Łomża - wzrosła o 49 procent w stosunku do analogicznego okresu roku 2010. Szczególną popularnością cieszy się wprowadzone niedawno do oferty piwo Łomża Export Miodowe, które w bardzo krótkim czasie osiągnęło prawie 10-procentowy udział w całości sprzedaży marki Łomża.

Tegoroczną kampanię Łomży zapoczątkowała reklama na outdoorze. Billboardy pojawiły się w większych miastach macierzystego regionu marki Łomża (północno-wschodnia Polska), w Warszawie, a także - po raz pierwszy - w Krakowie i Łodzi. W wybranych lokalizacjach wspierają je siatki wielkoformatowe, reklamy na wiatach przystankowych, a w Warszawie także na stacjach metra.

Aby zwiększyć zainteresowanie konsumentów i przyciągnąć ich uwagę, zdecydowano się rozpocząć kampanię od ekspozycji teasera, czyli przykuwającej uwagę, intrygującej zapowiedzi poprzedzającej właściwą odsłonę  Na zielonym tle billboardu pojawił się jedynie czarny ekran i napis „Zajrzyj...". Nie było natomiast żadnych elementów mogących naprowadzić odbiorców na to, jakiego produktu jest to reklama.

9 maja, w dniu rozpoczęcia kampanii telewizyjnej, teaser zastąpiła odsłona stanowiąca bezpośrednie nawiązanie do jednego z nowych filmów reklamowych Łomży. W ekraniku pojawił się sympatyczny piwosz znany z wcześniejszych reklam telewizyjnych Łomży, a wraz z nim odkryta została pełna treść hasła „Zajrzyj do Łomży. Tu jest naprawę dobre piwo.", zaczerpniętego z jednego z nowych filmów reklamowych Łomży.

Tym razem na billboardzie nie mogło już zabraknąć apetycznego zdjęcia piwa Łomża - głównego bohatera kampanii. Oczywiście tego samego dnia wieczorem w telewizji można było zobaczyć reklamę, do której nawiązuje kreacja outdoorowa.

W telewizji reklamy piwa Łomża emitowane są zarówno w głównych stacjach (TVP, Polsat, TVN), jak również w popularnych kanałach informacyjnych i tematycznych.

Filmy wykorzystane w nowej kampanii stanowią kontynuację znanego już konsumentom  cyklu „ekranik", którego niezwykle rozpoznawalna forma po raz pierwszy zaprezentowana została w drugiej połowie ubiegłego roku, a w marcu 2011 wspierała rynkowy debiut piwa Łomża Export Miodowe (była to pierwsza kampania reklamowa piwa z kategorii piw miodowych  w ogólnokrajowej telewizji).

„Na potrzeby obecnej kampanii powstała seria nowych, 15- i 10-sekundowych spotów. (Wszystkie w jednym miejscu można obejrzeć na stronie http://www.piwolomza.pl/). Ciekawostką jest fakt, że oprócz filmów budujących wizerunek marki powstały też spoty kontekstowe, przeznaczone do emisji w określonych miejscach w blokach reklamowych lub przypisane do konkretnych rodzajów programów telewizyjnych, przy których będą emitowane" - podkreśla Maciej Ładwiński, Senior Brand Manager marki Łomża.

Po raz pierwszy reklama marki Łomża pojawiła się w internecie. Cechuje ją zróżnicowanie użytych formatów  - obejmuje zasięgową kampanię odsłonową na największy portalach oraz spoty emitowane na stronach z kontentem video (VOD - Video On Demand). Działania w internecie pozostają spójne z kampanią w telewizji i na outdoorze.

Całość kampanii jest utrzymana w lekkiej, żartobliwej konwencji. - „Format „ekranika" nie tylko wyróżnia nasze reklamy w sferze wizualnej, ale także znakomicie współgra z tym, co mówimy w nich o marce Łomż"a - podkreśla Maciej Ładwiński. - „Ubiegłoroczny sukces Łomży, która pomimo stagnacji na rynku piwa osiągnęła 31-procentowy wzrost sprzedaży pokazał, że konsumenci poszukują i potrafią docenić produkty, które zachowały swój pierwotny charakter, prawdziwość i autentyczność - właśnie takie, jak Łomża, która dzięki regionalnemu pochodzeniu, dbałości o najwyższą jakość i walory smakowe nie zatraciła ducha prawdziwego piwa. To po prostu dobre piwo z regionalnego browaru i dokładnie to chcieliśmy przekazać hasłem przewodnim tegorocznej kampanii „Łomża. Mały browar z dużym piwem" - dodaje Maciej Ładwiński.

(M.D)

tagi: lomza ,